C# týden Geek tričko zdarma
Pouze tento týden sleva až 80 % na kurzy C# .NET.
Tričko zdarma! Stačí před dobitím bodů použít kód TRIKO15. Více informací zde

Diskuze: Tvorba her v Unity 3d

Aktivity (4)
Avatar
Karel Hána
Člen
Avatar
Karel Hána:12. května 15:26

Potřebuji znát OPP, nebo mi stačí pouze základy jazyka, abych mohl tvořit hry v Unity 3D?

 
Odpovědět 12. května 15:26
Avatar
Martin Petrovaj
Překladatel
Avatar
Odpovídá na Karel Hána
Martin Petrovaj:12. května 16:18

Neviem si predstaviť, ako by bolo možné spraviť v Unity čokoľvek zložitejšie bez toho, aby si aspoň v nejakej miere rozumel objektovo orientovanému programovaniu.

Bez porozumenia OOP sa dnes ale programátor prakticky nezaobíde (možno okrem špecialistov na staré C, Assembler, príp. funkcionálne jazyky). Porozumieť OOP v žiadnom prípade nie je na škodu, skôr je to dnes priam nutnosť. Aj keby si chcel nedajbože namiesto písania kódu robiť hry pomocou iných nástrojov (napr. rôzne visual scripting tooly), bez object-oriented štýlu myslenia sa IMHO nepohneš.

Bavíme sa samozrejme o prac. pozíciách a taskoch, ktoré zahŕňajú programovanie.

Nahoru Odpovědět  +2 12. května 16:18
if (this.motto == "") { throw new NotImplementedException(); }
Avatar
JerryM
Člen
Avatar
JerryM:13. května 10:40

jestli se hrozněmoc bojíš OOP tak to děláš naprosto zbytečně protože stačí pochopit to že se jedná o strukturu, která v sobě uzavírá jak data tak i kod (konstruktor+me­tody+destruktor), který s daty pracuje o nic jiného nejde... i když budeš dělat v Unity tak ti stačí používat jen jednu třídu zděděnou podle pravidel Unity a ani to neni nutný .... důležitý je že naučit se unity trvá několik let a podle mě na to hodíš bobek dřív než se něco kloudnýho naučíš

 
Nahoru Odpovědět 13. května 10:40
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Martin Petrovaj
Překladatel
Avatar
Odpovídá na JerryM
Martin Petrovaj:13. května 15:10

Naučiť sa Unity rozhodne netrvá niekoľko rokov, aspoň pokiaľ si nedávaš za cieľ 100% mastery každej jednej featury, ktorá v tom engine je, od grafiky cez programovanie po ich cloudové služby.

Ak sa Karel Hána najprv naučí slušne programovať v hocičom, bez toho aby sa zameriaval na jednu zbytočne konkrétnu vec (napr. "nejako" zbastliť MMORPG v Unity), tak dostať sa slušne do Unity je potom otázka pár dní. And the best thing? Netýka sa to len Unity, keď raz niekto v našom odbore získa solídny základ, tak naučiť sa pracovať s akýmkoľvek konkrétnym nástrojom už potom nie je problém.

Nahoru Odpovědět 13. května 15:10
if (this.motto == "") { throw new NotImplementedException(); }
Avatar
Tomáš Bitter
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Karel Hána
Tomáš Bitter:13. května 21:04

Mně osobně přijdou objekty jako součást základů jazyka, ale pokud děláš něco jednoduchého, tak nepotřebuješ s objekty dělat složitou magii a stačí ti akorát vědět, co je třída a objekt a tak. Ale pokud začínáš v Unity, tak se zaměřuj na Unity tutoriály, protože Unity používá systém komponent, které jsou přiřazeny objektům ve scéně, a to celé funguje jinak než OOP u běžných programů.

Nahoru Odpovědět 13. května 21:04
Need for Steve
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.