Diskuze: XNA - WinForm s XNA
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 23 zpráv z 23.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Editor map se zpravidla dělá jako Windows Forms aplikace, není tam XNA vůbec potřeba, to je až ve hře.
A proč neudělat editaci přímo v enginu hry?
No zřejmě to tak udělám... bude to velmi zajímavé a k mé hlouposti
zjišťuju že za ten měsíc to zřejmě nedám úplně dokupy. Budou to asi
velmi krásné víkendy
Koukni na editor map k bludišti: http://www.itnetwork.cz/…editor-map-1 je tam pak ještě 2. díl, asi tě bude zajímat spíš ten, tam je kreslení.
Já editaci taky řeším ve hře, viz http://www.itnetwork.cz/…k-strategie/
Kdyžtak ti můžu poradit, kdyby ses na něčem zasek
Kreslení ve Formu ovládám. Ve škole dělám různé grafické algoritmy, takže v tom problém nebude. Spíše si teď musím promyslet jak bude editor vlastně fungovat. Existuje ve Formech možnost, jak vlastně vložit nějaký "plátno" Abych tu mapu mohl mít menší a potom ji skroloval. Nejlépe to asi popíšu jako když je na webu iframe. Nevím jak to popsat líp
Koukal jsem a udělám editor přímo v enginu. V XNA si to umím líp představit a myslím že se mi to mnohem lépe vyřeší. Kdybych dělal editor map s políčkovou grafikou, využuju Formy, ale tady, snad, bude editor celkem komplexní a v XNA se mi to podaří mnohem líp postavit.
podívej se sem:
http://neoforce.codeplex.com/
Myslím že je to dost povedené
Všem potencionálním vývojářům v XNA doporučuji tento seznam:
http://nelxon.com/…es/xdsk2.php
Zkrátí dlouhé chvíle hledáním...
Když já osobně nechci využít již hotových věcí, rád bych zkusil, nějak udělat vlastní textbox apod. Copak Button je brnkačka, ostatní je už horší
taky se nesnažím používat cizí věci a když už tak nakouknu jak to udělali, je to podle mě lepší, ale záleží na tom jestli je na to čas to napsat sám a nebo ne
jinal lze do windows forms dát komponentu s xna hrou, třeba tak jsem udělal svůj editor
rozumím, já jsem stejného názoru, jenomže si myslím, že nastává doba, kde bych se měl rozhodnout zda se plně vydat na cestu herního vývojáře a usnadnit si vývoj open sourcovými projekty a nebo se spíše zdokonalovat v mích schopnostech programátora - vytvořit si vlastní nástroje pro usnadnění mé tvorby. Pravdou je ,že dnes není asi nejlepší nápad programovat si všechno sám, pokud mám za cíl vytvořit nějaký velký projekt a mám k dispozici poměrně rozsáhlé nástroje, které bych lepší nevytvořil ...
Poslední dobou si s tím opravdu lámu hlavu...
Samozřejmě okud se jedná o velký projekt, šáhneš ihned po již hotových enginech, já osobně chci nyní se zlepšit v dovednostech, a zas tak velký projekt to není
Jak kdy. Je lepší použít cizí knihovnu napsanou na 2000 řádcích, kterým nerozumím nebo vlastní knihovnu napsanou na 100 řádcích, která dělá jen to, co skutečně potřebuji?
Otázkou je, zda je to stejně dobře, když obě čísla vynásobíš stem (např. WordPress vs. vlastní RS) nebo tisícem (nějaký herní engine). Pak už se musíš zamyslet nad tím, jestli se ti investovaný čas vrátí.
pak asi rozhoduje čemu se chceš momentálně věnovat, vývoji hry, nebo tvorbě enginu? Také musíš být tak zručný, abys to dokázal udělat tak dobře - o tolik lépe, aby se to vyplatilo.
ano vše smysl nemá, ale pokud se chci něco naučit pak mi nezbyde nic jiného než si to napsat sám. často se v dnešní době stává že se někdo naučí pracovat v jednom frameworku a zbytek světa jakoby neexistoval. jakmile se ale taková osoba dostane před problém a tento zázračný framework nemá k dispozici, nebo ho nelze použít tak je celkem v háji.
Já to mám obráceně, dlouho jsem neměl internet, tak jsem byl zvyklý si
všechno naprogramovat sám s využitím základních příkazů.
Pokud nemusím používat framework, tak si naprogramuju prakticky cokoliv, ale
pokud jsem nucen nějaký framework používat, tak pořád narážím na jeho
hranice a ani nedokážu jeho efektivitu využít na maximum.
To mám taky, ale je to tím, že jsem líný pročítat cizí práci a
dívat se jak to mám podle něj dělat, když mě třeba napadá způsob,
který se mi líbí více
Asi to mám podobně, u frameworku se naučím jen nejnutnější minimum a
pak vždycky něco naprogramuju a zjistím, že to ten framework už umí
Kdykoli jsem zkusil nějaký framework, vždy jsem narazil na něco, co v něm bylo blbě. Byl jsem tedy postaven před problém, zda to obejít, opravit nebo napsat celé podle sebe.
Jednou jsem opravoval jeden systémový program, ve kterém byla nepříjemná chyba. Nakonec to dopadlo tak, že z původního programu zbyl jediný řádek. Se jménem původního autora...
Zobrazeno 23 zpráv z 23.