Diskuze: Ukládání do souboru
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 13 zpráv z 13.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Vedle smajlíka je tlačítko pro vkládání kódu... Kdo toto má luštit?
using System;
using System.IO.Ports;
using System.Threading;
public class komunikace
{
static bool _continue;
static SerialPort _serialPort;
public static void Main()
{
string uzivatel;
string Text;
StringComparer stringComparer = StringComparer.OrdinalIgnoreCase;
Thread readThread = new Thread(Read);
// Vytvoreni objektu serioveho portu
_serialPort = new SerialPort();
// Definovani parametru prenosu
_serialPort.PortName = SetPortName(_serialPort.PortName);
_serialPort.BaudRate = SetPortBaudRate(_serialPort.BaudRate);
_serialPort.Parity = SetPortParity(_serialPort.Parity);
_serialPort.DataBits = SetPortDataBits(_serialPort.DataBits);
_serialPort.StopBits = SetPortStopBits(_serialPort.StopBits);
_serialPort.Handshake = SetPortHandshake(_serialPort.Handshake);
// cas kontroly spojeni
_serialPort.ReadTimeout = 10000;
_serialPort.WriteTimeout =10000;
_serialPort.Open();
_continue = true;
readThread.Start();
Console.Write("Uzivatel: ");
uzivatel = Console.ReadLine();
while (_continue)
{
Text = Console.ReadLine();
if (stringComparer.Equals("konec", Text))
{
_continue = false;
}
else
{
_serialPort.WriteLine(
String.Format("<{0}>: {1}", uzivatel, Text));
}
}
readThread.Join();
_serialPort.Close();
}
public static void Read()
{
while (_continue)
{
try
{
string Text = _serialPort.ReadLine();
Console.WriteLine(Text);
using (System.IO.StreamWriter file =
new System.IO.StreamWriter(@"C:\Users\kuba\Desktop\konverzace.txt", true))
{
file.WriteLine(Text);
}
}
catch (TimeoutException) { }
}
}
// Nastaveni portu
public static string SetPortName(string defaultPortName)
{
string portName;
Console.WriteLine("Vyber port:");
foreach (string s in SerialPort.GetPortNames())
{
Console.WriteLine(" {0}", s);
}
Console.Write("Vlozte COM port(Default: {0}): ", defaultPortName);
portName = Console.ReadLine();
if (portName == "" || !(portName.ToLower()).StartsWith("com"))
{
portName = defaultPortName;
}
return portName;
}
// Nastaveni modulacni rychlosti
public static int SetPortBaudRate(int defaultPortBaudRate)
{
string baudRate;
Console.Write("Nastavte modulacni rychlost(default:{0}): ", defaultPortBaudRate);
baudRate = Console.ReadLine();
if (baudRate == "")
{
baudRate = defaultPortBaudRate.ToString();
}
return int.Parse(baudRate);
}
// Nastaveni parity prenosu
public static Parity SetPortParity(Parity defaultPortParity)
{
string parity;
Console.WriteLine("Nastavte paritu:");
foreach (string s in Enum.GetNames(typeof(Parity)))
{
Console.WriteLine(" {0}", s);
}
Console.Write("Vlozte hodnotu parity(Default: {0}):", defaultPortParity.ToString(), true);
parity = Console.ReadLine();
if (parity == "")
{
parity = defaultPortParity.ToString();
}
return (Parity)Enum.Parse(typeof(Parity), parity, true);
}
// Nastaveni databitu
public static int SetPortDataBits(int defaultPortDataBits)
{
string dataBits;
Console.Write("Vlozte DataBit(Default: {0}): ", defaultPortDataBits);
dataBits = Console.ReadLine();
if (dataBits == "")
{
dataBits = defaultPortDataBits.ToString();
}
return int.Parse(dataBits.ToUpperInvariant());
}
// Nastaveni stopbitu prenosu
public static StopBits SetPortStopBits(StopBits defaultPortStopBits)
{
string stopBits;
Console.WriteLine("StopBit:");
foreach (string s in Enum.GetNames(typeof(StopBits)))
{
Console.WriteLine(" {0}", s);
}
Console.Write("Vyberte hodnotu StopBit(Default: {0}):", defaultPortStopBits.ToString());
stopBits = Console.ReadLine();
if (stopBits == "")
{
stopBits = defaultPortStopBits.ToString();
}
return (StopBits)Enum.Parse(typeof(StopBits), stopBits, true);
}
public static Handshake SetPortHandshake(Handshake defaultPortHandshake)
{
string handshake;
Console.WriteLine("Handshake nastaveni:");
foreach (string s in Enum.GetNames(typeof(Handshake)))
{
Console.WriteLine(" {0}", s);
}
Console.Write("Handshake hodnota(Default: {0}):", defaultPortHandshake.ToString());
handshake = Console.ReadLine();
if (handshake == "")
{
handshake = defaultPortHandshake.ToString();
}
return (Handshake)Enum.Parse(typeof(Handshake), handshake, true);
}
}
Opraveno...
Pár otázek :
Tohle byl požadavek, já se C# začínám... Spíš bych byl rád, kdyby mi někdo poradil ohledně toho ukládání konverzace do souboru...
no ono to může souviset právě s těmi vlákny - zkus to nespouštět v novém vlákně
No, tak to mne nic jiného nenapadá, než to vlákno, přišlo mi to zcela logické, vyčlenit na komunikaci vlákno. Poradil by jsi jak to předělat, aby to fungovalo????
Nikde nevidím metodu pro příjem dat
string Text = _serialPort.ReadLine();
bys měl mít někde v
_serialPort_DataReceived(object sender, SerialDataReceivedEventArgs e)
handler přidáš:
_serialPort.DataReceived+=
a pak dvakrát zmáčkni tab
Mohl by jsi mi to vložit do mého zdrojáku? Nějak to nechápu..
Nevím, jak to bude chodit - s konzolí jsem nikdy nedělal, ani když jsem se C# učil
upravený zdroják je tady http://uloz.to/…6/program-cs
tak uvidíš
a jak to vlastně testuješ - to máš dva počítače propojené přes COM?
Děkuji,
ano, měl jsem dvě PC propojené přes COM
Tak to neukládá do souboru a ani nekomunikuje mezi sebou
Zobrazeno 13 zpráv z 13.