Diskuze: Unity- collision
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
To je trochu složitější. Pokud má tvůj GO Rigidbody (využívá fyziku)
můžeš použít Raycast
Oficiální tutoriál
pokud fyziku nepoužívá můžeš na svůj GO přidat jeden BoxCollider který
zaškrtneš jako trigger, pak ale budeš muset vytvořit dodatečný skript
(nebo rozšířit existující) a tam dáš tento kód, také budeš muset
vložený BoxCollieder vytvarovat (upravit rozměry a origin) aby vyhovoval
tvým požadavkům
OnTriggerEnter(Collider other)
{
if (other.GameObject.name == "Jméno objektu se kterým chceš kolidovat")
{
// sem dáš co se má stát při kolizi
}
}
Collideri pridané ale script z nejakého dôvodu nefunguje (nevyhadzuje žiadne chyby).
Chyba může být jedině v použití... hned vysvětlím.
Existují tři eventy reagující na trigger. ten co jsem použil v příkladu
(OnTriggerEnter(Collider other)) reaguje jen tehdy pokud tvůj objekt
vstoupí do triggeru.
Dále existuje OnTriggerExit(Collider other) který reaguje jen pokud tvůj
objekt trigger opustí , nakonec tu je OnTriggerStay(Collider
other) který reaguje každý snímek kdy se kolider dotýká
triggeru.
v poslední řadě aspoň jeden z objektů musí mít Rigidbody, pokud fyziku nechceš můžeš nastavit hodnotu Mass na 0 nebo zakázat možnost "Affect by graviti" (nebo tak nějak) která činní objekt padající dolů... což hádám nechceš.
Poznámka. Na jednom z objektů musíš mít Rigidbody protože tento komponent nejen simuluje fyziku ale také se stará o kontrolu kolizí, rozdíl od Raycast je ten že při Raycastingu musí mír Rigidbody oba objekty mazitím co při kolizi s triggerem postačí jeden objekt s Rigidbody.
Kolízia už funguje (tie Rigibody pomohli). Pre zmenu mám ale hneď další problém. Chcel by som aby keď sú predmety v kolízií bola premenná landing 1 a mimo toho 0. Môj kód nejako nefunguje.
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class land : MonoBehaviour
{
public int landing = 0;
private void OnTriggerStay()
{
if(OnTriggerStay())
{
landing = 1;
}
landing = 0;
}
}
Nefunguje ani toto
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class land : MonoBehaviour
{
public int landing = 0;
private void OnCollisionEnter(Collision col)
{
if(col.gameObject.name == "Ship")
{
landing = 1;
}
else
{
landing = 0;
}
}
}
Ok už to mám. Diki za pomoc.
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class land : MonoBehaviour
{
public int landing = 0;
void OnTriggerEnter()
{
landing = 1;
}
void OnTriggerExit()
{
landing = 0;
}
}
Rád jsem pomohl. začátky jsou těžké ale o co více toho budeš vědět
o to to bude jednoduší. za nějaký čas budeš moct dělat komplexní (např.
Unturned) nebo realistické (např.Death Trigger 2) hry.
hodně štěstí
Zobrazeno 8 zpráv z 8.