Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Ondrca:15.4.2014 20:32

Ahoj, chtěl bych mít jako koníček programování her. Ve WF to prostě nemá smysl (na WF nereagujte) tak jsem chtěl zkusit buďto MONOGAME nebo UNITY. Chci se zeptat těch, co s tím mají už nějaké zkušenosti, tak co se jim zdá lepší. Můžete psát jakékoliv drobnosti, vykreslování apod.
Kdybych si vybral unity tak bych psal v C# (u monogame asi nemám na výběr). Hlavní otázkou je asi kód, co je jednodušší, přehlednější apod.?
POZN.: Nějaké to OOP už umím

Odpovědět 15.4.2014 20:32
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Michal Žůrek (misaz):15.4.2014 20:36

jestli jsi zkoušel WF, tak zkus i MonoGame. Unity je takové že půlku za tebe udělá samo a to už není to pravé ořechové.

Nahoru Odpovědět  +2 15.4.2014 20:36
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Bogdan
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Bogdan:15.4.2014 20:39

Hlavně Unity free verze je plná spoileru na samotné unity, takže hra vypada neprofesionálně :)

 
Nahoru Odpovědět 15.4.2014 20:39
Avatar
Bogdan
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Bogdan:15.4.2014 20:39

Hlavně Unity free verze je plná spoileru na samotné unity, takže hra vypada neprofesionálně :)

 
Nahoru Odpovědět  -1 15.4.2014 20:39
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Ondrca:15.4.2014 20:40

A jaký má kód UNITY nevíš? Je to prostě normální C# nebo trochu upravený?

Nahoru Odpovědět 15.4.2014 20:40
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Vojtěch Pospíchal:15.4.2014 20:40

Je to čistě na tvé preferenci. S Unity budeš mít ty nudné rutinní kraviny díky Unity mnohem pohodlnější. Naopak v MonoGame si to projdeš všechno od základů. Což ovšem neznamená že by jsi to samé nemohl udělat i v Unity. Prakticky vše v Unity se dá přepsat, vylepšit.

EDIT:// Unity používá C# MONO. Tj. normální C# kde máš dostupnou většinu věcí co ve standardním C#.

Editováno 15.4.2014 20:41
 
Nahoru Odpovědět  +1 15.4.2014 20:40
Avatar
Odpovídá na Bogdan
Vojtěch Pospíchal:15.4.2014 20:42

Jestli hra vypadá profesionálně nebo ne nezáleží na verzi Unity, ale na tom jak to naprogramuješ.

 
Nahoru Odpovědět  +1 15.4.2014 20:42
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Ondrca:15.4.2014 20:43

Díky, můžeš mi ale vysvětlit, co si mám představit pod pojmem rutinní kraviny?

Nahoru Odpovědět 15.4.2014 20:43
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Bogdan
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Bogdan:15.4.2014 20:47

To jo, ale i když je hra naprogramovaná špičkově, a je plna spoileru na Unity tak taky nevypadá profesionálně.
Jinak unity je dobrá věc.

Editováno 15.4.2014 20:47
 
Nahoru Odpovědět 15.4.2014 20:47
Avatar
Odpovídá na Bogdan
Vojtěch Pospíchal:15.4.2014 21:05

Spoilerů na Unity? Myslíš ten jeden splash screen při startu (logo Unity)?

 
Nahoru Odpovědět  +1 15.4.2014 21:05
Avatar
Petr G
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Petr G:15.4.2014 21:35

Když použiješ MonoGame, tak si prostě věci typu vykreslení textu, animace, zvuky, fyzika.. budeš muset napsat sám, což rozhodně zlepší tvé programátorské dovednosti. Navíc jakou pak budeš mít radost z toho, že vše funguje. MonoGame je ale takové ještě nevychytané :( Aktuálně řeším problém, že když vytvořím projekt pomocí OpenGl, tak aby se dala hra spustit na jiném pc, tak potřebuješ mít nainstalované OpenAL a OpenGl. Problémy dělají ale integrované grafárny. (můj případ). Místo OpenGL můžu použit DirectX, tam ale mám problém s načtením zvuků (zřejmě bug MonoGame 3.2), nebo je to tím, že MonoGame stále nemá vlastní Content Pipeline. Tento problém jsem napsal přímo na fóra MonoGame, bohužel se problém zatím nepodařilo vyřešit. Mě osobně se tímto MonoGame znechutilo. Pár měsíců dělám na hře, kterou si zahraju nakonec jenom já, a nebo si jí zahrajou všichni bez zvuků...

 
Nahoru Odpovědět 15.4.2014 21:35
Avatar
Bogdan
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Bogdan:15.4.2014 21:46

A to je málo? Např. hry které najdu na netu a vidím na začátku logo Unity tak to hned vypínám, jelikož 90% z těchto her jsou k ničemu.
Prostě ta reklama to znechucuje, a určitě ne jen mně.

 
Nahoru Odpovědět  -3 15.4.2014 21:46
Avatar
Odpovídá na Bogdan
Vojtěch Pospíchal:15.4.2014 21:56

To není reklama. To je normální splash screen. Unity ti poskytuje velice kvalitní, pokročilí nástroj. To jediné co za to požaduje je obrázek při startu hry. Ano je to málo.

 
Nahoru Odpovědět  -1 15.4.2014 21:56
Avatar
Odpovídá na Petr G
Vojtěch Pospíchal:15.4.2014 22:01

V Unity si to všechno může naprogramovat taky sám :) Ale proč by to dělal, když má tu možnost si tu práci ulehčit. (Samozřejmě musí vědět jak to za něj Unity udělá {respektive pokud by to Unity za něj neudělalo musel by to zvládnout sám}) jinak pro něj Unity rozhodně není. A věř mi, radost z dobře odvedené práce je u každého nástroje.

 
Nahoru Odpovědět  +1 15.4.2014 22:01
Avatar
Luboš Satik Běhounek
Autoredaktor
Avatar
Odpovídá na Petr G
Luboš Satik Běhounek:15.4.2014 22:01

Použij multiplatformní FMOD(ex), pro nekomerční hry je to zdarma a používají to i velké hry (WoW, Crysis, Diablo, ...).

Použití v C# je jednoduché, můžeš to obšlehnout třeba odtud:
http://www.itnetwork.cz/…-magickeleto
:)

Nahoru Odpovědět  +1 15.4.2014 22:01
:)
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Ondrca:16.4.2014 21:08

Tak jsem si nakonec vybral unity, tak doufám, že se sem přidají české tutoriály na devbook. Zatím musím jet na unity.com

Nahoru Odpovědět 16.4.2014 21:08
Zase jsem o něco chytřejší
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 16 zpráv z 16.