Diskuze: Laserová hračka pro kočku - Zaokrouhlení float vrací nesmysl
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 11 zpráv z 11.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
A proč si tu funkci jednoduše nenapíšeš?
int my_round(double d) {
return (d > 0) ? (int)(d + 0.5) : (int)(d - 0.5);
}
Vše funguje normálně.
#include <iostream>
using namespace std;
int main() {
cout << (int)round(4.980209f) << '\n'; // 5
cout << (int)round(49.999805f) << '\n'; // 50
cout << (int)round(4.996557f) << '\n'; // 5
cout << (int)round(35.027714f) << '\n'; // 35
float val1 = 4.980209f;
float val2 = 49.999805f;
float val3 = 4.996557f;
float val4 = 35.027714f;
cout << (int)round(val1) << '\n'; // 5
cout << (int)round(val2) << '\n'; // 50
cout << (int)round(val3) << '\n'; // 5
cout << (int)round(val4) << '\n'; // 35
cout << (int)nearbyint(val1) << '\n'; // 5
cout << (int)nearbyint(val2) << '\n'; // 50
cout << (int)nearbyint(val3) << '\n'; // 5
cout << (int)nearbyint(val4) << '\n'; // 35
cout << (int)rint(val1) << '\n'; // 5
cout << (int)rint(val2) << '\n'; // 50
cout << (int)rint(val3) << '\n'; // 5
cout << (int)rint(val4) << '\n'; // 35
cout << lrint(val1) << '\n'; // 5 long
cout << lrint(val2) << '\n'; // 50 long
cout << lrint(val3) << '\n'; // 5 long
cout << lrint(val4) << '\n'; // 35 long
return 0;
}
Ve všech případech se volají funkce s parametrem typu float.
Proč nestačí použít round() bez přetypování na int ? Nesmysly to počítá právě když použiji jen round() bez přetypování. Hodnoty pro zaokrouhlení jsou float.
Funkce round() vrací desetinné typy v závislosti na typu parametru přetížené funkce která se zrovna volá.
Pro vrácení celého čísla je tak třeba přetypovat na int, čímž se ořízne desetinná část.
Velikost datového typu float a int je stejná. Pohled na typ je však odlišný.
Další přetížení pro celá čísla se získají vložením cmath.
Vůbec nechápu smysl přetěžování, je to podle mě nesmysl. Funkce má prostě vrátit požadovanou funkci bez ohledu na typ proměnné.
V programu, který jsem zde uvedl to stále vypisuje nesmysly (výpis min. a max. hodnot x/y_position):
x_position = x_position + x_speed;
y_position = y_position + y_speed;
4.972349 50.006996 4.999432 35.022030
správně
x_position = (int)round(x_position + x_speed);
y_position = (int)round(y_position + y_speed);
-13.000000 315832.000000 -297465.000000 125.000000
chybně
Přesný výsledek je
5 50 5 35
viz definování rozsahu proměnných na začátku
programu
Smyslem přetěžování je ulehčit programátorské práci v tom, že si nemusí pamatovat vetsi množství identifikátorů, pod kterými se skrývají odlišné implementace. V C++ to je ještě snesitelné neboť oproti C má vyšší typickou kontrolu. Pro mě však je lepší když mi překladač vyhodí varování než ticho po pěšině..
Na první pohled se může jednat o silnou zbraň, která se ale velmi snadno může změnit v past. A to v podobě toho, zadá-li se odlišný typ, pak funkce provede něco jiného a překladač tuto chybu nezachytí protože přece existuje přetížená funkce.
Proc sy myslis ze jsou nesmyslne ?
if (x_position > x_max) { x_max = x_position; }
if (x_position < x_min) { x_min = x_position; }
if (y_position > y_max) { y_max = y_position; }
if (y_position < y_min) { y_min = y_position; }
tyto hodnoty měníš v průběhu programu
asi by to přirazeni mělo byt naopak
Myslím, že je test v pořádku. Chci tím prověřit, jaký rozsah hodnot x_position a y_position vygeneruje, abych si ověřil, že nepošlu na servo nějakou nesmyslnou hodnotu.
Bez zaokrouhlování program vypíše očekávaný výsledek
4.972349 50.006996 4.999432 35.022030:
viz
float min_x = 5;
float max_x = 50;
float min_y = 5;
float max_y = 35;
Vysledky nejsou nesmyslne, ale naprosto vporadku, akurat nejsou ty ktere
chces, To zaokrouhlovani tam proste nepatri.
Proc ho tam mas ? to zaokrouhleni, tim ze to zaokrouhluje na cele cislo tak se
to rozjizdi vuci originalu pri tech 1000000 * movement_time zaznamech
Zobrazeno 11 zpráv z 11.