Diskuze: Unity/UGDS Mod podpora
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 29 zpráv z 29.
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
PS:// Zapoměl jsem zmínit že by se jednalo o modifikovanou verzi jazyka Lua...
Lua je pre tento ucel vynikajuca, naviac je "easy as fuck", takze to zvladne prakticky ktokolvek.
Bohužel termín Easy as Fuck je zřejmě bohužel až moc pravdivý. Už to tady asi 2 hodiny projíždíme a vypadá to na ještě sakra hoooodně práce než to budeme muci nasadit. + to neřeší další problém a to nemožnost modifikací na ostatní platformy. Při původním záměru to možné bylo.
Že by Lua stačila na World of Warcraft ale na indie hru ne?
Heh, server World of Warcraftu urcite nie je napisany v Lue, Lua sa tam pouziva iba v klientskej casti (cele UI + addony).
Je to sice rozdíl ale spletl jsem se - díky za opravu
Nikdy jsem WoW nehrál a pluginy do něj jsem netvořil. Ovšem pokud je tam v něm programované jenom GUI tak ano. Na WoW stačí a Indie hru ne. My potřebujeme aby v něm šlo programovat AI, pohyby, animace atd.....
To by měla Lua zvládnout. Se podívej na nějaké DBM nebo Bejeweled nebo přímo na curse.com a tam se koukni na addony co jde vše vytvořit.
Lua je super jazyk, ale nevím jak ti pásne tady do toho. Co všechno v ní
chceš dělat?
Jak jsem to pochopil já, tak případným lidem z komunity chceš dát nějaký
nástroj na módování?
Ano. V podstatě jde o to umožnit jim snadnou cestou tvořit další příběhy, události, NPC a tak podobně. V podstatě to, co děláme mi v Unity a C#/C++ aby komunita mohla dělat v jazyce Lua. (Samozřejmě v omezenější míře). Tj: Náš hlavní problém v tuto chvíli je asi ten, že Lua neumí počítat s Vektory (nebo jsem se k tomu tedy nedohledal...).
To mi tak přijde, nepoužívá WoW nějakou vlastní verzi Lua?
To nevím. Odkaz k manuálu je na normalní http://www.lua.org/manual/5.1/
Díky vím o tom Podle
všeho je na Lua kladná odezva takže jsme začali s její implementací.
Lua sama o sobe vektory nema, je to spis skriptovaci jazyk, ale neni problem je tam pridat.
Podle všeho není problém tam cokoli přidat ale zprovoznit to spolu s
Unity už celkem ano
EDIT:// Podle všeho jsme schopni zprovoznit módy pro hru i na Linux a MacOS
(eventuelně i na Android ale tím si nejsme jisti) čily další otázka zní:
Není mód podpora pro minoritní základnu uživatelů ztrátou času? Na
druhou stranu uživatelé Macu/Linuxu jsou podnikavější a vůbec
aktivnější co se šťourání do všeho týče....
Není - v Lua prostě vážeš luu na objekty a jejich funkce/vlastnosti, tak
si uděláš objekt pro práci s vektory a na ten to navážeš...
Díky za tip Myslím že
tohle snadno pořešíme. Problém ale bude, donutit Unity s Lua
spolupracovat.....
EDIT:\opět\ Kdyby měl kdokoli se zkušenostmi v Lua zájem o spolupráci
uvítali by jsme jej s otevřenou náručí.....
Ahoj,
můžu se zeptat, proč uvažujete Lua? Pro to, co potřebujete, je navržený a většinou se používá Python.
Python patří nejrozšířenější programovací jazyky, jednoduchá syntaxe, historie a podpora. Co chtít víc?
O Lua moc nevím, takže by mne zajímalo, co Lua vám nabízí a Python ne.
Lua je zamerana prave na to, byt embedovany skriptovaci jazyk, narozdiel od Pythonu, ktory je vhodny skor na aplikacie (aj ked dokazuje, ze je to velmi univerzalny jazyk, viz. Google), ktore pracuju s cislami (vypocty). Tiez je pravda, ze pre multiplatformove aplikacie sa viacej hodi python, hlavne kvoli androidu, ktory vyvija Google, a ten ho pouziva vsade, kde je mozne (hlavne vo webovych aplikaciach). Lua je narozdiel od Pythonu vykonnejsia, rychlejsia a "lightweight". Za zmienku ale stoja aj ine embedded jazyky, ako napriklad Falcon (uplatnenie hlavne pri C++), ChaiScript.
Přesně jak říká Crypto... Ještě doplním že další výhodou pro nás je, že se nám podařilo přes noc vymyslet a z části i vyřešit, jak to bude z kompilerem pro Lua. Ve své podstatě to co jsme dokázili s Lua by s Pythonem pravděpodobně nikdy nešlo... Uživatel bude mít všechno opravdu velice jednoduché ať už se bude snažit mody jen instalovat či programovat... Žádné instalace ani něco takového... Bude jim stačit Text-Editor a nálada učit se.
No, nevím, Python se používá jako embedded skriptovací jazyk naprosto běžně (viz poslední řádek), dokonce je to jedna z jeho uváděných předností :
*About Python http://www.python.org/about/
Python is a remarkably powerful dynamic ...
...
extensions and modules easily written in C, C++ (or Java for Jython, or .NET
languages for IronPython)
embeddable within applications as a scripting interface*
I ty další argumenty se mi moc nezdají, ale nedokážu je odpovědně
rozporovat. V každém případě dokážu pochopit, že je Lua pro Pospila
výhodnější, protože ho zná a umí.
Jinak nechci vyvolávat žádný flame, jen mne to zajímalo.
Nikde som nenapisal, ze sa Python ako embedded jazyk nepouziva, ale v tomto smere ma urcite castejsie vyuzitie Lua, kdezto pri vypoctovych operaciach je to jednoznacne Python (priklad).
Říkám, nechci vytvářet nějaký flame, ale prakticky každý opensource, který znám má v sobě Python zabudovaný jako skriptovací jazyk:
Blender
Inkscape
MakeHuman
FreeCad
OpenOffice
proto mne překvapuje, když píšeš, že Lua se využívá častěji. Ale možná je to jen proto, že jsem o Lua prakticky donedávna neslyšel, a vlastně ani teď o něm moc nevím.
Ale umím používat google
Nenarazal som na aplikacie ako take, ale skor na herny priemysel, asi som sa zle vyjadril.
Jazyk Lua neznám ani jsem ho nikdy předtím nepoužíval (proto jsem výše žádal o kohokoli se zkušenostmi s Lua). Abych pravdu řekl, vůbec jsme na Python nepomysleli, předpokládám že už je to teď ale poměrně jedno jelikož práce na implementaci Lua do UGDS jsou už téměř hotové. Dokonce se nám již podařilo s jeho pomocí vytvořit první mód. Dost možná nás nenapadl Python právě proto že více lidí v teamu už něco (hodně málo) s Lua zkoušeli, kdežto Python je pro nás nevyzkoušená novinka. Jednoduše jsme jej nikdy nepotřebovali....
V pohodě, v tom odkazu ti ostatně dávají za pravdu. Je to celkem zajímavé čtení.
Pospile: Mne by zase nenapadl jiný jazyk než python
Tak vypadá to že máme hotovo.... Dokonce už máme i zprovozněné volání API UGDS z Lua... Vypadá to celkem nadějně. Myslím že je čas se podívat na NetWorking.
Zobrazeno 29 zpráv z 29.