Diskuze: generování z listu
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Neregistrovaný

Zobrazeno 22 zpráv z 22.
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ten kód je dost divný, třída Clovek se dá zkrátit na několik řádků, C# od verze 2 (což je už nějaký ten pátek) vlastnosti sám generuje. Metoda Vypis je špatně, máš přepisovat ToString(). Chyba se kteoru se potýkáš je pravděpodobně v tom, že instanci Randomu tvoříš v metodě stále znovu a znovu, vytvoř ji jednou takto:
class Lide
{
public List<Clovek> lide;
public Random rand = new Random();
Cyklu pro vypsání se zbav - když stačí přetížit ToString... A generuj jednodušeji:
List<string> jmena = new List<string>() {"Igor", "Ivan", "Eda"};
List<string> prijmeni = new List<string>() {"Igorovic", "Ivanovic", "Edovic"};
List<int> veky = new List<int>() { 32, 25, 27 };
Nejsou to listy, ale pole. Výběr náhodného prvku dej jako novou funkci zděděného pole...
díky, už mi to jde, zkusim to ještě napsat trochu líp, teprve začínam
Ty gettery a settery tam vůbec nejsou potřebné. Stačí místo nich napsat jeden konstruktor se třemi parametry.
ale když ten konstruktor napíšu tímto způsobem, tak musím předělat metotu GenClovek a asi i další věci
public Clovek(string jmeno, string prijmeni, int vek)
{
this.jmeno = jmeno;
this.prijmeni = prijmeni;
this.vek = vek;
}
"Výběr náhodného prvku dej jako novou funkci zděděného pole" - ty bereš nějaké omamné látky?
Přes kontruktor to nastavíš pohodlněji a lépe. Gettery a Settery tam můžeš nechat
V release by ten random nahodny byl, v release je seedem tusim cas, ale v debug je seed vzdy stejny
Kvůli testování a ladění. Aby byla pokaždé stejná série.
Co bereš ty - přetížit znamená dát novou funkci... (override)
V DEBUG verzi jsou spousty takovychto pomocnych drobnosti, treba v C++ je v DEBUG modu pamet predem vyplnena nejakym patternem, treba 0xBADF00D, 0xBADBADBAD apod, takze poznas, ze ctes z nealokovany/uvolneny pameti apod.
Overload je víc metod v jedné třídě lišící se počtem nebo typem parametrů, ale se stejným jménem.
Podle mě, přetížit metodu je něco jiného než překrýt. Překrytím ji dám zcela novou funkci, přetížením rozšířím funkčnost metody (upravím i chování).Spousta metoda má přetížení. Například
void Pozdrav(string jmeno)
Console.WriteLine(jmeno);
void Pozdrav(string jmeno, string prikaz)
Console.WriteLine("{0} {1}",prikaz,jmeno);
/* A můžu definovat až do třeba 5 parametru, dky nastavím ještě barvu textu apod */
Třeba v C++ se v některých případech metoda při přetížení zároveň
i přepíše
Zobrazeno 22 zpráv z 22.