Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli se dají nějak vycítit předpoklady
programátora. Jako je jasné, že je potřeba logiky, tak matika mi jde v
pohodě, ale není to i o tom, za jak dlouho člověk dokáže přijít na
určitý algoritmus a tak? jako já nakonec vždycky něco vymyslím a dokázal
jsem pochopit tak nějak všechno z OOP co tu máte, ale nevíte, jestli na to
neexistuje nějaký test nebo tak něco? Jde o to, že příští rok bych
chtěl jít na programátorskou výšku a mám strach, abych na to měl :/
Pokud budeš chtít dělat programátorskou vysokou školu, zkus pochopit
programovací jazyk Scheme, který se tam hodně učí. I když v něm pak
nebudeš programovat, vezmeš si z něho spoustu užitečných návyků, které
uplatníš ve kterémkoli jiném jazyku včetně OOP.
Hele na IT školy chodí dost lidí, co v životě neprogramovali a dá se to
Podle mě se programování
dá naučit jako cokoliv jiného. Celkově mi přijde bájný "talent" a
"předpoklady" jako nadhodnocený mýtus. Talent bych bral u zpěvu či tance,
jinde na to moc nevěřím. Prostě si programuj a pohoda.
Nesouhlasím, dobrý programátor musí mít nadprůměrnou inteligenci,
psychologové hovoří o tom, že 30% populace jsou blbci, potom jsou
průměrní lidé. Lidí schopných programovat nebude více než 20%.
No na ještě jednu věc tady ostatní podle mě zapomněli. Máš aspon
přibližnou představu do čeho jdeš? Už jen kvůli tomu jestli tě bude
bavit trávit noci nad pc při programování nějakého projektu (je jedno
jestli to bude naprosta kravina nebo zajímavá výzva, pravděpodobně potkáš
oboje). Bez toho že tě to bude aspon trochu bavit se škola dostudovává
blbě
Byl jsem na dvou VŠ a Scheme jsem nepotkal ani na jedné, všude jen Java,
případně C#, C++ a pak nějaké "obskurnosti" jako Prolog, Daskalos, Tolog,
které jsou třeba zajímavé, ale v praxi je nikde nepoužije.
relycanx : Neměj obavy, i ve třeťáku na VŠ zaměřené na
informatiku a software není problém potkat lidi, kteří mají problém s
for cyklem...
Mně se Scheme líbí, je to velmi čistý jazyk. Sice mi v něm zpočátku
chyběl řádkový editor, ale pak jsem si ho vyhledal a doplnil. Proč jinak by
ho dávali do meziplanetárních sond, kdyby nebyl kvalitní?
I když v tom jazyku nikdy nic užitečného nenaprogramuješ, jeho
pochopení je pro každého programátora velkým přínosem, který uplatní v
ostatních jazycích.
Tak to nebyly vysoké školy zaměřené na výchovu programátorského
myšlení, ale vyloženě jen pro praxi. Na programování v Javě, C# nebo C++
není vysoká škola potřebná.
Cyklus for je ve své podstatě zbytečný. Stejně se dnes pracuje hlavně s
kolekcemi.
Je rozdil mezi programatorem a koderem IMHO koderem muze byt i opice
(berte s nadsazkou ), ale
programatorem kazdy byt nemuze, nebo spis na to nema dostatecny
predpoklady/inteligenci.
U programatora nezalezi na jazyku, ale na schopnostech jako analyticke mysleni,
algoritmizace a dalsi slozity veci
Jednoduse, programator resi problemy od uplneho zacatku, koder dostane jen
presne zadani s vecmi co ma pouzit.
S tím rozdělením koderů a programátorů zásadně nesouhlasím a mám naprosto jedinečné
zkušenosti s tím, že programátorem může být i totální ... jak se
říká slušně ... nevím, nenapadá mě dost vystihující vhodný pojem
A já naopak nesouhlasím s tebou Je opravdu rozdíl mezi člověkem co "lepí" kusy kódu a člověkem
který se zajímá o věci do hloubky, jak to vevnitř funguje a vše okolo.
Tak pozor ! Já narážel opravdu čistě na lidi co lepí v programovacíh
jazycích Ne v značkovacíh
.
Nevím jestli se nepletu, ale vlastně v HTMl a CSS / XAML apod se vždy
říkalo Koder.
Webová sekce posílí. Navíc nyní kdy sdraco a další přepisují
seriál. Btw, mohl by jsi pomoct .
