Diskuze: Kolize čtverců
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Porovnáváš všechny nepřátele jen s nultým nepřítelem, musíš mezi
sebou porovnávat všechny - budeš potřebovat dva vnořené cykly
Udělal jsem to takhle ale stojí to za prd máš nějaký figl
colision = false;
for(int i = 0; i < POCET_NEPRATEL ; i++)
{
if(PocetNepratel[i].y > 0 ) // Pokud už je na obrazovce
{
if(PocetNepratel[i].akt)
{
float pos_x = PocetNepratel[i].x;
float pos_y = PocetNepratel[i].y;
if(( PocetNepratel[i].x > pos_x - 20)&&
( PocetNepratel[i].x < pos_x + 20)&&
( PocetNepratel[i].x > pos_y - 20)&&
( PocetNepratel[i].x < pos_y + 20))
{
PocetNepratel[i].akt = false;
colision = true;
break;
//return true;
}
else{
}
}
}
}
Být tebou, tak si to zapouzdřím do nějaké funkce nebo ještě lépe do
objektu Já si v JS třeba
udělal objekt rectangle, na kterém mám metodu intersects (https://github.com/…Rectangle.js#…). Pak můžu udělat
něco jako:
var objekt = new Rectangle(0, 0, 40, 40);
var druhyObjekt = new Rectangle(20, 40, 100, 100);
if (objekt.intersects(druhyObjekt)) {
// kolize
}
Jak píše Drahoš - udělej si na test kolizí funkci, které předáš ty dva nepřátele, které chceš otestovat, jestli kolidují.
Pak už můžeš v dvojitém cyklus vůči sobě otestovat všechny nepřátele jednoduše, třeba takhle:
for (int enemy1=0; enemy1<enemycount; enemy1++)
for (int enemy2=0; enemy2<enemycount; enemy2++)
if (enemy1<enemy2) // abys netestoval kolize mezi dvojicí nepřátel dvakrát a netestoval kolizi objektu sama se sebou
{
if (Collides(nepratele[enemy1], nepratele[enemy2]))
collision = true;
}
nejde mi porovnat pole nepřátel , když mám dva čtverce tak to funguje ale jak jich tam mám 50 tak vůbec nic
Tak zkusil jsem tenhle kod a nic asi jsem něco udělal špatně
colision = false;
for( int i = 0; i < POCET_NEPRATEL - 1 ; i++ )
{
for( int j = 0 ; j < POCET_NEPRATEL - 1; j++)
{
if((PocetNepratel[i].x == PocetNepratel[j].x) &&
(PocetNepratel[i].y == PocetNepratel[j].y) && (i != j))
{
colision = true;
break;
//return true;
}
else{
}
}
Napiš si funkci, která porovná nějaký obecný dva nepřátele, který dostane parametrem, jestli kolidují.
bool Collides(Enemy e1, Enemy e2)
{
// tady jen porovnej e1 a e2, jestli kolidují, asi na to může použít poupravenou verzi té tvojí kontroly z tvého prvního příspěvku (nekontroloval jsem, jestli je to dobře)
}
a pak ji použiješ v těch cyklech:
colision = false;
for( int i = 0; i < POCET_NEPRATEL - 1 ; i++ )
{
for( int j = 0 ; j < i; j++)
{
if (Collides(PocetNepratel[i], PocetNepratel[j]))
{
colision = true;
break;
}
}
}
if (kolize)
{
// tady pak máš nějaký kód, který něco dělá, pokud nastala nějaká kolize
}
Zobrazeno 9 zpráv z 9.