Diskuze: Vhodný formát ukládání textové hry
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Skúsil si sa pozrieť na json formát? Tuto je farmework ktorý by mohol byť vhodný: json.net . Osobne s tým nemám skúsenosť, ale mohlo by ti to pomôcť. Skús sa na to pozrieť.
Jak říká LittleBigOwl, JSON ti umožní skladovat totožné informace jako XML, jen trochu jiný formát. Nicméně ze strany uživatelů jsem se vždy setkal s kladnějším přijetím XML formátů než JSON. Na víc mysli na to, že problém XML i JSON je ten, že ti uživatel může přímo modifikovat uloženou hru, což asi nechceš. Takže ty soubory nečitelné pro uživatele mají nějaký důvod.
Není úplně od věci interně používat XML nebo JSON ale přímo ho neukládat, ale projet to přes nějaké kódování a uložit až výsledek Při čtění samozřejmě naopak.
Jak už psal/a Elisse, XML je vhodný formát, navíc C# má velmi snadnou
konverzi celých tříd do XML (třída XMLSerializer).
A co se týče toho kódování, aby to běžný uživatel nemohl upravovat, tak
pro začátečníka je nejjednodušší "bitový posun", tedy ne doslova bitový
posun, ale vezmeš každý znak a přičteš k němu nějaké číslo (posuneš
jej v ASCII tabulce), tím pádem bude text nečitelný. Potom při zpětném
načítání samozřejmě zase každému znaku to dané číslo odečteš. Ale
pozor, je třeba hlídat přetečení, případně použít Unicode
kódování...
O třídě XmlSerializer jsem neslyšel, to zní lépe než XML to LINQ,
které jsem používal předtím. Nejspíš se vydám tímhle směrem.
Díky za rady.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.