Diskuze: Programovanie hier C#
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 11 zpráv z 11.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
C# se na hry určitě hodí. Jsou pro něj skvělé frameworky a enginy
(např. Monogame, Unity) a rychle se v něm vyvíjí. Počítej s tím, že Tě
od podmínek čeká ještě poměrný kus cesty, než zacneš programovat
větší hry (průběžně můžeš dělat jednoduché hry, klidně i v konzoli,
je to celkem sranda a spoustu se naučíš . Matematika se určitě hodí, ale
vystačíš si většinou se základy.
Ano, C# je na hry dobrá volba, naprogramuješ v něm jakoukoliv hru, i když třeba C++ by bylo výkonější, ale složitější (ale v dnešní době už počítače mají takový výkon, že i běžná hra v C# ti poběží stovky fps, takže to moc řešit nemusíš, pokud nevyvíjíš nějakou TOP supernáročnou hru).
Matematika až tak zásadní není, důležitý je umět přemýšlet - když něco z matiky neznáš a potřebuješ, tak to vygooglíš a dostuduješ - já měl na střední taky z matiky na vysvědčení vždycky 3-4 a nějaký zásadnější problém jsem s tím zatím neměl.
No tak tedy. Unreal Engine už taky využívá C++, Unity má tu možnost také a CryEngine také. Čili je to čistě na tobě. Ale o Virtual Reality bych moc nepsal. Není to žádný extra štamgustát engine. Má opravdu hodně omezení.
Pro běžné 2D plošinovky a tak si vystačíš se základními
fyzikálnímy vzorci + základní matematika, pro 3D už musíš znát vektory a
veškerou práci s nima + analytickou geometrii a tak a tím to 3D teprv začíná
C# sa hodi prakticky na vsetko, teda, az na pracu s cislami, tam dominuje Python alebo Wolfram Language. Hry sa v nom daju urobit plnohodnotne.
Pokud se nechceš vyloženě učit programovat, ve smyslu znát jazyk/jazyky opravdu důkladně a chceš si "jen" programovat hry, doporučuji pro začátek XNA/MonoGame, v GUI unity se jako začátečník ztratíš a nedostaneš se tolik k samotné logice, kterou potřebuješ trénovat.
MonoGame nabízí imo perfektní poměr mezi samotným programováním a konstrukcemi, které ti ušetří spoustu práce na základech "enginu".
V XNA celkem snadno ovládneš práci s komponenty hry a základní konstrukce pro vlastní malou hru. Ošetřovat kolize, různé souřadnice, herní čas, update atd. V samotném C# nejsou tyhle prvky zdaleka tak příjemné.
Než se vrhneš do XNA/MonoGame, tak si procvič kvalitně základy OOP a především práci s kolekcemi.
Klikni pravým tl. myši na konzoli - nastavení (settings) a nastav tam
velikost písma apod. To není problém OS
Zobrazeno 11 zpráv z 11.