Diskuze: Win Form - Vykreslení tiles
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tvůrce
Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
GDI je pomelá za každých okolností, 30*30 je na generátor map moc, dej to 10*10 nebo ještě míň 5*5. To to však sice neovlivní, ale vyhneš se scrolování. Místo toho použij XNU, ta je několikrát násobně rychlejší.
XNU ? Myslel jsi XNA ? Dobře, zmenším to, ale stejně, viděl jsem editory map i s většími tiles a ungovalo jim to perfektně. Nebo tam měli použitý právě to XNA ?
Na velikosti nezáleží, jen jsem ti to poradil aby ses vyhnul scrolování.
"GDI je pomalé za každých okolností"
Jo s tou velikostí souhlasím. Díky . Podle mě se tyto názvy nikdy neskloňují nebo jo ? Přijde mi to dost divné .
To je asi jedno jestli se skloňují nebo ne. Já skloňuji.
To je název (nikoli zkratka: http://cs.wikipedia.org/…icrosoft_XNA ), takže si myslím, že by se to skloňovat mělo.
XNA je na grafiku rozhodně lepší, nicméně doporučuju zkusit si pohrát
i v tom čistém C#, pomůže to přemýšlet o věcech jinak .. optimalizovat.
Není to vždycky jen o tom vybrat nejjednodušší cestu, která zvládne
bruteforcem práci rychleji (protože jednou stejně na ty hranice narazí), ale
o tom popřemýšlet, co je na konceptu špatně a jak by se to dalo
vylepšit.
Vzpomínám, že jsem viděl (tuším v pictureboxu) poskládaný tileset z
celkem 5000x5000px, který podporoval zoomování i skrolování a bez
nějakého pozorovatelného trhání (a to v době, kdy XNA neexistovalo). Sám
jsem si tam kdysi dávno zobrazoval ručně generovaný ohňostroj, který pro
každý snímek překresloval klidně několik set až tisíc particles. Hlavní
problém je neresetovat scénu, ale vykreslovat pouze změny - tj. pokud mi
např. particle padá k zemi, přemažu původní pozici barvou pozadí, a
umístím na novou. Ve výsledku to nemusí být ani rychlé, ale jelikož se
vlastně všechno vykresluje "pořád", není to poznat.
Skloňovat XNA mi přijde jako zrůdnost
Každopádně GDI není zase tak tragicky pomalé, v 1920x1080 by se dalo vytáhnout tak 50 fps z hodně primitivní scény na nějakém běžném PC.
Zobrazeno 8 zpráv z 8.