Diskuze: Pomoc s učením
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 10 zpráv z 10.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Co jsem se pri programovani naucil (amater) je asi toto. 20 % casu cloveku zabere premyslet co chce programovat, cca 10 % zabere programovani, cca 50 % pak hledani pricin proc to nefunguje a cca 20 % hledanim proc to najednou funguje. Drzim palce ikdyz s C# nemohu pomoci. Vystacim si s PHP a tim okolo. Chvalim Cinemu4D take ji mam rad, Blender mi nejak pod kuzi nevlezl.
Klidně se ozvi až na nějaký problém narazíš ...
Učím se taky hlavně ze zdejších tutoriálů, později pak konkrétní
problémy hledám na stackoverflow a opravdu je to tak, že (a to hlavně ze
začátku) se člověk nejvíce zadrhne při debuggování a pátrání po tom,
proč to sakra nefunguje. Když už s tím strávíš dostatečný počet hodin,
nevěda si sám rady, tak je zdejší fórum na konkrétní problémy fajn
Při opravování chyb to je sice často na prášky, ale nejvíc jsem se při
tom naučil.
Myslím, že je fajn si to protrpět, člověku to pomůže a po nějaké době
se ty stále se opakující chyby dost zredukují, protože tě napadne jim
předejít, už když ťukáš první verzi kódu.
Kdybych měl pořád při ruce někoho, kdo by mi vždycky hned poradil, tak
bych se sice méně navztekal, ale zase bych si zvykl mít vedle sebe stále
pomoc, což možná není úplně ideální.
Jsem sice v trochu jiné věkové kategorii, ale troufám si tvrdit, že tak i
tak je nejprospěšnější se pokusit problémy vyřešit v první řadě sám
Držím palce a když už to fakt nepůjde, tak napiš sem.
Ahoj a díky za komentář.
Samozřejmě máš pravdu, že nejlepší je, když člověk hledá řešení sám. Ale já ani tak nehledám pomoc s řešením, jako spíše se správným pochopením logiky, co se má vlastně udělat, anebo co se již udělalo. Zkusím ti to vysvětlit:
Například v lekci je napsáno:
Kód nejprve do abecedního znaku uloží '?', protože se může stát, že
znak v naší sadě nemáme. Následně se pokusíme zjistit jeho index. Pokud
se to podaří, dosadíme do abecedniZnak znak z abecedních znaků pod tímto
indexem. Nakonec znak připojíme...
Já jsem to pochopil, že když v naší sadě znaků nemáme znak otazník, tak si ho do sady doplníme, pak zjistíme jeho index a jeho index doplníme do naší sady indexů.
Samozřejmě je to nesmysl a řešení bych mohl hledat do konce světa....
Ale jeden zdejší programátor upravil mé pochopení dané věty a teď už můžu hledat různá řešení a případné změny sám.
Zdraví tě Mirek
Tohle je IMHO nepříjemná fáze, kterou si zkrátka musí každý začínající programátor protrpět sám, jinak se nenaučí nad problémem přemýšlet. Přemýšlení nad tím, co se vlastně má udělat je základní schopnost programátora. Začátky jsou zkrátka těžké, protože není vždy triviální zjistit, co vlastně chceš a potom jak to ohnout do algoritmu a nakonec do kódu. Pokročilejší programování je v podstatě jen o tom, jak program zapsat přehledně v momentě, kdy je rozsáhlý, ale vždy to jsou jen schované proměnné, cykly, podmínky a pod.
Takováto pomoc by mi ušetřila mnoho hodin času, a vám zabrala vždy do cca 5 minut.
Jenže potom bys neměl tu schopnost problémy hledat. Navíc říkáš, že času máš hodně, tak nevidím problém.
Souhlasím s Petr Čech. Když dojde k nějakému nedorozumění, tak je
fajn se zeptat. Ale je dobré se naučít mít jaksi "otevřenou hlavu". Když
jsem pročítal místní tutoriály, tak jsem často několik minut dumal nad
krátkým odstavcem, abych pochopil, o co go, no a to všechno k tomu patří. O
to větší je pak potěšení, když něco po několika dnech utrpení vyjde,
ne? Kdyby to bylo jednoduché,
tak by to nebyla taková sranda.
Každopádně chápu tvoje starosti - ten odstavec co jsi zkopíroval, jsem taky
musel přečíst několikrát.
No každopádně mne těší, že se ozýváte, protože jsem si nebyl jistý, jestli tady vůbec nějaká komunikace je. Když jsem se učil Cinema4D, tak na založené příspěvky odpovídalo cca 5 lidí denně. Tady jsem u některých lekcí viděl, že poslední připomínky pod textem jsou i více než rok staré. U Cinemy jsem měl dobré zkušenosti s metodou, kdy jsem se snažil vše pochopit z tutoriálů, a když jsem s tím nemohl hnout, jeden kolega mi to pomohl pochopit. Pak jsem to hned začal používat, abych si to zapamatoval. A jakmile jsem měl jistotu, že to ovládám, šel jsem dál. V podstatě to je účel učitele ve škole. Urychluje to učení. A vzhledem k mému věku jsem za urychlení rád. Nic, už toto téma nechám a jdu na 11.lekci. Snad nejdu moc pomalu. Začal jsem před týdnem.
Kdyz ti neco nejde, napis na forum dotaz a obrn se trpelivosti kvuli
neprijemnym odpovedim Pokud
dokazes spravne formulovat dotaz, tak vetsinou na reseni prijdes i sam. Pokud
ne, tak nikdo tvuj problem nepochopi a na to se hrozne spatne odpovida.
V php jednoduchy cyklus muzes napsat takto
$arr = array(1, 2, 3, 4);
$i_start = 0; // zacatek pole
$i_end = count($arr); // konec pole (delka)
for ($i=$i_start; $i<$i_end; $i++) - vyuziva se u vbeznych cyklu
{ echo $arr[$i]; }
// ---
$str = "1, 2, 3, 4";
$i_start = 0; // zacatek retezce
$i_end = strlen($str); // konec retezce (delka)
for ($i=$i_start; $i<$i_end; $i++)
{ echo $str[$i]; }
// ---
$arr = array(1, 2, 3, 4);
$i_start = 0; // zacatek pole
$i_end = count($arr); // konec pole (delka)
$i = $i_start;
while ($i<$i_end)
{ echo $arr[$key]; $i++}
// ---
$arr = array(1, 2, 3, 4);
foreach ($arr as $key=>$value) // prochazej vsechny hodnoty pole - vyuziva se u sql a i bezne
{ echo $arr[$key]; } // nebo echo $value
Podobne se to da pouzit i v asp c#. Ty podminky muzou byt slozitejsi nez $i<$i_end. A pozor, v nektere literature muzes narazit na takovyto zapis. To funguje, ale je to o neco pomalejsi, protoze funkce count propocitava delku pole v kazdem cyklu, protoze delka pole se mohla zmenit! Dle velikosti pole se pak muze jednat o 1-200% (ms-s) zpomaleni. Coz neni prilis vyznamne. Ale nekdy to vadi.
$arr = array(1, 2, 3, 4);
for ($i=0; $i<count($arr); $i++)
{ echo $arr[$i]; }
Takze, otazka spis zni, co mas konkretne za problem?
Ahoj. Děkuji. Už tomu rozumím. Teď louskám první lekce OOP.
Zobrazeno 10 zpráv z 10.