Diskuze: Jak omezit vlastní hardware (zjišťování minimálních požadavků) ?
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tvůrce
Zobrazeno 10 zpráv z 10.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Do jisté míry toto můžeš simulovat spuštěním hry ve vrituálním stroji (VMWare, VirtualBox, XEN...). Množství procesorů a velikost paměti rozhodně ovlivnit můžeš. Navíc tam bude trocha penalizace za virtualizaci.
To co má 70% podíl na výkonu ve hře je stejně grafika a to rozhodně v žádné VM efektivně nenasimuluje.
To co má 70% podíl na výkonu ve hře je stejně grafika a to rozhodně v žádné VM efektivně nenasimuluje.
To ne, ale je otázka, zda ta grafika má hlavní podíl na výkonu (tzn. zda se využívá i na něco více než vykreslování a jak moc složité to vykreslování opravdu je).
Jestli to dobře chápu, tak chceš zjistit požadavky na HW své hry? Jestli ano, tak to stačí, zjistit pomocí frame-rate (FPS)...Pokud ti hra poběží 30 a míň FPS, tak to dáš jako minimální...Kdysi mi to vysvětloval vývojář jedné off-road hry....a pak víš, že na každé lepší sestavě, než máš ty tak to poběží líp
Problém je v tom že má sestava je docela dobrá. Ultimátní herní
monstrum bych to rozhodně nenazýval ale utáhne to ledacos. Unity3D má limit
fps na 60 snímků.... já mám vždy 60 snímků pak nastává otázka kolik
paměti potřebuji abych měl 30 nebo méně. To je důvod proč jsem se ptal na
program který umí spotřebovat určité množství paměti nebo dokonce
emulovat jiný hardware.
Marian Benčat : Myslím že při mé voxelové grafice se GPU nudí
nejvíce... i když, modely jsou z MagicaVoxel a není žádné tajemství že
exportované modely mají příšernou topologii ale stále to je jen pár
voxelů. Všechno (včetně grafiky) si dělám sám. Neumím si představit jak
bych to časově zvládal kdybych používal grafiku jako má například
Wolfenstein : The new order.
Jako kolik paměti na čem? Na grafice? Nebo RAM?
Obecně. Grafika, RAM a procesor. Bylo by super mít program co si dokáže uždibnou od systémových zdrojů všeho typu.
Tak můžeš si napsat utliku, co bude žrát paměť do určité meze -
třeba uděláš List hoodně nulách. Předtím, než přidáš další nulu
zjistíš, kolik tvůj program zabírá a tak dále. Budeš muset vypnout
pagefile, aby výsledky něco vypovídaly.
Co se týče procesoru, můžeš udělat něco podobného - třeba budeš
počítat faktoriály.
Grafiku asi moc dobře omezit nepůjde už z principu - používá až moc
paralelizace.
Nejlepší nejspíš bude, když to pošleš několika lidem s různou konfigurací a necháš je udělat benchmark.
Nejlepší nejspíš bude, když to pošleš několika lidem s různou konfigurací a necháš je udělat benchmark.
Hmm... To nezní jako špatný nápad. Osobně mám k dispozici 3 notebooky, počítač v knihově a školní počítač(Sázím kilo že shodím celou síť. Jako posledně když jsem skoušel hrát RailRoad Tycoon III ). Jelikož je to remake hry zvané Battle City (Namco mně sežere zaživa ) vydané roku 1985 komunita TheIsoZone zabývající se retro hrami by to mohla také ocenit a pomoci s testy.
Zobrazeno 10 zpráv z 10.