Diskuze: CPU/GPU
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ve všem, kde ty data můžeš nějak rozumně zpracovávat paralelně,
vyplatí se skoro cokoliv, co tam rozumně počítat jde.
Rozdíl mezi C a C# je různý, někde je ten výkon skoro stejný, někde
může být C třeba i 2x rychlejší, záleží na využití.
Na GPU potřebuješ nějakou knihovnu - nějaký wrapper třeba na directx nebo na cuda
Nijak jednoduše.
Je potřeba pochopit, že GPU se nedá považovat jako samostatný počítač, který umí vykonávat věci úplně stejným způsobem jako standardní procesor, ale že moderní grafický procesor (umějící DirectX či OpenGL) je uzpůsoben na zpracování úloh s vysokou pararelizací, dobře se zpracovávají data, která se dají rozdělit na mnoho malých "drobečků", které se potom zpracovávají současně pomocí mnoha malých, jednoduchých jader.
Dobře se takto zpracovává třeba obraz (typickým příkladem je třeba překrytí nějakého obrazu nějakým barevným přechodem, kdy každý pixel se zpracovává podle možností GPU současně), hůře ale půjde naprogramovat třeba řazení prvků v poli.
Dále také GPU má povětšinou jinou "instrukční sadu", která se může
lišit model od modelu, proto je potřeba využívat jiného programovacího
jazyka.
Asi bych začal s compute shaderama v OpenGL, které se píší v GLSL: https://stackoverflow.com/…ing-anything
chtěl bych se zeptat v čem vyniká gpu oproti cpu a jaké programy se vyplatí dělat pro gpu.
Krom grafických věcí obecně ve výpočtech, které lze dobře paralelizovat a nejsou až tak náročné na paměť (časová náročnost je vyšší než paměťová). Důvodem je jednak poněkud jiná paměťová architektura na GPU (nehraje až tak roli, že má třeba 4 GB paměti, protože tyhle 4 GB se vyznačují vysokou přístupovou dobou, takže je nutné udržovat často používaná data v menších pamětech blíže výpočetním jednotkám), druhak i fakt, že pokud chceš provést nějaké výpočty na GPU, musíš tam napřed přenést jak kód, tak data... a zase přenést výstupy zpátky (což může trvat i nějaké ty desítky-stovky ms... a při výpočtech na CPU tuto dobu ušetříš).
dál mě zajímá jak moc velký výkonový rozdíl je mezi C a C# (protože umim jen c#).
Záleží na typu úlohy a způsobu, jak ty jazyky používáš. Pokud se v C/C++ budeš držet podobných konstrukcí jako v C# (virtuální metody např.), výkon může být dost podobný (C/C++ obvykle bude mít nějakou výhodu, ale ne moc). Pokud využiješ možnosti, které třeba C++ nabízí navíc (řešení věcí jako virtuální metody a jiné OOP koncepty přes šablony, popř. přímé využití vektorových a jiných instrukcí CPU), můžeš se ve výkonu dostat někam jinam.
a nakonec jakým způsobem v c# nastavim aby určitá část kódu běžela na gpu. předem díky za odpověď
Pro C/C++ si můžeš stáhnout SDK od INVIDIA, které se integruje do Visual Studia a přidává rozšíření syntaxe, které ti dovoluje komunikovat s GPU. Nevím, zda je nějaká knihovna dostupná pro C# (určitě budou různé matematické).
Zobrazeno 4 zpráv z 4.