Diskuze: Výpočet tahů koně po šachovnici
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj,jde to jednoduše
šachovnice má nějaké souřadnice(x,y). K souřadnicím vybraného koně
přičteš hodnotu o jakou se může posunout. Kůň se posouvá o 3 pole do
jedné osy a o 1 do druhé, pohyb ve tvaru L jestli se nemýlím. Tohle jsou
možné pohyby:
x+3, y+1 ; x+3, y-1
x-3, y+1 ; x-3, y-1
x+1, y+3 ; x-1, y+3
x+1, y-3 ; x-1, y-3
Pak je třeba kontrolovat jestli ta souřadice je ještě na šachovnici nebo tam není jiná figurka a pod...
kůň se posouvá jenom o dvě, ne o tři(šachy sem už pár let nehrál,
ale mam za to že o dva).
pokud sem tě dobře pochopil, tak jak to popisuješ ty mě napadlo, ale když
koně umístíš do prostředka, tak hned po prvním tahu už máš 8 možnejch
míst, kam může. z těch se dostane zase na další a jenom v druhym tahu
aspoň na dvaceti. a kdyby to tahle mělo jít dokud nepokrejeme celou
šachovnici, tak by to bylo na opravdu hodně řádků.
v jednom z mejch pokusů to vypadá takhle:
if (x + 2 >= 1 && x + 2 <= 8 && y + 1 >= 1 && y + 1 <= 8) // ověří zda je v rozsahu šachovnice, mam dojem že tam mam i zbytečný podmínky
{
x2 = x + 2; // x,y je počáteční místo koně
y2 = y + 1; // x2, y2 jsou souřadky k překreslení
using (Graphics g = pictureBox1.CreateGraphics())
vykreslovani.vykreslidanepolicko(typ, x2, y2, g); // typ jenom určuje, co se na poliděje a jaká barva se má zvolit
}
to je jenom k jednomu v možnejch polí, potom by to bylo k dalším možnejm
7, od těch 8 by se zase zkontrolovalo těch dalších 8 a tak dál.
takže pokud tim nemyslíš vytvořit nějakou metodu, která by tohle všechno
dělala za mě, tak ta mě eště nenapadla
Jo posouvá se o 2 pole. Na tohle by se hodila rekurze. Tvůj kod je špatně.
public void MoveFrom(int x, int y)
{
if (x < 0 || x > 8 || y > 8 || y < 0) return; // prostor na sachovnici
//zde si musis ukladat a kontrolovat pozice, na kterych uz jsi byl. Bez teto podminky se tato rekurze nikdy neukončí
MoveFrom(x + 2, y + 1);
MoveFrom(x + 2, y - 1);
MoveFrom(x - 2, y + 1);
MoveFrom(x - 2, y - 1);
MoveFrom(x + 1, y + 2);
MoveFrom(x - 1, y + 2);
MoveFrom(x + 1, y - 2);
MoveFrom(x - 1, y - 2);
}
Tohle by ti melo doufám stačit k pochopení. Co se týká ukládání
pozic, něco si vymysli jak, možností je hodně (kolekce, pole, 2D pole,...)
Nejsem si jistý, jestli ti to pomůže, ale tohle je zajímavé video:
http://www.wimp.com/…mathematics/
upřímě řečeno, nemam nejmenší páru, co movefrom je.
na devbooku sem nic nenašel a google mi vyhazuje přesuny souborů. takže
jestli bych moh poprosit odkaz na stránku kde si se to naučil?
Řešení je momentálně nad Tvé schopnosti, když ani nechápeš definici
metody(funkce). Vygoogli si to. Pak se mrkni jak funguje rekurze, např tady
http://www.itnetwork.cz/…java-rekurze sice v Jave ale v
Csharpu to je stejne vice mene
ted mi to taky doslo ja
sem zvyklej si to pojmenovavat cesky a jakmile je to v angline, tak v tom hledam
hned nejakou funkci
Zobrazeno 9 zpráv z 9.