Diskuze: MONOGAME vs UNITY
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 16 zpráv z 16.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
jestli jsi zkoušel WF, tak zkus i MonoGame. Unity je takové že půlku za tebe udělá samo a to už není to pravé ořechové.
Hlavně Unity free verze je plná spoileru na samotné unity, takže hra
vypada neprofesionálně
Hlavně Unity free verze je plná spoileru na samotné unity, takže hra
vypada neprofesionálně
A jaký má kód UNITY nevíš? Je to prostě normální C# nebo trochu upravený?
Je to čistě na tvé preferenci. S Unity budeš mít ty nudné rutinní kraviny díky Unity mnohem pohodlnější. Naopak v MonoGame si to projdeš všechno od základů. Což ovšem neznamená že by jsi to samé nemohl udělat i v Unity. Prakticky vše v Unity se dá přepsat, vylepšit.
EDIT:// Unity používá C# MONO. Tj. normální C# kde máš dostupnou většinu věcí co ve standardním C#.
Jestli hra vypadá profesionálně nebo ne nezáleží na verzi Unity, ale na tom jak to naprogramuješ.
Díky, můžeš mi ale vysvětlit, co si mám představit pod pojmem rutinní kraviny?
To jo, ale i když je hra naprogramovaná špičkově, a je plna spoileru na
Unity tak taky nevypadá profesionálně.
Jinak unity je dobrá věc.
Spoilerů na Unity? Myslíš ten jeden splash screen při startu (logo Unity)?
Když použiješ MonoGame, tak si prostě věci typu vykreslení textu,
animace, zvuky, fyzika.. budeš muset napsat sám, což rozhodně zlepší tvé
programátorské dovednosti. Navíc jakou pak budeš mít radost z toho, že
vše funguje. MonoGame je ale takové ještě nevychytané Aktuálně řeším problém, že
když vytvořím projekt pomocí OpenGl, tak aby se dala hra spustit na jiném
pc, tak potřebuješ mít nainstalované OpenAL a OpenGl. Problémy dělají ale
integrované grafárny. (můj případ). Místo OpenGL můžu použit DirectX,
tam ale mám problém s načtením zvuků (zřejmě bug MonoGame 3.2), nebo je
to tím, že MonoGame stále nemá vlastní Content Pipeline. Tento problém
jsem napsal přímo na fóra MonoGame, bohužel se problém zatím nepodařilo
vyřešit. Mě osobně se tímto MonoGame znechutilo. Pár měsíců dělám na
hře, kterou si zahraju nakonec jenom já, a nebo si jí zahrajou všichni bez
zvuků...
A to je málo? Např. hry které najdu na netu a vidím na začátku logo
Unity tak to hned vypínám, jelikož 90% z těchto her jsou k ničemu.
Prostě ta reklama to znechucuje, a určitě ne jen mně.
To není reklama. To je normální splash screen. Unity ti poskytuje velice kvalitní, pokročilí nástroj. To jediné co za to požaduje je obrázek při startu hry. Ano je to málo.
V Unity si to všechno může naprogramovat taky sám Ale proč by to dělal, když má
tu možnost si tu práci ulehčit. (Samozřejmě musí vědět jak to za něj
Unity udělá {respektive pokud by to Unity za něj neudělalo musel by to
zvládnout sám}) jinak pro něj Unity rozhodně není. A věř mi, radost z
dobře odvedené práce je u každého nástroje.
Použij multiplatformní FMOD(ex), pro nekomerční hry je to zdarma a používají to i velké hry (WoW, Crysis, Diablo, ...).
Použití v C# je jednoduché, můžeš to obšlehnout třeba odtud:
http://www.itnetwork.cz/…-magickeleto
Zobrazeno 16 zpráv z 16.