NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Python programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze – Lekce 1 - XNA a HLSL - První shader

Zpět

Upozorňujeme, že diskuze pod našimi online kurzy jsou nemoderované a primárně slouží k získávání zpětné vazby pro budoucí vylepšení kurzů. Pro studenty našich rekvalifikačních kurzů nabízíme možnost přímého kontaktu s lektory a studijním referentem pro osobní konzultace a podporu v rámci jejich studia. Toto je exkluzivní služba, která zajišťuje kvalitní a cílenou pomoc v případě jakýchkoli dotazů nebo projektů.

Komentáře
Avatar
Petr Nymsa
Tvůrce
Avatar
Petr Nymsa:8.6.2013 17:09

Nedávno jsem an toto narazil při hledání nějakého efektivního svělta pro 2D. zatím jsem si vytvořil vlastní "světlo" ale opravdu "světlo " s velkými ". Spíše ztmavuju a zesvětluju kusy textur. Funguje to, no zaítm stačí. Každopádně lze využívat HLSL pohodlně i pro 2D ? Nebo to je čistě spíše pro 3D a ve 2D šáhnout po něčem jednodušším ? Pokud lze pro 2D, potřebuju si přečíst celý seriál zpět nebo bude stačit několik dílů ? :D Díky :)

Odpovědět
8.6.2013 17:09
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
vodacek
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
vodacek:8.6.2013 17:49

2D nebo 3D vše kreslí trojúhelníky -- použít to de ale světla ve 2D sou nad moje chápání

Editováno 8.6.2013 17:50
 
Odpovědět
8.6.2013 17:49
Avatar
Petr Nymsa
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na vodacek
Petr Nymsa:8.6.2013 17:57

A já si myslel že 3D je na pochopení horší :D. Jo díky :). Zatím mám mapu, která je představována menšími kusy -> klasická Tile mapa. No aj ka si tka chodím v bludišti, okolní tiles vykreslím plně, již navštívené překreslím trochou šedi a vypadá to jako tmavší barva a tam kde jsi nebyl je tma :). Funguje to celkem pěkně.

Ještě je další řešení posouvat nad hráčem texturu kde je kruh, který se od hráče ztmavuje. Ale to mi nepřijde jako úplně dobrý řešení

Editováno 8.6.2013 17:57
Odpovědět
8.6.2013 17:57
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
vodacek
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
vodacek:8.6.2013 18:00

no ale stačí to :-)

 
Odpovědět
8.6.2013 18:00
Avatar
Petr Nymsa
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na vodacek
Petr Nymsa:8.6.2013 18:19

Jak to funguje, tak to stačí to jo :) Ale mě by zajímalo jak tovří něco takového http://www.youtube.com/watch?… . Zatím na to nemám ani zkušenosti ale i tka zajímalo by mě to :D

Odpovědět
8.6.2013 18:19
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
vodacek
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
vodacek:8.6.2013 18:31

tak tam sou světelný mapy, každý světlo má svoji texturu a přes blend mode additive se na sebe naskládaj

 
Odpovědět
8.6.2013 18:31
Avatar
Odpovídá na vodacek
Michael Olšavský:8.6.2013 20:41

Super článek. Pěkně si to vysvětlil. Předtím jsem četl jen pár anglických tutoriálů a kromě jednoho velmi kvalitního na http://www.riemers.net/ to bylo docela otřesné :-) Těším se, až budeš rozebírat ostatní funkce jako saturaci, dot,... A také na ten postprocessing :-)

 
Odpovědět
8.6.2013 20:41
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 7 zpráv z 7.