Diskuze: Začátek v Assembleru
V předchozím kvízu, Online test znalostí Assembler, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 10 zpráv z 10.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Assembler, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zatím jsem nezkoušel ASM používat v kombinaci s C, ale normálně je "a"
adresa proměnné a "[a]" hodnota proměnné
takže zkus ty proměnné uzavřít do [] závorek..
_asm {
mov eax, [a]
add eax, [b]
imul eax, 2
}
Napr. ve funkci obsah_trojuhelnika3 mas chybku:
delis registrem eax misto registru ebx.
a jeste nezapomen, ze se do toho micha registr edx, takze si ho pro jistotu
vynuluj:
_asm {
mov eax, a
mov ebx, 2
imul eax, va
xor edx, edx
idiv ebx
}
A jinak o volacich konvencich uz jsi predpokladam slysel - takze tenhle kod v nekterych kompilatorech nemusi vzdy fungovat.
Ano, na konvence je třeba dávat pozor, zejména na ty používané překladači, pokud není řečeno jinak (a jedná se o normální prostředí). Ty obvykle předávají část parametrů v registrech, zbytek na zásobníku. Nevím, zda by pak určování parametru přes jeho jméno v hranatých závorkách fungovalo. Ale možné to je. Například u konvencí jako cdecl či fastcall se předává první parametr v ECX, druhý v EDX (pro tvůj 32bitový případ), dál si to na x86 nepamatuju.
Také nezapomeň na to (ale to už je spíš optimalizace), že existují instrukce pro bitové posuvy, které lze využít pro snadné (a rychlé) násobení či dělení mocninou dvojky. Bitový posuv vlevo (SHL) odpovídá násobení, aritmetický bitový posuv vpravo (SAR) odpovídá dělení.
Chlapi díky, koukl jsem na to a už to počítá správně... Jen mám
takový menší problém s tím Heronovým pravidlem, hází mi to error s
kernelem ("Unhandled exception at 0x75C985EC (kernel32.dll) in OS1-cv2.exe:
0xC0000005: Access violation executing location 0x75C985EC.") Takže na to se
budu ještě muset podívat
// ConsoleApplication9.cpp : Defines the entry point for the console application.
//
#include <math.h>
#include "stdafx.h"
int obvod_obdelnika(int a, int b)
{
_asm {
mov eax, a
add eax, b
imul eax, 2
}
}
int obsah_obdelnika(int a, int b)
{
_asm {
mov eax, a
imul eax, b
}
}
int obvod_ctverce(int a)
{
_asm {
mov eax, a
imul eax, 4
}
}
int obsah_ctverce(int a)
{
_asm {
mov eax, a
imul eax, a
}
}
int obvod_trojuhelnika(int a, int b, int c) //není řešen trojúhelníková nerovnost !
{
_asm {
mov eax, a
add eax, b
add eax, c
}
}
int obvod_trojuhelnika2(int a)
{
_asm {
mov eax, a
imul eax, 3
}
}
int obsah_trojuhelnika2(int a, int b) //pravouhly(s=(b*c)/2
{
_asm {
mov eax, a
mov ebx, 2
imul eax, b
xor edx, edx
idiv ebx
}
}
int obsah_trojuhelnika3(int a, int va) //vyska a strana! a*va/2
{
_asm {
mov eax, a
mov ebx, 2
imul eax, va
xor edx, edx
idiv ebx
}
}
int objem_krychle(int a)
{
_asm {
mov eax, a
imul eax, a
imul eax, a
}
}
double obsah_trojuhelnika_heronovo_pravidlo(int a, int b, int c)
{
int s = 0;
int temp = s;
double vysledek = 0;
//sko
_asm {
mov eax, a
mov ebx, 2
add eax, b
add eax, c
idiv eax
mov s, eax
mov eax, temp
sub eax, a
imul eax, s
movs s, eax
mov eax, temp
sub eax, b
imul eax, s
movs s, eax
mov eax, temp
sub eax, c
imul eax, s
movs s, eax
}
vysledek = sqrt(s);
return vysledek;
}
int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
double i = 0;
i=obvod_obdelnika(2, 4);
i=obsah_obdelnika(2, 4);
i=obvod_ctverce(2);
i=obsah_ctverce(4);
i=obvod_trojuhelnika(2, 4, 5);
i=obvod_trojuhelnika2(5);
i=obsah_trojuhelnika2(2, 5);
i=obsah_trojuhelnika3(5, 3);
i=objem_krychle(6);
i=obsah_trojuhelnika_heronovo_pravidlo(5, 9, 6);
system("pause");
return 0;
}
jseš si jistej těma movs instrukcema místo mov?
Ahoj, v čom to kompiluješ? Knižnica stdafx.h už je súčasťou komplilátora, alebo si ju niekde stiahol?
Přidal jsi tam to vynulování edx před idiv?
A nejspíš by jsi to měl řešit i před imul .
Tak nakonec jsem to udělal takto
float obsah_trojuhelnika_heronovo_pravidlo(int a, int b, int c)
{
int s = 0;
int temp = 0;
_asm {
mov eax, a
add eax, b
add eax, c
mov ebx, 2
xor edx, edx
idiv ebx
mov s, eax
;; s*(s - a)
xor ebx, ebx
mov ebx, s
sub ebx, a
xor edx, edx
mul ebx
;; ^*(s - b)
xor ebx, ebx
mov ebx, s
sub ebx, b
xor edx, edx
mul ebx
;; ^^(s - c)
xor ebx, ebx
mov ebx, s
sub ebx, c
xor edx, edx
mul ebx
mov temp, eax
}
return sqrt((float)temp);
}
Zobrazeno 10 zpráv z 10.