Diskuze: Pokusy s Monogame a OOP
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Myslím, že Draw_line nemá jasně definovanou funkci. Máš to jen jako
zapouzdření vykreslení čáry.
Spíše udělej třídy, které vykreslí celé složité objekty a tím
skryješ příkazy pro výpočet souřadnic...
Např:
levelBackgroud.Draw();
machine.Draw();
persons.Draw();
Pak např. po změně levelu, jen vyměníš instanci levelBackgroud za jinou, ale hlavní smyčka ti zůstane stejná. Kód je tak i lépe čitelnější.
Dále bych do tvého příkladu to třídy Draw_line dal do konstruktoru instanci spriteBatch - pokud by to z pohledu životního cyklu šlo.
Také v jedné metodě Draw_H používáš instanční vlastnosti Delka,
Tloustka a v druhé to předáváš přes parametry.
Lepší by bylo první Draw_H udělat statickou a ze druhé Draw_H volat tu
první. Pokud totiž upravíš vykreslení čáry, pak to musíš upravit na
dvou místech.
Nejlepší na naučení je něco naprogramovat. Z mých zkušeností plyne,
že každý první projekt na nové technologii je hrozný. Tak se toho neboj a
přemýšlej nad tím a vylepšuj.
Klidně napiš, kdyby jsi chtěl poradit.
V C# se používá tato konvence: PromennaPoziceX
Pročti si + stránky v menu kolem:
https://docs.microsoft.com/…tifier-names
Obvykle se pro funkce a class pouziva PromennaPoziceX. Pro promenne promenna_pozice_x. Jestli to jazyku nevadi, pouzivej, co se ti zda vic lepsatejsi.
OOP se pouziva tak, ze zapouzdrujes spolecne prvky k sobe. Neco jako
namespace.
Co bych ti doporucil, aby jsi vedl datove struktury zvlast a funkce zvlast.
Schematicky asi nejak takto (presny cecko zapis bych si musel nastudovat)
class ClassPlayer(int delka, int tloustka)
{
int delka = delka;
int tloustka = tloustka;
}
list_player;
item_player;
item_player = new ClassPlayer(x, y); // nebo jeste pouzivam new_player
list_player.add(item_player); // list_players[0] = item_player; // list_players[0] = new ClassPlayer(x, y)
classPlayerFunc() - upravy playera
classPlayerFunc.uberzivoty(player)
classPlayerListFunc() - pridani, odebrani z playerlistu, import, export
class ClassGame()
{
game.playerList = new classPlayerListFunc(list_player)
game.player = new classPlayerFunc()
}
Cili, podobne, jak resis tu carou. Nebo pouzivam i toto:
game ()
{
private playerAdd() ...
private playerRemove() ...
}
levelBackgroud.Draw();
machine.Draw();
persons.Draw();
// To bych prave resil takto
level = list_level[i];
machine = list_machine[j];
persons = list_personsl[k];
FnLevel.Draw(level);
FnMachine.Draw(machine);
FnPerson.Draw(person);
// cili, predas objektu s funkcemi pro level data pro level a a pouzijes pro nej funkci Draw
Zobrazeno 5 zpráv z 5.