Diskuze: Otáčení hráče
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 12 zpráv z 12.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Udělej vektor od středu spodní hrany trojúhelníku ke kurzoru myši. Zkrať ho na vzdálenost od středu spodní strany k projetějšímu vrcholu a máš polohu tohoto vrcholu. Dále udělej kolmý vektor a zkrať ho na polovinu délky spodní hrany a máš polohu jednoho ze spodních dvou vrcholů. Obrať orientaci posledního vektoru a máš polohu druhého spodního bodu.
Ahoj,
díky za rychlou a srozumitelnou odpověď. Bohužel nevím, jak mám ten
úplně první vektor od středu spodní strany zkrátit, nevím jak dostat ty
souřadnice. Mohl bys mi ještě poradit?
Díky..
Vektor zkrátíš tak, že ho vydělíš jeho délkou, tím dostaneš jednotkový vektor (tedy vektor s délkou 1). Pak ho jenom vynásobíš tou délkou, kterou chceš aby měl.
Hmm, nějak mi to nejde. Mohl bys mi to ukázat, když mám bod A (hráč/střed spodní strany) a bod B (kurzor)?
První vektor bude u = (Bx - Ax, By - Ay)
Pokud vzdálenost od středu spodní strany k protějšímu vrcholu je d, pak
druhý vektor bude v = ((ux / |u|) * d, (uy / |u|) * d)
Pokud délka spodní strany je k, pak třetí vektor bude w = ((-uy / |u|) * (k
/ 2), (ux / |u|) * (k / 2))
Poslední vektor bude z = (-wx, -wy)
Souřadnice bodů trojúhelníku pak budou:
[vx + Ax, vy + Ay], [wx + Ax, wy + Ay], [zx + Ax, zy + Ay]
Tvoje řešení mi otáčí ten trojúhelník pouze do čtyř směrů (doleva, doprava, nahoru a dolů), jinak mizí.
Tohle je jen můj "náčrt" kódu, abych se přesvědčil, jestli to funguje:
private void pbVykreslovaciPlatno_Paint(object sender, PaintEventArgs e)
{
Point A = new Point(pbVykreslovaciPlatno.Width / 2, pbVykreslovaciPlatno.Height / 2);
Point B = new Point(x, y);
Point U = new Point(B.X - A.X, B.Y - A.Y);
double u = Math.Sqrt(Math.Pow(U.X, 2) + Math.Pow(U.Y, 2));
Point v = new Point((U.X / (int)(u)) * 50, (U.Y / (int)(u)) * 50);
Point w = new Point((-U.Y / (int)(u)) * 25, (-U.X / (int)(u)) * 25);
Point z = new Point(-w.X, -w.Y);
Point pt1 = new Point(v.X + A.X, v.Y + A.Y);
Point pt2 = new Point(w.X + A.X, w.Y + A.Y);
Point pt3 = new Point(z.X + A.X, z.Y + A.Y);
Point[] hrac = {
pt1,
pt2,
pt3
};
e.Graphics.DrawPolygon(new Pen(Color.Black), hrac);
}
Netuším, co mám špatně
Troufnu si odhadnout, že chyba bude v celočíselném dělení, prováděj všechny výpočty v doublech nebo floatech. Dej pryč tu konverzi na int.
Máš pravdu, moje blbost :[
Opravil jsem to na toto:
Point A = new Point(pbVykreslovaciPlatno.Width / 2, pbVykreslovaciPlatno.Height / 2);
Point B = new Point(x, y);
Point U = new Point(B.X - A.X, B.Y - A.Y);
double u = Math.Sqrt(Math.Pow(U.X, 2) + Math.Pow(U.Y, 2));
double vX = (U.X / u) * 50; double vY = (U.Y / u) * 50;
Point v = new Point((int)(vX), (int)(vY));
double wX = (-U.Y / u) * 25; double wY = (-U.X / (u)) * 25;
Point w = new Point((int)(wX),(int)(wY));
Point z = new Point(-w.X, -w.Y);
Point pt1 = new Point(v.X + A.X, v.Y + A.Y);
Point pt2 = new Point(w.X + A.X, w.Y + A.Y);
Point pt3 = new Point(z.X + A.X, z.Y + A.Y);
Point[] hrac = {
pt1,
pt2,
pt3
};
e.Graphics.DrawPolygon(new Pen(Color.Black), hrac);
Problém je ale, že ten trojúhelník mění svůj tvar
Raději přikládám obrázky:
U vektoru w je mínus pouze u jedné souřadnice, ty ho máš u obou.
Zobrazeno 12 zpráv z 12.