Diskuze: Generování objektů
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tvůrce
Zobrazeno 18 zpráv z 18.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Myslíš jakože generování formulářových prvků, co reprezentují projektily, nebo to kreslíš na canvas?
já právě nějak ani nevím jak začít víš v základu mám Form > Panel a na panel vykresluji pictureboxy a labely atd... Alle nevím co by bylo lepší.
Děláš ve WinForms ? Pokud jo, tak nepočítej s tím, že tam dosáhneš nějaké plynulejší animace...zvlášť když tam chceš těch objektů generovat několik (např ty náboje - tu tam určitě nebudeš mít jen jednu ). Pokud chceš dělat nějakou hru s animacema tak použij WPF a nebo pak už nějaký framework. Tady je článek, který porovnává vykreslování a animaci ve WPF a WinForms http://www.itnetwork.cz/…ykreslovani/
Jasné, chápu. Ale mě jde hlavně o to jak vygenerovat víc těch objektů Až to budu vědět tak se zaměřím na rychlost
Velkou roli hraje opravdu to, co s tím chceš ve výsledku dělat. Takovéto "jednoduché" pohyby ve hře můžeš udělat třeba přes XNA framework, který je na takovéto věci docela jednoduchý na implementaci. Jinak jak bylo řečeno, ve WinForms na vykreslování zapomeň. Jsou sice možnosti jak i ve WF udělat smysluplnější vykreslení, ale nikdy vykreslení WPF nepřekonáš. Pokud chceš vygenerovat 10 různých objektů, tak si uděláš prostě třídu, která bude znázornovat ten tvůj Objekt. S tím, že mu dáš třeba metodu gravitace, která se zavolá v konstruktoru objektu. Takže se objekt bude po vytvoření vždy posouvat dolů, atd.. záleží, co s tím chceš dál dělat.
Když jsem chtěl začít tvořit hry, tak jsem vůbec nevěděl, jak
začít. Tohle byl pro mě raketový odpich:
http://www.itnetwork.cz/…ame/jellybox
Je tam přesně to, co potřebuješ.
WPF je samozdrejme mnohem rychlejsi, ale ve WF se daji v pohode udelat taky plynule hry a na zacatek to staci viz - http://www.itnetwork.cz/…a-space-hero, http://www.itnetwork.cz/…a-eastergame -> vykreslovani primo do formulare. Jsou u toho i zdojaky, takze se muzes podivat na zpusob vykreslovani.
Ahoj, taky jsem se dostal k tomu, že bych potřeboval vygenerovat více objektů. Ne ve hře, ale uvedu na příkladu co bych potřeboval: Mějme třídu Pes, která má svoje atributy a metody. Normálně bych mohl jít do Program.cs a napsat
Pes pes = new Pes();
Já bych ale chtěl vytvořit třeba list psů a naplnit ho vygenerovanými psy, aby se jmenovali třeba pes1, pes2 pes3 atd.. Šlo by to nějak udělat? nějakým cyklem třeba? Díky za odpověď
Nějak nechápu otázku. Tohle je základ oop, který se můžeš naučit ze
zdejších článků..
Jinak aby jsi měl klidné spaní, tak tady je kód ..
Třída pes:
public class Pes
{
string jmeno;
public Pes(string jmeno)
{
this.jmeno = jmeno;
}
}
A jak vytvořit 10 psů a dát je do listu..
List<Pes> psy = new List<Pes>();
for(int i = 0; i < 10; i++)
{
psy.Add(new Pes("pes" + i.ToString()));
}
Jinak k původní otázce. Vykašli se na formy, pokud chceš dělat animaci,
nebo hru. XNA je na to přímo dělané a jednoduše v tom uděláš na první
pohled složité věci (viz.
samozřejmě zdejší tutoriály). A vytváření objektů je stejné, jako u
těch psů.
Tady (http://www.itnetwork.cz/…ovani-kostek) je část
tutoriálu, kde se ve hře tetris vytváří nové "kostky".
XNA už není podporované, navíc pro jeho vývoj musíš mít konkrétní verzi Visual Studia apod., spíš bych se koukal po Monogame nebo třeba SharpDX.
No a, že není podporované? Pokud chce dělat hry, tak se to na tom dobře
naučí. Co jsem se naposledy koukal na MonoGame, tak pořád neumělo půlku
věcí, co XNA (Přiznávám, že to bylo před hodně dlouhou dobou, co jsem na
to koukal. Jak to je teď vážně netuším). A VS můžeš mít, jaké chceš,
ne jenom 10. Já na tom dělal ve 13 a bylo to bez problému.
Btw stejně, pokud to bude myslet trošku vážně, tak postupem času přejde
na Unity, nebo něco podobného.
Co si pamatuju, tak různé verze XNA byly vždycky svázaný jen s jenou
verzí VS.
Navíc musíš mít nainstalovanej XNA redist, což u Monogame ani SharpDX
nemusíš
A z těch základních věcí umí Monogame v podstatě všechno - viz třeba http://zvb.cz/den/
Ja nasel XNA pro me VS 2015 Pro a funguje to v pohode Pokud by chtel treba resit Daviduv Tetris v Mono, musel by se poprat treba s budbou na pozadi. V XNA song na pozadi nahraje v pohode pres content, v monogames "musi" pouzit song pres Uri. "Musi" mam v zavorce, protoze to jde mozna jinak, ale na to jsem nedosel. Kazdopad mas pravdu, XNA je mrtve
Tak uz to asi uvolnili pro vsechny verze, v dobach XNA 3.1, kdy jsem to pouzival, to slo nainstalovat jen do jedny verze VS
Ja na zvuky pouzivam vsude FMOD - je to jednoduche, i pro male komercni hry (do 100k$) zadarmo, umi to spoustu veci a pouziva se to skoro vsude - CryEngine, Unity, Unreal Engine, hry od Blizzardu a spousta dalsich.
Ano, XNA 4.0.5 jede i na VS 2015 Pro. Jen je třeba dodržet následující instalační postup:
Když by to někdo potřeboval, pošlu link.
Moc díky za nasměrovani na FMOD. Už to zkouším
Zobrazeno 18 zpráv z 18.