Diskuze: Tvorba her
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
A proč se nezaměříš na ten C#, když už s ním něco umíš?
Pro C# koukni třeba na Unity. Nedavno js objevil zajímavý engine pro 2D: Duality. Pripadne pokud chceš jen framework, tak MonoGame
c# mi nedělá problém, jen jsem chtěl i slyšet názor, zda je c# na to dobrý nebo zda existuje něco lepší, co se dá naučit na tvorbu her. Díval jsem se i Unit3D, ale asi jsem to špatně pochopil, ale zdá se mi, že minimálně zdejší tutorial se spíše zaměřuje na Android, proto má otázka v čem by se daly hry na desktop dělat dobře.
Neznám lepší jazyk na dělání desktop her než C#
Pokud už něco umíš z c# tak asi Unity. Popřípadě mužeš se podívat na Unreal engine pracuje se tam buďto v c++ nebo pomocí blueprintů, což je taková forma vizuálního programování.
Unity je multiplatformní, můžeš dělat stejně dobře hry na desktop i na mobil. Doporučuju tomu dát šanci. Unity má taky dost velkou komunitu, takže na netu je velké množsví různých návodů a zdrojových kódů. Pokud nechceš přímo engine, ale framework, kde si víc věcí uděláš sám, pak už zmíněný Monogame. To je v podstatě přepsaný XNA Framework od Microsoftu, který byl (a vlastně i stále je, přestože ho Microsoft v rámci nějakých svých tradičních vnitřních bojů ukončil) skvělý až na jednu drobnost, hry šlo dělat pouze pro Windows, což Monogame při zachování funkčnosti napravuje.
Jinak další možnost je Unreal (s tím nemám moc zkušeností) nebo Godot Engine. Ty sice nepoužívají C#, ale pokud se nepletu, tak se pracuje na jeho implementaci jako skriptovacího jazyka pro oba enginy (minimálně u Godotu to bude už další verze).
Kdybych mohl doporučit, tak začít s Godot engine. Těžko říct, kam se posune vývoj, ale myslím si že tohle je přesně engine pro nezávislý vývoj her - jednotlivec/ menší tým. Systém "scén", který umožňuje si projekt rozdělit na jednotlivé "podprojekty" je jednoduchý a funguje. každopádně má již teď velkou komunitu, příjemný na ovládání (má na pohled jednoduchý design)... A mimochodem celkem slušný český překlad (není 100% ale je tam)... Nyní je sice pozadu za Unity a UE, ale rozhodně není nepoužitelný... Za několik měsíců by měla vyjít verze 3.0, která má být zaměřená na 3d (které je momentálně - 2.14 zastaralé a rozhodně nenabízí možnosti jako Unity nebo UE a to by se mělo změnit) a přibýt má i podpora C#...
Zobrazeno 8 zpráv z 8.