Diskuze: Definice vlastniho kontejneru
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 7 zpráv z 7.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Třeba něco takovéto:
#include <iostream>
#include <vector>
#include <string>
class Point {
public:
Point(int x, int y, std::string color) : x(x), y(y), color(color) {}
int x, y;
std::string color;
};
class Polygon {
public:
Polygon() {}
void add_point(int x, int y, std::string color);
std::vector<Point>::const_iterator begin() const;
std::vector<Point>::const_iterator end() const;
private:
std::vector<Point> points;
};
void Polygon::add_point(int x, int y, std::string color) {
points.push_back(Point(x, y, color));
}
std::vector<Point>::const_iterator Polygon::begin() const {
return points.begin();
}
std::vector<Point>::const_iterator Polygon::end() const {
return points.end();
}
int main() {
Polygon poly;
poly.add_point(0, 0, "red");
poly.add_point(10, 0, "green");
poly.add_point(10, 10, "blue");
poly.add_point(0, 10, "yellow");
for (const auto& point : poly) {
std::cout << point.x << ", " << point.y << ", " << point.color << std::endl;
}
return 0;
}
Asi jo, do. To znamená, že stačí begin() a end()? A jak ten vestaveny "for" pozna krok? Step?
"Range-based for cyklus" nepracuje s explicitním krokem jako klasický for cyklus. Místo toho se při každém průchodu cyklem automaticky získává další prvek kontejneru, na kterém se provádí iterace. Tento typ cyklu je zkrácenou a jednodušší verzí klasického for cyklu pro iteraci přes prvky v kontejneru.
for (const auto& point : poly) {
std::cout << point.x << ", " << point.y << ", " << point.color << std::endl;
}
Konkrétně v této konstrukci se cyklus iteruje přes prvky objektu poly, který je instance třídy Polygon. Tento cyklus v každém průchodu přiřadí do proměnné point další prvek z poly. Celkově tedy tento cyklus projde každý prvek v poly, který je vektor objektů typu Point, a vypíše jeho x-ovou a y-ovou souřadnici a barvu na standardní výstup.
Zde pak je vypsání kontejneru pomocí for s iterátory:
for (auto it = poly.begin(); it != poly.end(); ++it) {
std::cout << it->x << ", " << it->y << ", " << it->color << std::endl;
}
A nebo takto to je takové více systémové, ne? Ale princip už je mi jasný.
using namespace std;
class Point{
public:
Point(int x, int y, std::string color) : x(x), y(y), color(color) {}
int x, y;
std::string color;
};
class CPolygon : private std::vector<Point>
{
public:
CPolygon() {}
void push_back(const int x, const int y, std::string color);
void push_back(const Point pt);
CPolygon::const_iterator begin() const;
CPolygon::const_iterator end() const;
};
void CPolygon::push_back(const int x, const int y, std::string color) {
vector<Point>::push_back(Point(x, y, color));
}
void CPolygon::push_back(const Point pt) {
vector<Point>::push_back(pt);
}
CPolygon::const_iterator CPolygon::begin() const {
return std::vector<Point>::begin();
}
CPolygon::const_iterator CPolygon::end() const {
return std::vector<Point>::end();
}
Ano, je možné dědit třídu vector a přidat novou implementaci. Nejsem zastánce tohoto obalování, kde je dost věcí kvůli dědičnosti při pohledu na třídu skryto. V tomto případě by stačilo pracovat s vektorem jako s vektorem bodů - std::vector<Point>.
Zobrazeno 7 zpráv z 7.