IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
Neaktivní uživatel:1.8.2017 20:31

Ahojte všetci , dnes som rozmýšľal že by som chcel skúsiť napísať hru v XNA frameworku . Ale neviem či sa v ňom vyplatí pracovať a či nebude lepšie prejsť napr. na Unity a pod. Pretože sa sa bude jednať o jednoduchú hru v ktorej o nič zložité nepôjde. Tak by som chcel vedieť váš názor :)

Odpovědět
1.8.2017 20:31
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Petr Šťastný
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Petr Šťastný:1.8.2017 21:33

XNA je zastaralé a už se nevyvíjí. I přesto v něm psát hry jde, i když už nikdo neopravuje chyby, nikdo nic nevyvíjí a počet lidí, kteří se tím zabývají moc velký nebude, takže můžeš mít problém i najít někoho, kdo by ti mohl poradit.

Alternativou je MonoGame, což je v podstatě XNA, které převzala komunita a začala to dál vyvíjet. Ale prý nedosahuje takových kvalit, jako řešení od velkých firem (což je jasné, jde o komunitní výtvor, ale alespoň něco). Prý je to v podstatě XNA, ale lepší, já nedokážu posoudit, nepovedlo se mi to rozchodit.

XNA i MonoGame jsou frameworky, ne enginy, takže všechny věci, všechnu fyziku si musíš napsat sám. Naproti tomu Unity, nebo třeba (čím dál populárnější) Unreal Engine jsou v podstatě už skoro hotová řešení, které jenom upravuješ. Vývoj v nich je rozhodně rychlejší i jednodušší, i když jsou mnohem složitější na pochopení.

Editováno 1.8.2017 21:35
 
Nahoru Odpovědět
1.8.2017 21:33
Avatar
Luboš Běhounek Satik:1.8.2017 22:31

Případně ještě SharpDX, je to dost podobné XNA.

Nahoru Odpovědět
1.8.2017 22:31
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
dez1nd:2.8.2017 6:27

Záleží také na jazyce ve kterém to chceš psát..
Unity3d = JavaScript, C#
Unreal Engine = C++ nebo blueprinty který jsem dodnes nevstřebal a radši se vrátil k C# a Unity

 
Nahoru Odpovědět
2.8.2017 6:27
Avatar
Odpovídá na dez1nd
Michal Žůrek - misaz:2.8.2017 7:27

to je při vývoji (minimálně větších) her to poslední na čem záleží.

 
Nahoru Odpovědět
2.8.2017 7:27
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
dez1nd:2.8.2017 7:30

Nejde o to, v čem by to chtěl psát, ale jde o to v čem umí chodit.. nebo v čem se chce učit chodit :)

 
Nahoru Odpovědět
2.8.2017 7:30
Avatar
zelvicek
Člen
Avatar
zelvicek:2.8.2017 7:34

Taky si přihodím poznatek.
Kdysi jsem používal SharpDX (nebo cosik podobného) pro DX9. Bylo to celkem easy, ale trošku omezené. Nedávno jsem to zkusil pro DX11 - brutal, ani se mi nepodařilo pořádně napsat jednoduchý shader pro "real" chování světla v prostoru. To Unity3D asi bude pro mě to pravé (ale zatím jsem nezkoušel).

 
Nahoru Odpovědět
2.8.2017 7:34
Avatar
Odpovídá na zelvicek
Luboš Běhounek Satik:2.8.2017 11:37

SharpDX omezené?
Právěže SharpDX je wrapper DirectX, takže v něm můžeš udělat cokoliv, akorát si tam musíš všechno napsat sám, to je jeho hlavní nevýhoda :)

Nahoru Odpovědět
2.8.2017 11:37
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
zelvicek
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
zelvicek:2.8.2017 13:07

SharpDX nebylo omezené, ale DX9 v porovnání s DX11. Nevím, zda tam byly shadery, každopádně já s nimi nedělal - možná jsem byl omezený jen já ;-(.

 
Nahoru Odpovědět
2.8.2017 13:07
Avatar
Odpovídá na zelvicek
Luboš Běhounek Satik:2.8.2017 13:37

Shadery v DX9 jsou, 9.0c umí dokonce shader model 3, tam už uděláš skoro cokoliv :) .

Nahoru Odpovědět
2.8.2017 13:37
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 10.