Diskuze: Duel: MonoGame vs. Unity3D
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 16 zpráv z 16.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Krátká verze:
MonoGame:
Absolutně nevhodné pro začátečníky s programováním
Unity3D:
Vhodné pro začátečníky s programováním
Dlouhé verze:
MonoGame:
Unity3D:
Velkou část hry - a především věci, co tě "nemusí zajímat", jako je
rendering, zvukařina, síťařina, AI.. nemusíš řešit, tu zbylou se bu´d
naučíš z toho, že existuje miliarda tutoriálů úplně na všechno, nebo
stáhneš z in-editor shopu hotové věci a z nich se naučíš..Navíc.. to API
Unity3D je opravdu velmi jednoduché a do doby, než narazíš na nějakou
analytickou matematiku v 3D prostoru, quarteriony, lineární algebru atp, tak
budeš schopný udělat všechno s menším počtem znalostí.
Abych byl přesný.. XNA není herní engine - je to jakási sada knihoven a toolu (framework + toolikit) pro podporu vývoje multimediálních aplikací. Unity3D je přímo herní engine.
Reálně ti však můžu říci, že jestli neumíš programovat, tak vnímej obojí spíše jako zábavnější cestu, jak se programování alespoň trošku naučit Rozhodně si nedávej prozatím vysoké cíle (začni 2D tetrisem, pongem, tanky pro 2 hráče,..)
O XNA by ti jistě mnohem více než-li já, řekl Luboš Satik Běhounek. Kdyby tento portál měl po X letech jeho existence nějaké rozumné hajlajtování, tak ti ho sem hajlajtnu.
Se zmíněnými frameworky nechci začít hned, myslel jsem spíš na pozdějc.
Ono to nejsou frameworky. MonoGame je knihovna pro renderování - dokáže
ti vykreslit obdelník, kouli, dát tomu nějakou texturu ale to je tak
vše.
Unity je herní engine, tedy graficky si stavíš scénu. Máš vyřešené
vykreslování, fyziku a ty jen doplňuješ malé části kódu.
Čas na edit už vypršel, tak tedy musím napsat nový komentář:
Nevím, možná, že něco jednoduššího zkusím už teď.
Ahoj, s MonoGame veľa skúseností nemám, takže ti tu nebudem klamať, určite by si si ale mal uvedomiť dosť podstatný rozdiel framework (XNA) - engine (Unity)
S Unity to už je trochu iné, tam som sa vedel dosť vyblbnúť a mal som
super feedback, keď som ho použil na učenie programovania tínedžerov na
stredných školách (predsa len, je to trochu zaujímavejšie než konzolová
alebo formulárová kalkulačka ). Ak najprv tu na IT Network získaš potrebné základy v C#,
príp. ich už máš, tak tvorba hier v Unity už nie je žiadna veda, v rámci
pár týždňov až mesiaca budeš čumieť, čo všetko už vieš, ak si
šikovný
Pre začiatok by som určite skúsil prvé dva-tri tutoriály na oficiálnych stránkach a potom začal
pomaly rozmýšľať nad prvým vlastným projektom, keďže to ťa naučí asi
najviac a najskôr Tak veľa
šťastia!
Jaké konkrétní dva tutoriály myslíš? Moc se v tom seznamu tutoriálů
na stránkách unity3d nevyznám.
Mimochodem, ten tvůj odkaz je špatný.
Na začiatok prepáč, že som si nevšimol vlastný nefunkčný odkaz, pokiaľ by to po nás ešte niekto čítal, tak proper adresa je https://unity3d.com/learn/tutorials
No a k tým tutoriálom - ja som začínal s Roll a Ball + Space Shooter, tie dva sú také úplné základy, ktoré ti ukážu, ako vlastne Unity funguje a ako sa v ňom bežne pracuje (vidím, že pribudla ešte jedna nová sekcia, Interactive Tutorials, vyzerá zaujímavo, ale ja som ju neskúšal).
Potom si vyber asi buď Survival Shooter alebo Tanks, výber je už na tebe. Môj osobný výber (ktorým sa ty riadiť nemusíš) bol Survival Shooter, ale keďže mi to po čase prišlo pomalé a trochu nudné, tak som to v polovici sekol a začal robiť vlastnú hru. Určite sa mi ale aj tá polovica pridala, bez toho by som nemal ani základné znalosti napr. o vstavanom NavMeshi alebo animáciách Čokoľvek si už vyberieš a akokoľvek dlho pri tom vydržíš sa ti len pridá.
No a keď už budeš mať tieto základy a budeš sa už celkom slušne orientovať aj sám, tak na tej istej stránke nižšie nájdeš do jednotlivých Topics (tém) rozdelené ďalšie veľmi užitočné materiály od výmyslu sveta, kde si určite nájdeš čo budeš potrebovať. A ak by aj nie, dokumentácia, Unity Answers a YouTube to vždy istia
Protože si myslím, že těm videům neporozumím (protože jsou v
angličtině), ptám se:
Myslíš, že to lze pochopit i bez vědění toho, co je tam mluveno?
Jinak s unity bych rád začal, myslím, že potřebné znalosti mám. Navíc to určitě bude zajímavější, než konzole nebo wpf aplikace (jak si sám říkal).
Už jsem dokoukal první lekci tutoriálu "roll a ball" a většině jsem
rozuměl, bohužel ne všemu
Ale vypadá to fakt zajímavě
Tá angličtina by naozaj mohla byť potenciálne problém, ale to platí asi
všeobecne pre akýkoľvek vývoj, nie len Unity. Tutoriály na tých Unity
stránkach ale majú v drvivej väčšine prípadov manuálne pridané titulky
(aj keď anglické) a mnoho z nich má pod videom aj prepis: http://prntscr.com/hzzvif
Pokiaľ máš problém porozumieť hovorenému slovu, titulky ti určite
pomôžu. Ak je problém s angličtinou ako takou, tak asi hodiť do
prekladača, alebo si nájsť nejaké kvalitné české / slovenské tutoriály
(tunajšie sú už dobrých pár rokov staré, tak by som ich bral trochu s
obozretnosťou).
Dobrá správa je, že cez programovanie máš super možnosť sa v angličtine zlepšiť Trochu horšia správa je, že sa práve zlepšiť pravdepodobne budeš musieť - angličtina sa netýka len tutoriálov, ale aj dokumentácie, fór, článkov a pod. Určite ti ale pomôže, ak vieš porozumieť kódu ako takému, keďže množstvo informačných zdrojov zahŕňa aj jeho ukážky. V najhoršom prípade sa môžeš vždy opýtať tu, alebo mi napr. poslať správu, ak budem vedieť, rád sa pokúsim odpovedať.
Takže suma sumárum, vraciame sa k pôvodnej otázke - áno, ak chceš, tak sa to určite pochopiť dá a dá sa začať aj bez špeciálnych znalostí angličtiny, ale počítaj s tým, že na tejto oblasti budeš musieť priebežne pracovať
Tak anglicky se učím, je mi jasné, že to je důležité. Na ta videa se budu dívat bez titulek, když jsem se zkoušel dívat na to video, nepřišlo mi až tak těžké porozumět té angličtině, ačkoli jsem sem tam něčemu nerozuměl. A navíc mě bavilo sledovat to v angličtině. A navíc mě to trochu v angličtině zdokonaluje. Když to nepůjde bez titulek (myslím, že to půjde, ale kdyby), tak holt po nich sáhnu, to není žádný problém
Jinak díky moc za tvoje odpovědi, myslím, že mi hodně pomohou
Zobrazeno 16 zpráv z 16.