Diskuze: S čím začať?
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 17 zpráv z 17.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
My jsme se na střední učili jako první jazyk C#. Takže klidně můžeš
do něj jít
Doporucuji Javu nebo C#, u obou jazyku mas jistotu ze se nekde uchytis. Podivej se na konstrukci obou dvou jazyku a ktera ti bude prijemnejsi tu si vyber. Nemusis pred tim delat C/C++ akorat si od tama vezmes spatne navyky.
C++ bych nevěnoval pozornost v případě, že se mu nechceš dále hodně věnovat, je to dost složitý jazyk. Ale rozhodně bych doporučil začít s C. Záleží na tom, co si představuješ pod pojmem špatné návyky.
Lide co prechazeji z C/C++ na Javu (mozna C#) maji problemy s OOP. Neni z
moji hlavy, psal to pan Pecinovsky a ten se urcite vyzna
Ja som si už aj stiahol v PDF microsoft visual C# 2010 krok za krokom, a aj vďaka množstvu článkov som chcel začať práve s C#. Iba som chcel od niekoho počuť že áno, odporúčame ti c#. Ďakujem
U C++ souhlasím, jelikož to je v podstatě pseudo OOP jazyk, OOP se v něm používá poněkud jinak než v čistě objektových jazycích. Proto já nemám rád Javu a C#, protože jsem zvyklý na C++ a v těchto čistě objektových jazycích se mi programuje nepohodlně. U C s tím ale nesouhlasím, tam OOP vůbec není, tudíž si z něj nemůžeš převzít žádně špatné návyky. Přejít z C na OOP jazyk je podle mě stejné, jako začít rovnou s OOP jazykem. Jenom se začneš učit prvky procedurálního programování používat v objektovém programování. Já zase za špatné návyky považuji to, že si od samého začátku zvykáš, že polovinu věcí už napsal někdo před tebou nebo je za tebe udělá virtuální stroj či kompilátor. Myslím že začátečník by si měl vyzkoušet správu paměti a podobné věci, na což je C ideální, protože je jednoduché, není v něm toho moc co se musíš naučit a nezatěžuje tě od začátku OOP prvky, které začátečník stejně nechápe, nepotřebuje a nepoužije. Tím se alespoň naučí jak to uvnitř funguje, k čemu je stack, jak se alokuje paměť, jak se přistupuje k prvkům polí atp. Pak už může přejít na co chce.
Jak/s čím/... začít je samozřejmě pochopitelná otázka, ale špatná... Vyvolá takovouto diskuzi, kde každý napíše jaký jazyk se mu líbí atd... Jenže na tom nezáleží - co chceš umět? co budeš dělat? kam směřuješ? chceš si užívat neznalosti nižších prvků virtuálního stroje? nebo se chceš nabiflovat co nejvíce?
Atd... Sepiš si to, co od toho chceš - udělat OS? udělat kalkulačku? ... No a podle toho hledej jazyk...
Ačkoli to u mě bude znít asi divně, také mi připadá lepší učit se nejprve neobjektově. Viděl jsem knížky P. Pecinovského a tento způsob výuky mi přijde matoucí, objekty jsou nadstavba nad strukturovaným programováním, mělo by se to tak i učit. Navíc P. Pecinovský učí používat v kódu diakritiku. Tím ale neschvaluji výuku jazyka C, člověk dostane špatné návyky. Řešením je učit co možná nejmenší množinu základních struktur objektového jazyka aby se člověk naučil vypsat do konzole, sečíst čísla a podobně. Potom má smysl dělat objekty.
Když jsem ze začetl do knížky Thinking in Java, pochopil jsem, že se OOP dá učit i bez předchozích znalostí strukturovaného programování a že je to dokonce i lepší.
Možná se to jen nepovedlo P. Pecinovskému, přišlo mi to opravdu zmatečné. Velmi by mě zajímal tvůj názor, nějaká stará verze knížky je ke stažení zde: http://uloz.to/…cinovsky-pdf
Hned zprvu pracuje se spletí instancí, demonstruje nějaké vykreslování, kterému čtenář ani nerozumí jak funguje. Zdroják do 4. kapitoly žádný. Dle mého názoru je velmi špatné ukazovat OOP na nějakém existujícím diagramu bez napsání řádky kódu, příklad si myslím že je ještě nešťastně zvolený kvůli tomu kreslení. Jeden můj žák ke mně přinesl teď nějaké nové vydání, tam už v začátcích kódy jsou, ale nezkompilovatelné, co volají nějaké nekonkrétní metody jako vykresli() a podobně. Čtenář si to nezkusí a nic se nenaučí. Objekty nejlépe pochopí až si je vytvoří a k tomu potřebuje znát alespoň základní "příkazy" jazyka. Toť můj názor.
Hodnotit dnes knížku, která je stará asi 10 let, je mírně řečeno problematické. Ve své době mohla být skvělá, ale metodika mezitím pokročila. Knížka o Javě 1.7 od toho samého Pecinovského je mnohem lepší.
V jeho návrhových vzorech jsem se místy také měl problém vyznat. Nejprve ukázal pěkný příklad návrhového vzoru a poté příklad skutečné implementace nějaké javovské třídy, ve které ten návrhový vzor ani nebyl vidět.
Pecinovského považuji za jednoho z nejlepších autorů píšících česky. Bohužel některé problematiky nepopisuje moc názorně.
No musel bych si ji koupit a to se mi nechce. Nemám knížky rád, práší
se na ně Nemyslím si, že se
metodika změnila, základy Javy jsou přeci stejné, atributy a třídy se
nezměnily už desetiletí.
Z podobných důvodů jsem si stáhl Thinking in Java v PDF. Metodiky výuky se také vyvíjejí. Máme i jazyky staré přes 50 let, ve kterých se dá používat OOP, ale tenkrát té teorie kolem toho tolik nebylo a metodiky bylo ještě méně.
No, moje programátorský životopis vypadá asi takto: Můj první jazyk, na kterém jsem se učil, byl Python. Byl mi ale hodně nesympatický a přešel jsem na dobře známý C# - bylo na něj všude plno návodů a podrobných příkladů. Postupně jsem se z toho neobjektového programování dostal k objektovému. K tomu mi hodně pomohl můj spolužák a knihy od pana Vystavěla => Moderní programování - Radek Vystavěl. To je výborná literatura! Nyní si myslím, že jsem na takové lepší pokročilé úrovni. Dále po střední škole bych chtěl začít studovat Javu.
Díky za tip, na ty knížky se podívám a případně zde na ně napíšu svůj názor.
Zobrazeno 17 zpráv z 17.