Diskuze: Zrýchlenie Graphics vykreslenej v PictureBoxe
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 19 zpráv z 19.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Test znalostí C# .NET online, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ukaž nám, jakým způsobem vykresluješ, pak ti můžeme poradit.
môj PictureBox má názov panelMapa a vykreslujem to takto:
public void prekresliMapu(Graphics g, bool vykresliObjekty)
{
if (vykresliObjekty == true)
for (int i = 0; i < Program.Mapa[index].objekty.Count; i++)
{
Bitmap obr = (Bitmap)Gamenator.Properties.Resources.bezObrazku;
var skontrolujObj = Program.Objekty.SingleOrDefault(x => x.id == Program.Mapa[index].objekty[i].idObjektu);
if (skontrolujObj != null)
{
var skontrolujObr = Program.Obrazky.SingleOrDefault(z => z.id == skontrolujObj.idObrazku);
if (skontrolujObr != null)
{
obr = skontrolujObr.obrazok;
obr.MakeTransparent(skontrolujObr.farba);
}
Program.Mapa[index].objekty[i].obr = obr;
g.DrawImage(obr, Program.Mapa[index].objekty[i].poziciaX, Program.Mapa[index].objekty[i].poziciaY, obr.Width, obr.Height);
}
}
if (mriezka == true)
{
for (int j = 0; j <= panelMapa.Width; j++)
g.DrawLine(Pens.Black, new Point(0, j * vyskaMriezky), new Point(panelMapa.Width * vyskaMriezky - 1, j * vyskaMriezky));
for (int j = 0; j <= panelMapa.Height; j++)
g.DrawLine(Pens.Black, new Point(j * sirkaMriezky, 0), new Point(j * sirkaMriezky, panelMapa.Height * sirkaMriezky));
}
}
Presne takto... pravdaže ešte pred prekresliMapu(...) dám panelMapa.Refresh
Trošku nevím co to má dělat. Já si uchovával bitmapu a překreslil to co se potřebovalo překreslit. Jednoduše jsem měl nějakou frontu a tu jsem vždycky jen překreslil v té bitmapě. Nevím kolik tam toho máš (těch objektů v té mapě) navíc název "objekty" je trošku zmatený.
Btw, už jen z pohledu je ta metoda nějaká divná. Proč jí voláš, když jí stejně dáš false a pak zjistíš hned u první podmínky, že jí vlastně nechceš...
var skontrolujObj = Program.Objekty.SingleOrDefault(x => x.id == Program.Mapa[index].objekty[i].idObjektu);
Při každé iteraci prohledáváš další kolekci ... Odkud vůbec bereš to x a z ?
Ještě nakonec, přečti si něco o C# konvencích, tu nejsi v Jave.
Aha, takže ty si to prekreslil do bitmapy a ak správne chápem bitmapu si
nastavil ako obrázok, skúsim to tak vďaka ... to kvôli tým názvom? Ok,
pozriem sa na to
Jako mi už vadí i ta čeština. Tu snesu, ale nedodržování konvencí a ještě blbé pojmenování...
Ja píšem po slovensky a nie po česky a to vadí? ... ok, idem si ich pozrieť
Napríklad podmienky if (mriezka a vykresliObjekty) môžeš skrátiť a myslím, že by sa to tak aj malo robiť.
if (mriezka)
// Ak mriezka == true
if (!mriezka)
// Ak by si potreboval kontrolovať či boolovská premenná je fakse
Ježiš, ono to ani snad není refaktoring... Je úplně jedno jestli napíšeš if true == true a nebo if true. Ano druhou možnost píšeme všichni, on jistě taky brzo začne, to jeho kód ale vůbec nezrychlí a nepomáhá mu vyřešit problém.
Vďaka všetkým za snahu. Spravil som, čo mi poradil p4koo a nechal som to vykreslovať do bitmapy, ktorá sa následne stane obrázkom PictureBoxu. Ale chcel by som sa ešte spýtať, keď vykreslím veľa objektov, program začne sekať, alebo PictureBox spadne a jeho obrázok je permanentne bieli obdĺžnik s červeným orámovaním červenou uhlopriečkou. Dá sa tomuto nejak predísť?
Pokud toho kreslíš opravdu hodně, zauvažuj na použitím DirectX nebo OpenGL.
Tomuto som sa chcel vyhnúť, lebo s DirectX a OpenGL nemám žiadne
skúsenosti
Můžeš to přepsat do WPF, tam to jede pod DirectX automaticky, WF je GDI.
Aha, lenže ja mám celý projekt vo WinForms a vo WPF som tiež asi nerobil,
tak asi skúsim ten directX, len taká otázka, keďže vôbec s tým nemám
skúsenosti, musím ho vložiť do projektu ako novú knižnicu alebo ako?
Zobrazeno 19 zpráv z 19.