Tetris v C# .NET WPF
Protože je o prázdninách dost času a člověk se nějakým způsobem snaží neustále zdokonalovat a protože shodou náhod jsem tady četl článek, že když člověk dokáže naprogramovat Tetris, tak je to nadějný programátor, tak jsem si říkal, že bych to mohl zkusit!
Vývoj
Když jsme si to nějak srovnal v hlavě a trošku o tom popřemýšlel, jak bych to naprogramoval, tak jsem se pustil do vývoje. Rozhodl jsem se, že aplikace bude typu WPF, protože s WPF už nějaké zkušenosti mám, ale také proto, že jsem se díky kamarádovi d4rkw34v3r naučil používat framework Caliburn.Micro. Díky moc! Je to velmi intuitivní a velice ulehčující framework, kterým se velice jednoduše vytváří aplikace v návrhovém vzoru MVVM. Nejdříve jsem tedy navrhnul design aplikace, a pak už jsem se pustil do aplikační logiky. Hrací pole představuje Grid, který obsahuje políčka typu Field. Pak je zde třída BaseShape, která reprezentuje jednotlivé obrazce ve hře. Protože jsem chtěl, aby to bylo přehledné a u obrazce I a O je trošku jiná rotace objektu, tak jsem každému obrazci vytvořil třídu. Já vím, možná je to zbytečné, ale pro mě to je tak přehledné. Pak je zde hlavní třída Game, která zajišťuje chod hry. Snad to funguje dobře! Budu rád za komentáře a případné návrhy na zlepšení!
Galerie
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 90x (15.59 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#