NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Python programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze – Pohyb po přímce

Zpět

Upozorňujeme, že diskuze pod našimi online kurzy jsou nemoderované a primárně slouží k získávání zpětné vazby pro budoucí vylepšení kurzů. Pro studenty našich rekvalifikačních kurzů nabízíme možnost přímého kontaktu s lektory a studijním referentem pro osobní konzultace a podporu v rámci jejich studia. Toto je exkluzivní služba, která zajišťuje kvalitní a cílenou pomoc v případě jakýchkoli dotazů nebo projektů.

Komentáře
Avatar
Michael Olšavský:25.3.2014 22:28

Není pro výpočetně (pro pc) jednoduší to udělat přes poměr vzdáleností? Jen mě napadlo, že výpočet pythagorovy věty trvá moc dlouho na rozdíl od základních mat. Operací. :)

 
Odpovědět
25.3.2014 22:28
Avatar
coells
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
coells:25.3.2014 23:10

Ano i ne.

Pokud bys chtěl dojít z A do B v čase T, pak bys jednoduše spočítal a/T a b/T a měl bys krok.
Jenže David Hartinger chce spočítat pohyb z A do B při rychlosti R a k tomu už musíš použít výpočet, který uvedl.

Když to převedu do řeči lineární algebry, tak ve skutečnosti spočítá vektor směru pohybu V=B-A, ten si pak převede na normovaný vektor N=V/d(V) a vynásobí ho rychlostí R, takže dostane výslednou hodnotu N*R.

Pokud by mě zajímal pohyb v čase T, pak si spočítám vektoru pohybu V=B-A a ten vydělím T, dostanu V/T. To je jednodušší, ale nesplňuje zadání uvedené v článku.

Výpočet je opravdu správný, navíc hezky vysvětlený pomocí matematiky ze základky, aniž bys zatím musel znát lineární algebru.

 
Odpovědět
25.3.2014 23:10
Avatar
David Hynek
Tvůrce
Avatar
Odpovědět
25.3.2014 23:11
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
David Hynek
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na coells
David Hynek:25.3.2014 23:14

ale je dobré si umět uvědomit, zda to co chceme spočítat přesně, nelze spočítat i jinak. Michal by na to šel dobře...

Odpovědět
25.3.2014 23:14
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
coells
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Hynek
coells:25.3.2014 23:19

Je dobré si uvědomovat řadu věcí, ale ještě lepší je to podložit matematikou.
Jdu z A do B rychlostí R, jaká je delta(x) a delta(y) pro jeden krok?
Můžu vidět vzoreček, podle kterého by se to spočítalo jenom pomocí poměrů, případně základních operací?

 
Odpovědět
25.3.2014 23:19
Avatar
David Hynek
Tvůrce
Avatar
David Hynek:25.3.2014 23:22

krok = (B - A)/R

a co se týká poměrů:

kx = kx + (krok * (x / y))
ky = ky + (krok * (y / x))

Editováno 25.3.2014 23:29
Odpovědět
25.3.2014 23:22
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
coells
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Hynek
coells:25.3.2014 23:30
a) první příklad
A = (0,0), B = (1, 0), R = 1
krok = (B - A) / R = (1, 0) / 1 = (1, 0)
délka kroku = 1

b) druhý příklad
A = (0, 0), B = (1, 1), R = 1
krok = (B - A) / R = (1, 1) / 1 = (1, 1)
délka kroku = 1,41...

Takže pod úhlem 45 stupňů jde hrdina o 41% rychleji...

Proto mám rád matematiku :-)

 
Odpovědět
25.3.2014 23:30
Avatar
David Hynek
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na coells
David Hynek:25.3.2014 23:41

ano z matematického hlediska máš pravdu. Ale ty nepotřebuješ znát délku c. Pro tebe je "c" zastoupena "a" a "b". Protože stejně umístění postavy se bude zadávat v X a Y. Ale v pohodě, každý na to máme jiný pohled. Matematicky máš pravdu v tom se s tebou přít nehodlám.

Editováno 25.3.2014 23:44
Odpovědět
25.3.2014 23:41
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
coells
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Hynek
coells:26.3.2014 0:02

OMG, tak ještě jednou to zkusím - tvůj vzoreček je pro POHYB V ČASE, ale pleteš si ho se vzorcem pro POHYB PO DRÁZE. Jestliže se podíváš na můj první příspěvek, najdeš v něm svůj vzorec popsaný pro zadání v čase.

A teď POZOR - jestliže se má hrdina pohybovat konstantní rychlostí bez ohledu na směr, pak délku C znát potřebuješ a musíš pohybový vektor normovat.

Jasněji už to nedokážu vysvětlit...

Pokud máš stále jiný pohled, je to naprosto v pořádku, ale aspoň přestaň mystifikovat ostatní.

 
Odpovědět
26.3.2014 0:02
Avatar
David Hynek
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na coells
David Hynek:26.3.2014 0:16

v klidu... já se s tebou přeci nehádám...

Odpovědět
26.3.2014 0:16
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 10.