NOVINKA: Získej 40 hodin praktických dovedností s AI – ZDARMA ke každému akreditovanému kurzu!
S účinností od 26. 3. jsme aktualizovali Zásady zpracování osobních údajů – doplnili jsme informace o monitorování telefonických hovorů se zájemci o studium. Ostatní části zůstávají beze změn.

Diskuze: grafika&kod

V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Jak se ti líbí článek?
Před uložením hodnocení, popiš prosím autorovi, co je špatněZnaků 0 z 50-500
Jak se ti kurz líbí?
Tvé hodnocení kurzuZnaků 0 z 50-500
Aktivity
Avatar
RooBoo
Člen
Avatar
RooBoo:17.12.2014 19:10

Zdravim chcel by som sa opytat ze ako viem pouzit nieaky vymodelovany 2d/3d model v programe napr blender. Ako ho zobrazit v programe ? Vo VS si dame platno a nanho vykreslujeme ho ? Alebo sa to riesi inac. Popripade ako spravit ze cast stoho modelu po kliknuti na nu nieco urobi. Nemam na mysli nieco konkretne ale tak vseobecne sa pytam.

 
Odpovědět
17.12.2014 19:10
Avatar
αcнερ™
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na RooBoo
αcнερ™:19.12.2014 8:23

S používaním 2D alebo 3D modelov z Blenderu vo Visual Studiu nemám skúsenosti a neviem či sa to dá nejako použiť. Ale ak chceš pracovať s grafikou vo VS, tak sú na to rôzne knižnice :)

Nahoru Odpovědět
19.12.2014 8:23
. . .
Avatar
hanpari
Člen
Avatar
Odpovídá na RooBoo
hanpari:19.12.2014 9:21

Musis model vyexportovat do .x pak s nim muzes pracovat pres directx

 
Nahoru Odpovědět
19.12.2014 9:21
Avatar
Odpovídá na RooBoo
Luboš Běhounek Satik:19.12.2014 9:38

Z Blenderu ho musíš vyexportovat v nějakém formátu, který budeš umět pak přečíst v tom programu napsaném ve VS.
Jestli si parser na ten model napíšeš sám nebo stáhneš nějakou knihovnu už je na tobě - obvykle se model zkládá z vertexů (bodů), těch je několik (obvykle 3) spojeno plochou a té se říká face, na face pak info, jaká se tam má kreslit textura a její UV informace (pro každý vrchol jeden, abys věděl, jak tam tu texturu namapovat) a další informace, třeba normálové a další mapy, animace apod.

Tyhle informace pak musíš nějak zpracovat, připravit si vertex/index buffery, textury, shadery, animace..., pomocí matic určíš, jak se to má zobrazit a pak to jen pošleš na grafickou kartu :)

Mezi ty běžně používané formáty bych zařadil třeba .FBX, .DAE, .X, .OBJ.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+2,50 Kč
Řešení problému
Nahoru Odpovědět
+3
19.12.2014 9:38
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.