Diskuze: Doprogramování kolizí XNA
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Nevím, jestli vůbec lze na kameru zjišťovat kolize. Kamera je v podstatě
bezrozměrná. Tipl bych si, že musíš udělat dummy objekt, v tomto
případě stačí asi obyčejná kostka s vhodnými rozměry.
Tato kostka bude bude rodič (parent) kamery. Veškerý pohyb kamery pak budeš
provádět pomocí kostky, zatímco kamera se bude pohybovat spolu s ní.
Kolize a všechno ostatní budeš zajišťovat právě pomocí kostky.
Když tak mne opravte
Ok díky, ale jak mam pak kontrolovat kolize s vymodelovaným objekte?
Ten totiž nevytvářím v kódu ale je vymodelovaný v Blenderu a
vyexportovaný v fbx. formátu.
Nejjednodušší je obalit ho koulí / krychlí. Pokud taková přesnost nestačí, tak můžeš pro kolizi použít konvexní obálku - convex hull - to je low-poly reprezentace objektu, která se používá pro počítání fyziky v běžných hrách.
Jak přesně se to dělá v XNA ti neporadím, ale google napoví
Nejde vůbec o přesnost, jde o to abych mel jednoduché kolize
(nejzákladnější) tzn, jen základní zdi abych nemohl chodit skrze ně.
Prostě jak udělat abych kamerou nemohl chodit přes zdi.
Jde o 3D model velké budovy, a chtel bych základní kolize (hlavní zdi)
I vymodelovaný objekt reprezentuje mesh. Ať už ho vytvoříš v programu nebo načteš ze souboru, nakonec jde o síť bodů (vertices) a jako takový s ním můžeš pracovat.Pokud umíš kolizi pro mesh, umíš ji i pro svůj model.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.