Diskuze: funkce printf() a scanf()
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
C nerovná se C#. Co existuje v C, nemusí existovat v C#. Je to prostě
jiný jazyk a z pohledu úrovní programovacích jazyků je na vyšší úrovni.
Nepracuje se zde s ukazateli, ale s referencemi.
Zápis Console.WriteLine() mi nepříjde dlouhý, při psaní
si můžeš pomoct klávesou Tab, která automaticky doplní označený výraz,
který nabízí nápověda. Pokud by tě zajímal formátovaný řetězec,
doporučuji si něco o tom přečíst na stránkách Microsoftu.
Pro čtení vstupu z konzole se používá funkce
Console.ReadLine().
Nic Ti nebrání vytvořit si v C svoji vlastní DLL knihovnu a používat ji v C#. Popř. si pro své potřeby vytvořit wrapper nad částí kódu který chceš zjednodušit.
Co se týká preprocesoru, preprocesor je v podstatě samostatný program,
který je v C spouštěn překladačem v první fázi překladu. Takže i to si
můžeš naprogramovat.
Od C#6 můžeš použít
using static System.Console;
Potom můžeš používat její funkce jako Readline(); místo Console.Readline();
Psal o tom Patrik Valkovič zde.
No fakt to funguje. Tak to jsem ráda. Jistě, tabulátor je užitečný, ale takhle se to zkrátí tak na tři čtyři ťuknutí (z osmi nejméně, i s tabulátorem). Mimochodem, neříkám jsem, že C# je jako C, ale není náhodou třeba metoda TryParse s parametrem out náhodou totéž jako ukazatel v C? Mě to přijde hodně podobné, jenom C# je to určitě na vyšší úrovni a bezpečnější, protože ukazatele v C jsou prý někdy problém.
Nevidím úplně důvod proč používat ten using jen kvůli šetření znaků, ale budiž...
out parametr bych spíš připodobnil k referencím u funkce v C++, ale to je jen opravdu hrubé přirovnání. Rozhodně se to nedá srovnávat s ukazatelem, který je akorát datový typ (a s tím spojené výhody a nástrahy), narozdíl od outu v C#.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.