Pro info: Cca po 15.6 se vrhnu plně na psaní článků pro Windows Store.
Když už jsem to začal nějak to i dokončím
Hlavně jde o to aby tě to bavilo. Problém je že ve škole tě naučí tak
maximálně hrubý základ, ale všechno ostatní se musíš doučit sám ze
své vlastní iniciativy a nečekat že "to nějak dopadne".
A rozhodně si myslím že pro programování člověk musí mít nějaké
vlohy, z vlastní zkušenosti vím že spousta lidí nezvládne i naprosto
základní principy i s tím že mají teoretické znalosti programování.
Programátor musí být schopný analyzovat problém a řešit ho úplně "od
nuly" (což už tu někdo zmínil).
P.S -> taková perlička na konec, ve třídě jsme měli "člověka"
který po dvou ročnících Javy nebyl schopen popsat co dělá operátor +. (o
programování neměl ani tušení, jen z internetu kopíroval kódy a matlal je
dohromady v naději že to možná bude fungovat)
Myslím, že ten rozdíl kterého jste se tu dotkli je obecný.
Lidi lze rozdělit na ty, kteří se učí používat a ty kteří se učí
rozumět.
Možná tomu nebudete chtít věřit, ale oba druhy přístupu mají skoro
stejně
výhod jako nevýhod. Na programátora jak ho chápu já se hodí víc ten
druhý
způsob. Problém je, že s pojmem "programátor" se manipulovalo od
počátku
a tak už dneska nelze říct, co to vlastně pro koho znamená.
Podle mne je jedno, jestli někdo píše HTML, CSS, PHP, C# nebo Scheme. Ve
všech jazycích píší frajeři i fušeři. Možná jsme pro tyto dva pojmy
použili slova programátor a kodér, ale tyto dva pojmy se však prolínají.
Je to vlastně jen označení pracovního zařazení. Mezi programárory i
kodéry se najdou frajeři i fušeři. Na zařazení nezáleží.
Na jednom videu http://www.youtube.com/watch?…
bylo prezentováno, že někteří programátoři či kodéři jsou schopni za
jeden den napsat a odladit až 1000 řádek programového kódu. Nevzpomínám
si, že by se mi to někdy podařilo. Možná tak třetinu. Pro některé
programátory však může být deprimující, když jich napíší "jen
500".
Jasně, když budu dělat prázdný řádek za každým příkazem a
složené závorky osamoceně, tak se na podobná čísla také dostanu. Jenže
pak by se mi metoda nevešla na stránku a přehlednost programu by byla v
háji.
No těch 500 řádků (5200 řádků kodu) za den myslím, u mě, je v
pohodě. Těch 1000 už tolik ne. I když ! . Toto vzniklo pouze za neděli +
20 minut ráno v pondělí. Netvrdím že kód je nějak úchavtný ale má to
okolo 1000 řádků kódu. http://www.itnetwork.cz/…-c-sharp-xna
No zdroják jsem tam nedal Ono to možná nebude tolik řádků. Psal jsem to narychlo v září
minulý rok -> kód není pěkný.
10 řádků 2 hodiny ?
Nejsi sám. Mám dojem že tohle se děje všem a myslím že to je i dobře. A
nejlepší je ten pocit, když přijdeš na problém. Buď opravdu řekneš "Jo
přišel jsem na to" nebo "&&@x (cenzura), vždyť to tady vidíš celou
dobu" .
Súhlasím, minule som robil kameru pre moju hru, mal som tam strašne dlhú
podmienku robil som to najmenej 5hod. ale stále mi to nefungovalo, na druhý
deň som to celé zmazal a spravil úplne inak asi za 20min. a ono to fungovalo,
toto vie nahnevať
Na IT škole mám ve třídě 30 lidí, na programování budou mít asi jen
3 včetně mě a to, že někteří mají problém s cyklem for je pravda,
každopádně já se ve škole naučil max. nějakou tu teorii k tomu, odborné
názvy etc.. to se taky bude určitě hodit, každopádně programovat bych se
ve škole nikdy nenaučil, já všechno zkoušel pokus/omyl.
Pokud nedostaneš úchylku na Funkcionální programování jako já, tak se
ničeho neboj. Jazyk C#/Java a samotmé OOP o sobě je velice jednoduché, a ke
všemu jak již říkali výše, učí tam lidi co nikdy s tim nedělali.
