IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 14 - Unity (C#) Android: Pauza

V minulé lekci, Unity (C#) Android: Healthbar 2, kde jsme se zabývali úpravou ukazatele zdraví, aby vypadal profesionálněji.

V dnešním tutoriál přidáme možnost hru zapauzovat.

Video

Úprava PlayerMoveScriptu

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class PlayerMoveScript : MonoBehaviour {

    float flapAmount = 10;
    public float speed = 150;

    bool android;

    bool started = false;

    private bool paused = false;
    private Quaternion pausedRotation;

    public GUIText pauseIndicator;

    Animator anim;

    private bool didFlap = false;

    // Use this for initialization
    void Start()
    {
        anim = GetComponent<Animator>();

        if (Application.platform == RuntimePlatform.Android)
            android = true;
        else
            android = false;
    }



    // Update is called once per frame
    void Update ()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Escape))
        {
            paused = !paused;
            if (paused)
            {
                Time.timeScale = 0;
                pauseIndicator.enabled = true;
                pausedRotation = transform.rotation;
            }
            else
            {
                Time.timeScale = 1;
                pauseIndicator.enabled = false;
            }
        }

        if (paused)
        {

            if (!android)
            {
                if (Input.GetMouseButtonDown(0) || Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
                {
                    didFlap = true;
                }
            }
            else
            {
                if (Input.touches.Length > 0)
                {
                    didFlap = true;
                }
            }

            transform.rotation = pausedRotation;
            return;
        }

        if (!started)
        {
            if (!android)
            {
                if (Input.GetMouseButtonDown(0) || Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
                {
                    StartGame();
                }
            }
            else
            {
                if (Input.touches.Length > 0)
                {
                    StartGame();
                }
            }

            return;
        }


        Vector3 vel = rigidbody2D.velocity;


        if (didFlap)
        {
            didFlap = false;
            vel = Flap(vel);
        }

        if (!android)
        {
            if (Input.GetMouseButtonDown(0) || Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
            {
                vel = Flap(vel);
            }
        }
        else
        {
            if (Input.touches.Length > 0)
            {
                vel = Flap(vel);
            }
        }

        vel.x = speed * Time.deltaTime;

        rigidbody2D.velocity = vel;


        RotateMe(vel.y);
    }

    void StartGame()
    {
        started = true;
        rigidbody2D.gravityScale = 2.5f;

        Vector3 vel = rigidbody2D.velocity;
        vel = Flap(vel);

        rigidbody2D.velocity = vel;
    }

    void RotateMe(float y)
    {
        // -20, 10
        // -70, 0

        // 0 -70

        if(y >= 0)
        {
            transform.rotation = Quaternion.Euler(0, 0, 0);
        }
        else
        {
            float angle = Mathf.Lerp(0, -70, -y);
            transform.rotation = Quaternion.Lerp(transform.rotation, Quaternion.Euler(0, 0, angle), 0.05f);
        }
    }

    Vector3 Flap(Vector3 v)
    {
        anim.SetTrigger("DoFlap");
        v.y = flapAmount;
        return v;
    }

}

Jak hra vypadá teď?

Hra pro Android v Unity 3D - Zdrojákoviště Unity - 2D hry

Problémy?

Pokud máte nějaké otázky, neváhejte se zeptat v komentářích, nebo mi napsat do zpráv.

V příští lekci, Unity (C#) Android: Animace draka, upravíme hráče, změníme kouli na draka a přidáme mu animaci.


 

Předchozí článek
Unity (C#) Android: Healthbar 2
Všechny články v sekci
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
Přeskočit článek
(nedoporučujeme)
Unity (C#) Android: Animace draka
Článek pro vás napsal vratislavino
Avatar
Uživatelské hodnocení:
3 hlasů
Autor se věnuje programování v C#, především pak ve vývojovém prostředí Unity3D. Má asi pětileté zkušenosti s programováním a momentálně pracuje na připravované hře Azulgar: Beyond The Frontiers.
Aktivity