TCP Server
C# .NET
class Comunication
{
TcpListener server = null;
public List<Majak> activeClients;
public MainWindow mw { get; set; }
public bool isConOk { get; set; }
public Comunication(string ip, int port, MainWindow _mw)
{
mw = _mw;
activeClients = new List<Majak>();
IPAddress localAddr = IPAddress.Parse(ip);
server = new TcpListener(localAddr, port);
server.Start();
StartConnectionCheck();
StartListener();
//StartConnectionCheck();
}
public void StartListener()
{
try
{
while (true)
{
TcpClient client = server.AcceptTcpClient();
if(client != null)
{
Majak m = new Majak(client);
Thread t = new Thread(new ParameterizedThreadStart(HandleDevice));
t.Start(m);
activeClients.Add(m);
}
}
}
catch(SocketException e)
{
MessageBox.Show("Nelze spustit server", e.ToString());
server.Stop();
}
}
public void HandleDevice(Object obj)
{
Majak majak = (Majak)obj;
if (majak != null && majak.isConnected)
{
var stream = majak.Client.GetStream();
string imei = String.Empty;
string data = null;
Byte[] bytes = new Byte[256];
int i;
try
{
while ((i = stream.Read(bytes, 0, bytes.Length)) != 0)
{
string hex = BitConverter.ToString(bytes);
data = Encoding.ASCII.GetString(bytes, 0, i); //text který dorazil od arduina - potřeba ho dále vyhodnotit
DataEvaluation(data, majak);
}
}
catch (Exception e) //Pokud nastane chyba, zobrazí upozornění, odebere maják z připojených majáků a uzavře spojení
{
//MessageBox.Show(e.ToString(), "Chyba při komunikaci s majákem");
App.Current.Dispatcher.Invoke((Action)delegate
{
activeClients.Remove(majak);
});
majak.isConnected = false;
majak.Client.Close();
return;
}
}
}
public void DataEvaluation(string d, Majak m) //vyhodnocení přijaté zprávy
{
//split data by ":"
string[] datasplt = d.Split(':');
switch(datasplt[0]){
case "CNN":
m.ID = int.Parse(datasplt[1]);
SendResponse(1, m);
break;
case "PONG":
isConOk = true;
break;
case "PING":
SendResponse(3, m);
break;
case "CHGTM":
//zavolat změnu týmu
m.Color = datasplt[2];
if(mw.SS.ChangeTeam(int.Parse(datasplt[1]), datasplt[2]))
{
SendResponse(2, m); //pokud je hra zapnutá dojde ke změnění majáku a odešle se potvrzení arduinu
}
else
{
SendResponse(4, m); //Pokud je hra pozastavená nedojde ke změně majáku a odešle se zpráva arduinu, že hra neběží
}
break;
}
}
public void SendResponse(int i, Majak m) //odpovídač
{
string response = null;
Byte[] response_byte = null;
switch (i)
{
case 1: //potvrdí arduinu/clientu připojení
//connection validation
response = null;
response = string.Format("CNN:{0}:CFM", m.ID);
response_byte = null;
response_byte = System.Text.Encoding.ASCII.GetBytes(response);
try
{
m.Client.GetStream().Write(response_byte, 0, response_byte.Length);
m.Client.GetStream().Flush();
}
catch { }
break;
case 2: //potvrdí arduinu/clientu změnu týmu
//confirms change of team
response = null;
response = string.Format("CHGTM:{0}:{1}:CFM", m.ID, m.Color);
response_byte = null;
response_byte = System.Text.Encoding.ASCII.GetBytes(response);
try
{
m.Client.GetStream().Write(response_byte, 0, response_byte.Length);
m.Client.GetStream().Flush();
}
catch { }
break;
case 3: //Pokud arduino/client pošle PING request odpoví zprávou "PONG" (pro ověření že spojení je aktivní)
response = null;
response = "PONG";
response_byte = null;
response_byte = System.Text.Encoding.ASCII.GetBytes(response);
try
{
m.Client.GetStream().Write(response_byte, 0, response_byte.Length);
m.Client.GetStream().Flush();
}
catch { }
break;
case 4:
response = null;
response = string.Format("CHGTM:{0}:GMPAUSED", m.ID);
response_byte = null;
response_byte = System.Text.Encoding.ASCII.GetBytes(response);
try
{
m.Client.GetStream().Write(response_byte, 0, response_byte.Length);
m.Client.GetStream().Flush();
}
catch { }
break;
}
}
public void StartConnectionCheck()
{
Thread t = new Thread(new ParameterizedThreadStart(CheckConnectionStatus));
t.Start(mw);
}
public void CheckConnectionStatus(Object __mw) //vlákno používané ke kontrole připojení ke klientu/arduinu (jednou za 30 vteřin odešle zprávu "PING" následně 30 sekund čeká na odpověď "PONG" jinak klienta uzavře a smaže ze seznamu připojených klientů
{
while (true)
{
string pingmsg = "PING";
Byte[] pingmsg_byte = System.Text.Encoding.ASCII.GetBytes(pingmsg);
Stopwatch s = new Stopwatch();
foreach (Majak m in activeClients.ToList<Majak>())
{
isConOk = false;
var stream = m.Client.GetStream();
Byte[] bytes = new Byte[256];
try
{
stream.Write(pingmsg_byte, 0, pingmsg_byte.Length);
s.Restart();
while (s.Elapsed < TimeSpan.FromSeconds(30) && !isConOk)
{
}
if (!isConOk)
{
m.isConnected = false;
activeClients.Remove(m);
m.Client.GetStream().Close();
m.Client.Close();
}
}
catch (Exception e)
{
m.isConnected = false;
activeClients.Remove(m);
m.Client.Close();
}
}
Thread.Sleep(30000);
}
}
}
Neformátovaný
Přidáno: 1.8.2020
Expirace: Neuvedeno