A jinak, na začátek doporučují si přečist SICP, potom si obstarat
Kerninghan a Ritchie, a k tomu knížečku The Art of Programming od Donalda
Knutha. Takhle jsem začínal alespoň já, a tuto cestu ti doporučuji,
děkuji všem za tipy a názory no sám o sobě se za nějakého lepiče nepovažuji. Nikdy jsem
neprogramoval tím způsobem, že bych viděl nějaký vzor, který bych mohl
zkusit taky naprogramovat a rychle na netu zkopírovat a dopatlat jednotlivé
puzzlíky, které by tam seděly a společně fungovaly to tak akorát teď, když jsem
dělal práci pro přítelkyni v JaveFX, kdy jsem to dal skutečně dohromady
podle nějakých střípků. Takže měla celou ročníkovku z krku a pak mi
dala košem (mimo téma).
Ale jako je pravda, že to, jak funguje zdrojově nějaký cyklus for a tak,
opravdu nevím no. Já měl hlavně strach z písemek, kdy je chvíle na to,
splácat nějaký jednoduchý algoritmus, nebo nějaký logický příklad, ale
asi si ozkouším někde na netu něco, jestli jde jen o tohle Opravdu bych nechtěl dělat
programátora jen v uvozovkách a podvádět "lepením"
K těm testům. Myslím že já budu i celkem dobře připraven. Občas
učitel zadá test - algoritmus a máš na to 30 minut. Občas pohoda, občas si
řekne mozek že na chvilku odejde .
S tím vnitřním fungovám cyklů - to nevím ani já Sice mě to zajímá ale zatím se
zlepšuju v programování jako takovým, nekoukám úplně až pod pokličku na
dno hrnce.
No momentálně se peru s asynchroním programováním A UI mi stále zamrzá což je
špatný
Navrhuju udělat update její ročníkovky, který by například posouval
myš do rohu, občas náhodně simuloval stisk klávesy, naopak její aby
měnil, až bude mít program náladu tak pustí proces shutdown nebo sundá
explorer.exe, náhodně bude prohazovat názvy souborů a složek, vytvářet
náhodné nové složky, měnit koncovky a tak dále. Na tom bych se vyřádil
No u nás na škole je to něco podobného. Minulý rok jsme měli půl roku
C++(první programování na střední bylo ve druháku druhé pololetí) kde se
ostatní naučili co to jsou proměnné a že existují podmínky a možná
ještě že existuje cyklus for. No teď ve třetáku se učí C# totálně
strašným způsobem, že učitel googluje jak se deklaruje pole(po tom, co s
ním 2 měsíce pracují).
Tím bych se rád zeptal, jaké byli/jsou vaše zadání na SŠ na nějaké
testy. Třeba jeden si pamatuju, že se mělo udělat pole intu o 10-ti prvcích
a naplňit to 2n čísly a potom vytvořit další pole a naplňit ho
tím prvním opačně.
Abych nebyl OT, tak za jednu z dobrých kvalit programátora beru to, že
umí udržovat kód a nedělá tzv. prasárny, tím myslím že jsou nějaké
určité konvence, které by se měly dodržovat a né porušovat. Pak ofc
logické myšlení a výše zmíněné věci. Další asi jít s dobou a učit
se aktuální(či budoucí) technologie a nebo mít alespoň nějaký
přehled.
Btw to, že programátorem může být každý - když to je jako hobby,
proč ne? Ale pracovat, nemůžu posoudit ... "Pracuju" zatím jen doma a né
někde v kanclu, každopádně co mám kolegu, který programuje 15 let
profesionálně a prošel x firem, tak některé jeho story jsou docela kruté a
to doslova, že ti lidi tam byli jako cvičené opice.
No, co si vzpomínám tak například naplnit pole náhodnýma hodnotama , a
potom do tří polí vytáhnout z toho prvního násobky dvou, tří a
pěti.Potom nějaká práce na třídy a rozhraní byly nějaké objemy a
povrchy různých těles.A asi nejvýživnější byl převod čísla s
jednotkou na číslo a jednotku s předponou deci,kilo... (teď se mi vůbec
nevybaví jak se tomu říká )
U nás jsou testy různé - pexeso, grafické algoritmy, lodě, umělá
inteligence, algoritmy pro kompresi obrázků. Nyní závěrečná práce třeba
hra v MonoGame / XNA apod. Já si nemám na co stěžovat . Test napln pole bylo tak v prváku
1 měsíc.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.