Diskuze: Přístup do Main Formu z jiných tříd.
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
//Krátce: Hodně jednoduše.
wnd.OutputToLabel(...);
...s tím, že wnd je instance té třídy.
//Dlouze: Totiž, ty si nemůžeš jen tak napsat
"MainWindow.OutputToLabel", protože třída, jako taková, je jen popis dané
komponenty. Nic víc.
Přirovnej to ku EXE souboru. Taky je to jen popis toho programu, který sám o
sobě nic nedělá.
Jakmile ale EXE soubor spustíš (rozuměj vytvoříš instanci třídy), v ten moment dostaneš program, se kterým můžeš jakkoli manipulovat (rozuměj využívat veřejně přístupné členy třídy).
Spuštěných EXE souborů ale může být víc, stejně tak jako instancí, počítač musí totiž vědět, která ta instance.
Můžeš instanci předávat:
public class MyClass //Tvoje třída
{
Window wnd; //Vnitřní člen pro uložení instance předávaného okna
public MyClass(Window wnd)
{
this.wnd = wnd; //Přiřazení předávaného okna na vnitřní člen
}
public void SomeMethod()
{
wnd.DoStuff(); //Tady máš instanci toho okna
}
}
public class MainWindow : Window
{
public MainWindow()
{
InitializeComponent();
MyClass cls = new MyClass(this);
}
public void DoStuff() //Tvůj člen, který by měl být veřejně přístupný
{
}
}
...nebo také můžeš použít návrhový vzor singleton (tzv. jedináček), který zajistí, že v programu bude jediná instance této třídy vůbec:
public class MainWindow : Window //Třída okna
{
private static MainWindow singletonInstance; //Statická proměnná, zde budeme ukládat instanci tvého okna
private MainWindow() //Konstruktor, měl by být neveřejný, jinak můžeme mít více instanci naráz, což je špatně
{
InitializeComponent();
}
public static MainWindow Instance //Vlastnost, přes kterou na instanci budeme přistupovat
{
get
{
if(instance == null) //Je instance inicializovaná?
instance = new MainWindow(); //Jestli ne, novou vytoříme
return instance; //Vrácení instance
}
}
public void DoSomething() //Tvůj veřejně přístupný člen
{
}
}
//Použití
MainWindow.Instance.DoSomething();
Více zde: http://www.itnetwork.cz/…avrhovy-vzor
Jen bude potřeba menší úprava, s WPF sice nedělám, ale díky tomu, že u singletonu nemáme veřejně dostupný konstruktor, budeš muset upravit inicializační kód, který nebude vytvářet novou instanci okna, ale přijímat tu jedinou, jedináčkem deklarovanou.
"Totiž, ty si nemůžeš jen tak napsat "MainWindow.OutputToLabel", protože třída, jako taková, je jen popis dané komponenty. Nic víc." To je mi jasné
K tomu druhému... chtěl jsem právě znát postup bez static no, kdysi mi bylo řečeno ať necpu static všude, tak hledám jiné způsoby.
A k tomu prvnímu bezva, přesně todle předání instance přes kontruktor jsem chtěl, jen jsem netušil jak to přesně napsat Si musím někam uložit, děkuji
Jen bude potřeba menší úprava, s WPF sice nedělám, ale díky tomu, že u singletonu nemáme veřejně dostupný konstruktor, budeš muset upravit inicializační kód, který nebude vytvářet novou instanci okna, ale přijímat tu jedinou, jedináčkem deklarovanou.
Přes static vlastnosti jsem to v pohodě rozhchodil, ale díky
Zobrazeno 4 zpráv z 4.