Diskuze: Jak se naučit C#
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 25 zpráv z 25.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Dali nám ve škole několikasetstránkový popis jazyka, naložili nás
úkoly a za 3 měsíce zkouška (bez internetu)
Jako třeba toto: http://www.cs.vsb.cz/…t/index.html
Myslím, že jsem sem sepsal nejkvalitnější materiály co česky najdeš, stačí si je jen pročíst, obsahují i praktické příklady. Nejlepší cesta jak se naučit jazyk je samozřejmě vymyslet si nějaký program nebo hru a tu postupně naprogramovat.
Souhlasim s David Hartinger
Ok, takže když si teď napíšu na papír hru nebo program co bude umět a co tam všechno bude, pak to jako nějak naprogramuji jo? Ale to musí mít nějaké základy v sobě že....Jako já nejsem profík, počítám se tak mezi začátečníkem a středně pokročilého...ale už něco umím, ale stále to není úplně vše...A tak proto se ptám jak jste se všechno naučili...
Já na to šel obráceně, protože jsem dlouho neměl internet - na většinu věcí jsem si přicházel sám - nevycházel jsem z toho, co chci naprogramovat, ale z toho, co už umím.
Chtěl jsem třeba dělat hru, ale uměl jsem víceméně jen posouvat
ovládací prvky po formuláři - tak jsem vzal pictureboxy, na ně jsem
naházel nějaké obrázky, možná nějaký timer a primitivní hra byla na
světě, i když to nebylo nic dokonalého.
Pak jsem se naučil kreslit pixel po pixelu, tak jsem kreslit tak, potom
nějaké komponenty využívající DX apod.
Pokud si na papír budeš psát zadání hry, tak tam vymýšlej jen věci,
které umíš nebo aspoň tušíš, jak naprogramovat. Občas pročti nějaký
článek, jak se co dělá a takhle pomalu postupuj
já se naučil C/C++ z knížky a přechod na C# byl celkem jednoduchý.
Dík Satik! Jak jsem psal,
umím napsat kalkulator, malou hru ve windows forms v panelu vykreslit obrazek a
pomoci buttonu ovladat -> obrazek, pak nějaky ten textovy editor -> fonty
a barva textu atd...Pak něco uplně zakldaního v XNA....to je asi tak vše co
doakážu pak nějaké mini programky nahodne cisla..
Zkus si třeba udělat programovací jazyk Karel. Na to ti stačí znát
podmínky, pole, možná nějaký ten cyklus.
No, tomu bych i věřil
kor ve VS ten tam má ranec nápověd ( nevím jak v Monu ).
Mě jde o to věc pochopit - nezajímají mne termíny atd. Tak jako i nyní s Linuxem - musel jsem ho několikrát zdevastovat - ale tím jsem jej během krátké chvíle poznal více, než mnozí uživatelé, co v něm dělají jak dlouho... Tedy prostě vše zkoumám - vše zkouším...
Kdysi dávno jsem se učil, jak se programují a jak se používají kolekce. Dnes už je programovat nemusím, protože bývají součástí vyšších jazyků, ale jejich systematické používání mi zůstalo. Proto při řešení úlohy nejprve přemýšlím, kterou kolekci použiji na kterou část aplikace.
Jestli ti můžu poradit, začni si tyto kolekce zkoušet používat na různých příkladech. Až to budeš zvládat, zkus nějaké návrhové vzory. Např. Simple Factory, Lazy Initialization, Adapter, Decorator, Facade apod. Není nutné se je učit od počátku všechny. Hlavně si všechno vyzkoušej a stažené programy se snaž co nejvíc modifikovat, aby sis to procvičil.
Začít kolekcemi? Neměl by se prvně učit programátorské principy? 3 základní myšlenky atd.? (OOP, Funkcionální a Paradigmatické) Protože jestli tu jde jen o C#, tak by se jednalo o pár nových pravidel a trošku jiná syntaxe... Tak jako tak začínat čímkoliv konkrétním - konkretizovat se má až při řešení úkolu - ne když se chci naučit všechna možná řešení a z nich pak vybírat...
Netušíš, kolikrát jsem si zdevastoval svůj linuxový OS. A kolikrát jsem ho dal do pořádku bez reinstalace. Je to prostě skládačka.
Je však dobré se alespoň nějaké pojmy naučit, abychom se snáze domluvili mezi sebou.
Však pojmy přijdou samy... Já prostě můžu říci - sáhl jsem na to, měl to v ruce,...
Kolekce jsou ve své podstatě jednoduché a mají jednoduchou vazbu s reálným světem. Kolekcí ani není mnoho druhů, dají se snadno naučit.
Jenže když jdeš na stavbu, tak se nebudeš učit řemeslu stavěním konkrétního typu budovy... Ale prvně budeš muset pochopit, co kam patří. Jak se co skládá atd... Kdy použít ten a ten materiál...
No to pravě nevím..." Ale prvně budeš muset pochopit, co kam patří. Jak se co skládá atd... Kdy použít ten a ten materiál... "
Kolekce by se měly začít používat hned po primitivních datových typech. Když někdo začne používat nejprve větvení a cykly, později se jich těžko zbavuje.
"Já si k tomu sedl a psal... Žádné knihy, žádný internet."
S tímto přístupem bych se s Vimem asi nikam nedopracoval. Možná to jde s nějakými vizuálními nástroji, ale Game Maker nechávám začátečníkům.
Tehdy jsem vůbec neznal Assembly, ObjectBrowser, IL, atd. Takže jsem si vystačil s obyčejným automatickým doplňováním a informacemi o objektech. Když už to nestačilo, pak jsem internet použil. Proto jsem nechtěl přejít do jiného IDE, kde bych neměl automatické doplňování atd. Jenže s postupem času zaprvé ztrácím potřebu těchto pěkných funkcí a navíc dělám čím dál víc v jazycích, ke kterým buď neexistuje vyloženě příslušné IDE, nebo neposkytuje ony funkce - či nedostatečně. Prostě už mi stačí obyčejný textový editor a pak to jen strčím kompilátoru, anebo interpretu...
Nevidím ani výhodu v tisíce barvách syntaxhighlighterů. Pozornost se porstě přesunula na to co dělám, ale jak - to jen ve smyslu jaký použiji algoritmus, či tak.
Syntax highlighter ve Vimu se mi líbí, automatické odsazování také. Nevidím důvod, proč bych se toho musel vzdávat. Dokonce jsem si dopsal poloautomatické doplňování importů použitých tříd, protože se mi nechtělo pamatovat si jména balíků. Dokonce se mi přitom natáhnou i příklady použití a chci si to rozšířit ještě o seznam použitelných metod a jejich parametrů.
Zobrazeno 25 zpráv z 25.