Diskuze: jak funguje hierarchie knihoven?
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Mnoho otázek a všechny hrozně obecné. Základní funkce a "namespace" ti
visual studio přidá automaticky při založení projektu, další namespace si
musíš přidat sám podle toho, které potřebuješ.
Nevím, kolik jsi toho prostudoval z místních tutoriálů (podle dotazu bych
řekl, že skoro nic), ale měl by sis je pročíst, protože k pochopení
"funkčnosti", použití namespaces a jejich funkcí je toho tam poměrně
dost...
Ahoj,
souhlasím že dáváš vlastně víc otázek. Odpověď je ale celkem snadná -
používáš namespace System, i když o tom nevíš.
Je potřeba si uvědomit že int, double atd. jsou aliasy pro struktury (struct) v jmenném prostoru System
konkrétně int je aliasa pro System.Int32 atd.
Další aliasy:
object: System.Object
string: System.String
bool: System.Boolean
byte: System.Byte
sbyte: System.SByte
short: System.Int16
ushort: System.UInt16
int: System.Int32
uint: System.UInt32
long: System.Int64
ulong: System.UInt64
float: System.Single
double: System.Double
decimal: System.Decimal
char: System.Char
takže pokud napíšeš
int a = 1;
int b = 1;
int c = a + b;
nepotřebuješ using System protože následující je přeloženo na:
System.Int32 a = 1;
System.Int32 b = 1;
System.Int32 c = a + b;
a to co se se strukturou nebo třídou děje při použití + - * / == != atd. viz "operator overloading"
Díky, to je přesně to co jsem nevěděl. Jen s tím násobením jsi mě možná špatně pochopil. Když chci vynásobit dvě čísla nepotřebuju přetěžování operátorů, ale hlavně funkci (pravděpodobně napsanou v asembleru?), která vezme dvě čísla a udělá s nimi několik základních operací, které přímo procesor provádí, jelikož instrukce na násobení není (teda doufám). Takže kde bych mohl najít takovou funkci? V namespace System?
Žádná taková funkce není, je na to přímo instrukce v CIL (mezikódu). Zdrojový kód se nejdříve přeloží kompilátorem do platformově nezávislého CIL.
var a = 1;
var b = 2;
var c = a * b;
Tento kód bude v CIL vypadat takto:
ldc.i4.1
stloc.0
ldc.i4.2
stloc.1
ldloc.0
ldloc.1
mul
stloc.2
Klíčová je zde instrukce mul, která provádí násobení dvou
proměnných na CIL stacku.
Tento mezikód je potom překládán až za běhu JIT kompilátorem, který už
je platformově specifický, můžeš se za běhu podívat jak se kód
přeloží (ve VS Alt+G).
Co se týká těch základních matematických operací - nevím. A taky mě to docela zajímá. Řekl bych že to asi bude záležitost runtimu který překládá msil na strojový kód. Zdrojáky k .NET Core runtime zde: https://github.com/dotnet/runtime
Zobrazeno 6 zpráv z 6.