Diskuze: Menší problém s public int
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 11 zpráv z 11.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Problém je v tom, že si vytvoříš instanci INFO v objektu MORE a potom provádíš akce na tý konkrétní instanci. Potom si ale v hlavním programu vytvoříš další instanci INFO, ze které poté zobrazuješ aktuální hodnoty. Ty samozřejmě zůstavájí stejné, protože je nijak nemodifikuješ.
Console.Clear();
Console.WriteLine("Choose what you need!");
Console.WriteLine("You have: " + M.A + "A and " + M.B + "B.");
Console.WriteLine("1.)More A\n2.)More B\n3.)END");
volba = int.Parse(Console.ReadLine());
Do objektu MORE si můžeš předat objekt INFO, který vytváříš v hlavním programu( nebudeš ho vytvářet natvrdo v objektu MORE)
Ako to urobím? Som fakt len začiatočník, tak toho moc neviem.
Můžeš např přes kontruktor ve třídě MORE viz:
private INFO info;
public MORE(INFO info)
{
this.info = info;
}
A potom když to budeš vytvářet v main tak to budeš mít že
INFO i = new INFO();
MORE M = new MORE(i);
Ako to urobím? Som fakt len začiatočník, tak toho moc neviem.
Nemyslíš, že by bylo lepší si pročíst tutoriál s OOP? Tam všechno
to, co tady popisuješ je krásně vysvětlené.
Je zbytečné něco zkoušet naprogramovat jen pomocí dotazů na fóru, když
tápeš v naprostých základech...
Pročti si tutoriál a pak to zkus naprogramovat znovu...
Zdravím. Jak ostatní psali, problém je v tom, že ve třídě More vytvoříš jednu instanci:
INFO I = new INFO();
A znova ve třídě Program-Main
INFO I = new INFO();
Celou dobu pracuješ s tou první instancí, všechno do ní ukládáš atd. Jenomže pro vypsání chceš použít tu druhou instanci, která ale samozřejmě v sobě nic uložené nemá, protože jsi do ní taky nic neuložil. Ta druhá instance je úplně jiný objekt. Možné je to vyřešit přes konstruktor, jak už popsal Marek výše. Nebo to jde takto:
class MORE
{
public void madeA(INFO info)
{
Console.WriteLine("You made more A!");
Console.ReadKey();
info.A = info.A + 1;
}
public void madeB(INFO info)
{
Console.WriteLine("You made more B!");
Console.ReadKey();
info.B = info.B + 1;
}
}
Odstranil jsem instanci Info a metodám dal parametr typu INFO. Ten pak musíš později přiřadit.
A tady je ten tvůj switch.
MORE M = new MORE();
INFO I = new INFO();
switch (volba)
{
case 1:
M.madeA(I);
break;
case 2:
M.madeB(I);
break;
case 3:
koniec = 1;
break;
}
Teď se jak pro vypisování, tak pro ukládání používá ta totožná
instance I, tudíž je vše v pořádku. Zavoláš metodu, ta do instance,
kterou jsi metodě předal uloží data a pak následně ta stejná instance
vypíše dané data.
Testováno, takže by to mělo fungovat.
Zobrazeno 11 zpráv z 11.