Hledáš dárek, který neskončí v koši? Nyní 90 % extra kreditů ZDARMA s promo kódem PREKVAPENI90. Zjisti více:
NOVINKA: Staň se datovým analytikem od 0 Kč a získej jistotu práce, lepší plat a nové kariérní možnosti. Více informací:

Diskuze – Lekce 2 - Generování náhodného bludiště

Zpět

Upozorňujeme, že diskuze pod našimi online kurzy jsou nemoderované a primárně slouží k získávání zpětné vazby pro budoucí vylepšení kurzů. Pro studenty našich rekvalifikačních kurzů nabízíme možnost přímého kontaktu s lektory a studijním referentem pro osobní konzultace a podporu v rámci jejich studia. Toto je exkluzivní služba, která zajišťuje kvalitní a cílenou pomoc v případě jakýchkoli dotazů nebo projektů.

Komentáře
Nejnovější komentáře jsou na konci poslední stránky.
Avatar
Mircosoft
Tvůrce
Avatar
Mircosoft:16.6.2014 18:30

Jediná podmínka úspěchu jsou dvě liché věci: rozměry bludiště a souřadnice startu a cíle (pokud je počítáš od nuly). Pak si je nezazdíš, ani kdybys chtěl.

Zdroják z mobilu nezkontroluju, ale zvenku se ti to chová naprosto správně.

Avatar
Pavol Hejný
Tvůrce
Avatar
Pavol Hejný:17.3.2015 23:43

Díky moc za skvělý článek! Rozhodně tenhle princip použiju.

Odpovědět
/^(web )?(app )?developer$/
Avatar
koZis
Člen
Avatar
koZis:4.9.2015 15:34

Díky za úvod do problematiky, ušetřilo mi to mnoho šedin!

Avatar
Virlupus
Tvůrce
Avatar
Virlupus:11.3.2019 1:46

Dost dobrý a trochu jsem si s tím hrál... zatím není celý http://virlupus.cz/…/src/blud.py

Avatar
Josef Kahoun
Člen
Avatar
Josef Kahoun:9.5.2021 19:28

Hotové řešení JS:
https://github.com/…azeGenerator

Avatar
Vítězslav
Člen
Avatar
Vítězslav:29. října 12:57

Zdar lidi, opravdu někdo pochopil, co se píše v tomto textu?

"Tvorba bludiště probíhá takto. Nejdřív náhodně vybereme jedno
základové políčko: spočítáme základy, na výsledek použijeme funkci
Random, vyjde číslo dejme tomu n. Potom procházíme bludiště po řádcích
tak dlouho, až narazíme na n-té základové políčko."

Co znamená spočítáme základy?
Co znamená na výsledek použijeme funkci Random?
Atd ...
Nic ve zlém, ale vždyť to nemá hlavu ani patu :(

Popis algoritmu by měl vypadat asi takto:

  1. Do kolekce (např LIST) vložíme souřadnice všech základů.
  2. Z LISTU vybereme (a zároveň ho odsud odstraníme) náhodný základ.
  3. Vybereme náhodný směr a jdeme (z právě vybraného základu) dokud nenarazíme na zeď.

    Procházená políčka měníme na zeď.

    Zároveň testujeme, jestli právě procházené políčko není v LISTU.

    Pokud tam je, tak je odsud odstraníme.

  4. Jdeme zpět na bod 2. Dokud LIST není prázdný.

Dejte mi ( + ), pokud si myslíte že mám pravdu.
( - ), pokud si myslíte, že článek je srozumitelně napsaný.

Avatar
DarkCoder
Člen
Avatar
Odpovídá na Vítězslav
DarkCoder:29. října 15:01

Souhlasím. Výklad je dosti kostrbatý a obtížně popisuje postup. Článek zachránily obrázky ze kterých je princip vidět. Navíc se nabízí dost otázek na který článek nedokáže odpovědět. Dalším tématem je efektivita, procházet bludiště po řádcích až narazíme na n-tý základ. Tohle se řeší jinak, přímým přístupem do listu základů. Základ navíc není žádné imaginární políčko, je to vybrané volné políčko, které se mění na zeď a ze kterého se vede zeď. Článek je spíše lehkým nástřelem než detailně popsaným algoritmem. Je třeba si z toho vzít myšlenku než hotové multifunkční řešení.

Odpovědět
"I ta nejlepší poučka postrádá na významu, není-li patřičně předána." - DarkCoder
Nejnovější komentáře jsou na konci poslední stránky.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 18.