Diskuze: Vyhledání slova v poli
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tvůrce
Zobrazeno 19 zpráv z 19.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Buďto to projet cyklem a nebo použít LINQ. Něco jako
int[] i = new int { 1, 5, 8, 7 };
i.Any(item => item > 5);
string[] s = new string { "ahoj", "cau" };
s.Any(item => item == "ahoj");
Zkus a dej vědět. Je to jen momentální nápad, nezkoušel jsem.
Použij list... (Můžeš pomocí Linq - ale to mi přijde zbytečné - jakmile něco takového chceš, tak to stejně asi hodláš používat jako list...)
Co znamená to item => item == "ahoj" ??
Dobrá, prozradím svůj nápad - něco zkouším a chci přiřadit každé
klávese zvuk (ťuknutí) a chci rozlišit písmena a čísla od funkcí (caps
lock, shift, control atp.) tak mě napadlo že si to dám do pole..
Pokud to bude v 1. poli ozve se ťuknutí,když to bude v 2. třeba zabzučení
Tak na tohle se Pole nehodí. Jak říkal Kit použij slovník. Do
něj si uložíš klávesu a k ní přiřazený zvuk.
Dictionary<Keys,string>
kde Keys bude klávesa a string cesta
k souboru s hudbou.
Pak si dáš
if (x.ContainsKey(Keys.Escape))
PlaySound(x[Keys.Escape]);
Takže to bude nějak.....
Dictionary<Keys,string> seznamKlaves = new Dictionary<Keys,string>();
seznamKlaves.Add("a",Program.Properties.Resources.zvuk);
seznamKlaves.Add("b",Program.Properties.Resources.zvuk);
seznamKlaves.Add("c",Program.Properties.Resources.zvuk);
seznamKlaves.Add("d",Program.Properties.Resources.zvuk);
seznamKlaves.Add("e",Program.Properties.Resources.zvuk);
seznamKlaves.Add("escape",Program.Properties.Resources.zvuk2);
..........
??
Tak já ti to napíšu a ty uděláš tohle?
Když dáváš jako klíč dat. typ Keys tak tam asi nebudeš dávat string to
samý se zvukem. Božee.
seznamKlaves.Add(Keys.Escape, "C:\\Hudba\\Můj zvuk.wav");
A příště si to zkoušej. Tohle by ti VS omlátil vo hlavu.
První položka je klíč (druhá je jeho hodnota) - klíč používáš jako index - k tomu je slovník... (Dále můžeš odděleně vyhledávat jak v klíčích, tak v hodnotách)...
slovník[klíč] > hodnota
slovník.ContainsKey(klíč) ?
Tak je přeci jedno kde ho máš - prostě klíč bude klávesa, a hodnota zvuk. Osobně si myslím, že lepší to bude v složce sounds - i třeba nějak komprimované...
Také bych se vyhnul podmínkám a jiným větvením - prostě dej vstup jako index do slovníku a to do try bloku... (A to pak i využiješ pro jiné potřeby.)
Si tam ulož cestu do resources. Ale docela blbě se s tím pracuje. Bude
lepší, když si uděláš složku zvuky u programu a tam je budeš mít. Nebo
tu zas budeš zmatkovat, že ti to nejde.
Ale pokud chceš nuceně použít ty Resources tak tam dáš tu cestu co tam
máš nebo se to ještě dělá nějak přes Assembly GetResource.
To musíš vyzkoušet. Takto jsem s tím zatím nikdy nepracoval.
Výjimky budou v tomto případě o něco rychlejší.
try {
PlaySound(x[key]);
} catch (KeyNotFoundException) {
PlaySound(defaultSound);
}
Pokud však ve slovníku budou pouze znaky, možná by se místo něho víc hodil Regex.
Už jsem mu vyjímky navrhl... A zrovna jsem si to pořádně pročetl - a minimálně ten regex bych tu také uvítal...
Nakonec jsem zjistil že budu potřebovat jen 3 klávesy - Caps,Shift a Control... takže jsem to vyřešil IFem
Teď další problémek
Mám Font dialog, v events je jen Apply,takže když kliknu na OK tak se písmo
nezmění, musím napřed na Použít, pak na OK a to už se změní... Dá se
udělat aby se změnilo po kliknutí na OK ?
Když jsem napsal ten Regex, tak jsem si uvědomil, že klávesa není znak. Je tedy otázkou, zda Regex použít. Pokud by se do toho montovaly funkční klávesy, tak určitě ne.
if (fontDialog1.ShowDialog() == DialogResult.OK)
xxx.Font = fontDialog1.Font;
Zobrazeno 19 zpráv z 19.