Diskuze: XNA
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 10 zpráv z 10.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Podstatě to funguje, jen mi tam ten Mario skáče pořad miniaturně, ale když zvýším gravitaci (přidávám větší čísla X-souřadnici, tak už skáče opravdu hodně.
To je ta chyba. Gravitace působí stále. Když stojí, vertikální rychlost je nulová. Když se odrazí, udělíš mu nějakou vertikální rychlost směrem nahoru (asi záporné číslo) a v každém kroku ji budeš zvyšovat o hodnotu gravitace. Dráhu pak budeš navyšovat o aktuální rychlost. Pokud dopadne na zem, rychlost vynuluješ, ale pokud se má odrazit, obrátíš znaménko.
Zkusím ti to popsat v pseudojazyku. Proměnné označím dle fyzikálních zvyklostí. Předpokládám, že bod [0,0] máš v levém horním rohu.
a=[0,10] // gravitace
v=[3,-7] // poběží vpravo 3 m/s a vyskočí rychlostí 7 m/s
s=[0,100] // výchozí bod
cyklus {
v+=a // zvýším rychlost o zrychlení
s+=v // pozice se mi navýší o aktuální rychlost
print s // vypíšu si pozici
}
Výsledná číselná řada sice přesně neodpovídá fyzikálnímu modelu pro vrh šikmý, ale pokud zjemníš čas, tak to bude dostatečně přesné a pro hru vyhovující.
Moc se v tom nevyznám, je tam PoziceMariaVect.Y a PoziceMariaRect. Kód se vloží pomocí tlačítka Vložení zdrojového kódu. Problém je v tom, že ti spadne dolů a až potom dojde ke kolizi a objeví se zas nahoře, to se musí stát zasebou, aby to nebylo poznat.
zkus problém víc popsat, takhle je těžké (rozuměj nemožné) radit
Zobrazeno 10 zpráv z 10.