Naučit se PHP Naučit se PHP
Pouze tento týden až 80 % sleva na vývoj webů v PHP.
Extra 10 % bodů navíc a tričko zdarma při zadání kódu "TRIKO10"

Diskuze: Kolize dvou a více PictureBoxů a jejich navrácení, na startovací pozici

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) Kolize dvou a více PictureBoxů a jejich navrácení, na startovací pozici American English version English version

Aktivity (3)
Avatar
Začátečník:15.6.2018 21:50

Dobrý den,
řeším problém, kde jsem dostal za úkol udělat hru - Člověče, nezlob se! Pohyb figurek řeším pomocí myši - uživatel si vybere, kterou figurkou chce hnout, klikne na ní a přetáhne, na danou pozici. Problém je ten, že nemám vůbec tušení, jak udělat to, aby se dvě figurky různých barev, po přesunutí na sebe tedy vyhození, přemístili na své startovací pole.

Zkusil jsem: Zkoušel jsem už pár možných řešení, jenže žádný nevyšel.

Chci docílit: Kdyby se tedy našel někdo, kdo by mi dokázal s tímto problémem pomoci, budu velice rád.

 
Odpovědět 15.6.2018 21:50
Avatar
Luboš Satik Běhounek
Autoredaktor
Avatar
Odpovídá na Začátečník
Luboš Satik Běhounek:16.6.2018 2:14

Zakladem je oddelit od sebe logiku a vykreslovani - takze treba pri vyhozeni figurek bys vubec nemel ani tusit, ze existuje nejakej picturebox, ale jen se kouknes treba na index policka, na kterym figurka je, a nastavis ji stav, kterej znaci, ze je v domecku.

Obrazky by se jen mely pak hybat podle stavu hraci plochy.

Nahoru Odpovědět  +1 16.6.2018 2:14
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Roman
Člen
Avatar
Odpovídá na Začátečník
Roman:17.6.2018 19:26

Hraci pole muze reprezentovat dvourozmerne pole typu int s hodnotami. Kazda hodnota by mohla reprezentovat neco jineho. Napriklad 0 = prazdne misto, 1=hraci pole, ktere vykreslim, 2=figurka, atd. Kdyz dojde k pohybu figurou projdu pole a v pripade kdy uz na danych souradnicich je cislice patrici figurce pak je dana figurka vymazana a zobrazi se ve startovnim poli.
Dal by chtelo sparovat figurky s hraci takze cisla napr. od 2 do 6 rezervovane pro hrace. Takze by pro figurky byla cisla 2-6.
Pri pohybu figurkou zkontroluju stav policka, na ktere se ma posunout a hned vim co mam delat. Figurka hrace se muze pohybovat jen po polich v poli, ktera jsou jednickami a napr. 10-kami (pro domecek)
Hry nedelam posledni jsem vytvoril asi tak pred 20 lety, ale timto zpusobem bych to resil. Backendem cele hry by bylo 2D pole a operace nad nim. Frontendem vykreslovani figurek a hraciho pole.
Kolize pictureboxu asi uplne ne - vsechno by se melo odehravat nad nejakou datovou strukturou/re­prezentaci hraciho pole

Editováno 17.6.2018 19:29
 
Nahoru Odpovědět  +1 17.6.2018 19:26
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 3 zpráv z 3.