Kvalitní zadání jsem snad ještě neviděl, často ani zákazník
pořádně sám neví, co chce.
A když se nějaký základní návrh dělá, tak je to většinou zhruba na
úroveň důležitých tříd a jejich nejdůležitějších funkcí.
Některé problémy se podle mě při návrhu ani najít nedají, takže ti
je testy neohlídají.
Např. jsme v předchozím zaměstnání ve hře řešili problém s fyzikou,
kdy jsme využívali cizí fyzikální engine a nastal problém, že když se
hráč přiblížil k domečku, tak ho to občas vystřelilo někam do
vesmíru.
Ve hře je také možné do věcí kopat a nakonec jsme zjistili, že stačí
dostatečně dlouho kopat do domečku a ten (i když je zafixovaný, takže se
sám hýbat nemůže) se jakoby "nabije" energií a při kolizi ta obrovská
energie hráče odmrští někam pryč.
I kdybych měl celý program sebelépe zadaný, tak by mě tohle nenapadlo.
Ladění jsme většinou prováděli až ve chvíli, kdy něco nefungovalo,
nebo fungovalo špatně/pomalu, rozhodně jsme každou nově přidanou věc
neladili hned ručně, takže pořád jsme cca na trojnásobku práce - na
jedné straně psaní kódu a ladění chyb (až když se vyskytnou) a na druhé
straně psaní testů vždy, psaní kódu a ladění chyb (až když se
vyskytnou).
K té délce programu: já tím nechtěl říct, že delší program je
kvalitnější, ale že u krátkých programů je mnohem jednodušší je
udržet kvalitní, protože na tom většinou dělá jen jeden nebo dva lidi a
celý program je jednodušší -> menší prostor k udělání chyby.
Na těch dlouhých programech obvykle dělá mnohem víc lidí, a jsou prostě
mnohem komplikovanější -> více prostoru na udělání chyby.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.