Objektově orientované programování v C++
Online kurz obsahuje tutoriály pro objektově orientované programování v jazyce C++. Od první objektové aplikace až po pokročilé techniky.
Lekce 1 - Úvod do objektově orientovaného programování v C++
Tutoriál vás uvede do objektově orientovaného programování, vysvětlíme si historické okolnosti vzniku OOP a také pojem třída.Lekce 2 - První objektová aplikace v C++
V tutoriálu si vytvoříme svou první objektovou aplikaci pro C++. Naučíme se tvořit třídy (class), atributy a metody s parametry.Cvičení k 1. a 2. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma základy objektově orientovaného programování. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 3 - Hrací kostka v C++ a konstruktory
Tutoriál nás naučí používat konstruktory v C++. Naprogramujeme si objektovou hrací kostku.Lekce 4 - Destruktory a aplikace konstruktorů v C++
Podíváme se na implementaci destruktorů a řekneme si, k čemu nám konstruktory slouží. Pokračujeme v objektově orientovaném programování v jazyce C++.Cvičení k 3. a 4. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma konstruktory a destruktory. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 5 - Ukazatel this v C++
V tutoriálu rozebereme další klíčové slovo jazyka C++ - this. Řekneme si co znamená a k čemu slouží.Cvičení k 5. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma ukazatel this. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 6 - Bojovník do arény - Zapouzdření
V tomto tutoriálu si v C++ napíšeme objekt (třídu) bojovníka, jehož instance necháme příště bojovat ve virtuální aréně. Omezíme viditelnost pomocí private.Lekce 7 - Aréna s bojovníky v C++
V dnešním C++ tutoriálu o objektově orientovaném programování dáme vše dohromady a vytvoříme si již smysluplnou aplikaci.Lekce 8 - Konstantní metody v C++
Podíváme se na konstantní metody v C++ - metody, které nemohou změnit data instance.Cvičení k 6. až 8. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma zapouzdření a konstantní metody. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 9 - Statika v C++
V tutoriálu se naučíme používat statické neboli třídní atributy a metody v C++.Cvičení k 9. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma statika, statické atributy a metody. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 10 - Přetěžování operátorů v C++
Podíváme se na přetěžování operátorů v C++ pro vlastní objekty.Lekce 11 - Kopírovací konstruktory v C++
V C++ tutoriálu si řekneme co je to kopírovací konstruktor, k čemu slouží a jak jej správně implementovat.Lekce 12 - Přiřazovací operátor
V C++ tutoriálu se podíváme na přiřazovací operátor. Řekneme si, kdy se volá, k čemu slouží a jak jej implementovat.Cvičení k 10. až 12. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma přetěžování operátorů a kopírovací konstruktor. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 13 - Dědičnost v C++
V tutoriálu si vysvětlíme základy dědičnosti objektů v C+. Naučíme se znovupoužívat kód a správně používat dědičnost.Lekce 14 - Mág do objektové arény v C++
V naší objektové aplikaci v C++ využijeme dědičnosti a naprogramujeme si mága, kterého přidáme do naší arény.Lekce 15 - Polymorfismus v C++
V C++ tutoriálu se podíváme na jedno z nejtěžších témat objektově orientovaného programování, polymorfismus a virtuální metody.Cvičení k 13. až 15. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma dědičnost a polymorfismus. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 16 - Abstraktní třídy a rozhraní v C++
Podíváme se, co je to abstraktní třída, proč nám tvoří rozhraní, a jak toho můžeme v C++ využít.Cvičení k 16. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma abstraktní třídy a polymorfismus. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 17 - Šablonové třídy v C++
Ukážeme si jak zapisovat šablonové třídy v C++ a k čemu je můžeme využít.Cvičení k 17. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma šablonové třídy. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 18 - Seznámení s Vectorem v C++
V tutoriálu si řekneme o jednom z nejzákladnějších kontejnerů v C++ - o Vektoru.Lekce 19 - Datum a čas v C++
Ukážeme si prostředky, které C++ má pro práci s datem a časem.Lekce 20 - Diář v C++
V tutoriálu si vytvoříme v C++ elektronický diář s databází pomocí kontejneru vektor. Bude umožňovat přidávat, mazat a vyhledávat záznamy.Cvičení k 18. až 20. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma vector a čas. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 21 - Výjimky v C++
Tutoriál představí výjimky v C++, try-catch bloky a další techniky používané s výjimkami.Cvičení k 21. lekci OOP v C++
Řešené programátorské úlohy v C++ na téma výjimky. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.Lekce 22 - Pokročilá dědičnost v C++
V dnešním díle rozebereme pokročilé techniky dědičnosti jako je například vícenásobná dědičnost. Zároveň si řekneme, jaké problémy to přináší.Lekce 23 - Jmenné prostory v C++
V tutoriálu si vysvětlíme, jak lze v C++ zpřehlednit velké projekty pomocí jmenných prostorů (namespace).Lekce 24 - Přátelé a vnořené třídy v C++
Ukážeme si koncept přátel v C++ a dále si řekneme jak třídy zanořovat do sebe.Lekce 25 - Konverze typů v C++
V dnešním C++ tutoriálu se podíváme na implicitní a explicitní konverzi mezi různými typy.