Diskuze: C# 5.0 výplň plechovkou
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 12 zpráv z 12.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Nevim sice jak plechovka funguje a už vůbec jak tvůj kód, ale proč to normálně neudělat pomocí vlny?
v mém kódu se o výplň stará metoda ColorReplace, její zpracování by se pro zjednodušení dalo přepsat takto (tady zpracovávám pouze byte[,]) :
static void ObjectReplace(byte find, byte to, int X, int Y, ref byte[,] map)
{
if (map[Y, X] == find && map[Y, X] != to)
{
map[Y, X] = to;
if (Y > 0) ObjectReplace(find, to, X, Y - 1, ref map);
if (X > 0) ObjectReplace(find, to, X - 1, Y, ref map);
if (Y < map.GetUpperBound(0)) ObjectReplace(find, to, X, Y + 1, ref map);
if (X < map.GetUpperBound(1)) ObjectReplace(find, to, X + 1, Y, ref map);
}
}
Což funguje.
ale proč to normálně neudělat pomocí vlny? Mě ani tak nejde o to jakým způsobem to udělat, ale o vysvětlení proč to nefunguje tak jak jsem to udělal. A proč to hlásí chyby?
tak nejak nechapu pro tam michas ref (ktery vubec nema smysl v dane ukazce) a proc je tam unsafe kdyz se da s bitmapama pracovat normalne pres pole a taky proc tam mas rekurzi na praci s bitmapou kdyz rekurze je pomala a taky je limitovana velikosti stacku ktery je defaultne 1MB (coz ve tvem pripade kde jedno vnoreni stoji minimalne 14 bajtu znamena ze program spadne po +- po 74 000 vnorenich coz +- odpovida obrazku velikosti 271*271 px).
práce s bitmapou přes pointery je mnohonásobně rychlejší
Máš pravdu ref je tam zbytečný stejně jako pár dalších věcí, jsem prostě zkoušel všecko - i nesmysly.
Ale jak píše vodacek je to rychlejší, přistupovat přes pixely se nedá, zvláště, když potřebuji editovat bitmapy, které mají často i víc 8000x8000 px.
jako chapu ze pointery jsou rychlejsi ale na mem (hodne trivialni) pripade me to dela rozdil 1100 vs 850 ms ve prospech pointeru coz nevidim zase jako velkou vyhru. (testovano na obrazku 10 000x 11 000, x64 release).
normal:
Stopwatch sw=Stopwatch.StartNew();
var bitmap = new Bitmap(Path);
var data = bitmap.LockBits(new Rectangle(0, 0, bitmap.Width, bitmap.Height), ImageLockMode.ReadWrite, PixelFormat.Format24bppRgb);
var totalSize = data.Stride*data.Height;
var workArray = new byte[totalSize];
Marshal.Copy(data.Scan0, workArray, 0, totalSize);
for (int y = 0; y < data.Height; y++)
{
var offset = y * data.Stride;
for (int x = 0; x < data.Width; x ++)
{
workArray[x*3 + offset] = 150;
}
}
Marshal.Copy(workArray, 0, data.Scan0, totalSize);
bitmap.UnlockBits(data);
MessageBox.Show("elapsed: " + sw.Elapsed.TotalMilliseconds);
unsafe:
Stopwatch sw = Stopwatch.StartNew();
var bitmap = new Bitmap(Path);
var data = bitmap.LockBits(new Rectangle(0, 0, bitmap.Width, bitmap.Height), ImageLockMode.ReadWrite, PixelFormat.Format24bppRgb);
byte* pixel = (byte*) data.Scan0.ToPointer();
for (int y = 0; y < data.Height; y++)
{
var offset = y*data.Stride;
for (int x = 0; x < data.Width; x++)
{
pixel[x * 3 + offset] = 150;
}
}
bitmap.UnlockBits(data);
MessageBox.Show("elapsed: " + sw.Elapsed.TotalMilliseconds);
Takže jsem to upravil pro pole, ale na padání programu to nemá žádný vliv.
private void ColorReplace(BGR from, BGR to, int X, int Y, int W, int H, int width, byte[] map)
{
int index = (Y * width) + X * 3;
if (from.IsSame(index, map))
{
map[index++] = to.b;
map[index++] = to.g;
map[index] = to.r;
if (Y > 0) ColorReplace(from, to, X, Y - 1, W, H, width, map);
if (X > 0) ColorReplace(from, to, X - 1, Y, W, H, width, map);
if (Y < H - 1) ColorReplace(from, to, X, Y + 1, W, H, width, map);
if (X < W - 1) ColorReplace(from, to, X + 1, Y, W, H, width, map);
}
}
private void PaintBucket(int X, int Y, Color from, Color color, Bitmap bmp)
{
BitmapData bd = bmp.LockBits(new Rectangle(0, 0, bmp.Width, bmp.Height),
ImageLockMode.ReadWrite, PixelFormat.Format24bppRgb);
int datasize = bd.Stride * bd.Height;
byte[] data = new byte[datasize];
try
{
BGR fromcolor = new BGR(from);
BGR tocolor = new BGR(color);
Marshal.Copy(bd.Scan0, data, 0, datasize);
ColorReplace(fromcolor, tocolor, X, Y, bmp.Width, bmp.Height, bd.Stride, data);
}
catch (Exception ex)
{
MessageBox.Show(ex.Message, "Chyba při pokusu vyplnění barvou!", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error);
}
finally
{
Marshal.Copy(data, 0, bd.Scan0, datasize);
bmp.UnlockBits(bd);
}
}
private void pictureBox1_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e)
{
Bitmap bmp = (Bitmap)pictureBox1.Image;
PaintBucket(e.X, e.Y, bmp.GetPixel(e.X, e.Y), paColor.BackColor, bmp);
pictureBox1.Image = bmp;
}
}
struct BGR
{
public byte b, g, r;
public BGR(Color c)
{
b = c.B;
g = c.G;
r = c.R;
}
public bool IsSame(int index, byte[] arr)
{
if (arr[index++] != b) return false;
if (arr[index++] != g) return false;
return (arr[index] == r);
}
}
testováním jsem zjistil, že aplikace padá pokud zpracovává více než určitý počet bodů (asi 5000). Takže chyba je v metodě ColorReplace
void ColorReplace(...)
{
...
ColorReplace(...);
ColorReplace(...);
ColorReplace(...);
ColorReplace(...);
}
Dá se nějak takováto metoda ošetřit aby nedošlo (asi) k přetečení?
proc tam mas rekurzi na praci s bitmapou kdyz rekurze je pomala a taky je limitovana velikosti stacku ktery je defaultne 1MB (coz ve tvem pripade kde jedno vnoreni stoji minimalne 14 bajtu znamena ze program spadne po +- po 74 000 vnorenich coz +- odpovida obrazku velikosti 271*271 px)
Zobrazeno 12 zpráv z 12.