Diskuze: Jak správně použít časovač a jak použít proměnné ve hře?
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj, pouzij Timer z Forms, ten pouziva normalne mainthread, takze ti nebude hazet vyjimku.
A jinak obecne navrh her vetsinou vychazi ze zakladu, kde mas hlavni smycku, ve ktery se vsechno dela porad dokola, vypada asi takhle, do komentaru popisu, jak to muzes resit ty:
while (gameRunning) // nemusis resit, staci ti form a na nem forms.timer a v kazdym ticku opakovat
{
ProcessInput(); // nemusis resit nijak extra, na formulari tohle resis pres onclick u tlacitek apod
GameLogic(); // tady budes resit, co se ma stat v kazdym snimku, v tvym pripade chces snizit spanek o nejakou hodnotu, nejspis budes potrebovat mit spanek jako float a idealne spanek snizit o hodnotu vynasobenou delkou posledniho snimku, aby ti hra bezela porad stejne rychle, kdyz ti pobezi 10fps nebo 100 fps
Draw(); // vykreslovani hry ty budes resit jen tim, ze budes updatovat treba label, ve kterym je hodnota spanku z hodnoty, co mas nekde ulozenou atd.
}
Jinak hlad, spanek apod. by nemely bejt zadny hodnoty u formulare, ale mel by
sis na to vytvorit primo classu treba pro hrace nebo potvoru
Tvůj hlavní problém ale je , že proměnné hlad,spanek , zabava a obslužnou metodu pro timer.Elapsed máš jako lokální v konstruktoru Formu. Takže je musíš umístit mimo, stejně tak nastavení hodnot proměnných provést nejlépe pomocí tlačítka.
Aby ti ti fungovalo musí to vypadat asi takhle:
public partial class Form1 : Form
{
private static System.Timers.Timer timer;
int hlad;
int spanek;
int zabava;
public Form1()
{
InitializeComponent();
timer = new System.Timers.Timer(5000);
timer.Interval = 5000;//toto je zbytecne - hodnotu uz jsi nastavil o radek vyse
timer.Elapsed += Snížení_hodnot;
timer.AutoReset = true;
timer.Enabled = true;
}
void Snížení_hodnot(Object source, System.Timers.ElapsedEventArgs e)
{
hlad = hlad - 5;
spanek = spanek - 5;
zabava = zabava - 5;
lb_hlad.Text = Convert.ToString(hlad);
lb_spanek.Text = Convert.ToString(spanek);
lb_zabava.Text = Convert.ToString(zabava);
}
private void button_set_Click(object sender, EventArgs e)
{
hlad = Convert.ToInt32(lb_hlad.Text.ToString());
spanek = Convert.ToInt32(lb_spanek.Text.ToString());
zabava = Convert.ToInt32(lb_zabava.Text.ToString());
}
}
proste si udelas dalsi form, na kterej hodis textbox a pripadne tlacitko, ten form pri startu zobrazis (nejspis budes chtit showmodal) a po odkliknuti tu hodnotu jen nastavis do hry. nemel bys mit ty hodnoty u formu, ale mel bys na hru mit tridu zvlast.
třeba takhle
https://stackoverflow.com/…timer-in-wpf
Zobrazeno 8 zpráv z 8.