Diskuze: Rozumí tady někdo Unity?
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Reprezentaci herního stavu si napiš vlastní, Unity pak jen používej na
znázornění toho stavu.
Figurky normálně můžeš mít GameObjecty, který budou mít normálně
grafický znázornění a komponentu, která bude akorát tý figurce nastavovat
pozici podle toho stavu hry.
Dead simple (aj keď asi nie úplne najlepšia) možnosť napr. pri Člověče nezlob se je mať usporiadané pole / zoznam vektorov so súradnicami herných políčok a po ťahu niektorej figúrky jej proste nastaviť pozíciu toho políčka, na ktorom má podľa pravidiel hry byť (ideálne aj s nejakou animáciou tej figúrky, ale to tu teraz neriešime).
Pri iných ťahových stratégiách, napr. Civilization, XCOM, atď. by si pracoval na trochu podobnom princípe, len by si nemal 1D (alebo nejaké jagged) pole, ale skôr maticu či niečo podobné. Pribúdajú ti tým ďalšie úlohy, napr. zložitejšie prepočítavanie trasy či hľadanie susedných políčok, ale toto je asi najbežnejší spôsob, akým sa takéto hry, kde je plocha nejaký grid riešia.
Pravdaže, nemusíš mať pole vektorov, ale nejakých vlastných objektov so všetkými informáciami o políčku, ktoré potrebuješ (okrem pozície / súradníc napr. či a kým je obsadené a pod.), môžeš si to podľa podmienok konkrétnej hry zjednodušiť a zoptimalizovať, ale princíp už asi chápeš.
Díky za odpověď. Máš ještě představu o těch maticích? Co to zhruba je?
Mirku, dám ti radu. Na Unity se vykašli, je zatím vysoce nad tvoje možnosti. Pokud chceš dělat hru, dělej nějakou kde se naučíš to co se učíš - v tvém případě základy. Napiš si třeba piškvorky, je tam použitá matice, nějaká logika, můžeš si vymyslet nová pravidla, nebo nějaká vylepšení. Až budou piškvorky, můžeš třeba navázat na zdejší OOP seriál a nějak tu arenu rozšířit o nějaké speciální vlastnosti postav, předměty které můžou postavy nosit, ty předměty mají také vlastnosti, atd. Piš cokoli, ale zaměř se na to co potřebuješ a hlavně napiš si to sám. Unity ti pomůže právě s těmi efekty, s pohybem, fyzikou ale rozhodně tě nenaučí základy, na Unity máš dle mého ještě kupu času.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.