Diskuze: menenie velkosti 2d pola
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj, v C sice nedělám, ale myslím že velikost klasického 2d pole za
běhu programu měnit nejde. Ale jak říkám ruku do ohně bych za to nedal
.
to mě nikdo nemůže zastavit abych nepsal kraviny?
Nejprve musíš alokovat paměť pro pole ukazatelů a až pak pole intů. Takže zhruba tak nějak:
index = 0;
while (nacitanie)
{
if (index == 0)
{
arr = (int**)malloc(index * sizeof(int*));
}
else
{
arr = (int**)realloc(arr, index * sizeof(int*));
}
arr[index] = (int*)malloc(2 * sizeof(int)); // 2 pro věk a počet dětí
index++;
}
Jen bych chtěl připomenout, že není dobré pro každý nový prvek realokovat. Raději naalokuj víc paměti a pamatuj si tuto hodnotu. Až nebudeš mít místo, tak zase naalokuješ víc místa, například 2x aktuální velikosti.
Ale vzdyt mas pravdu ono to
skutecne nejde . Neaktivní uživatel zapomnel jsi mu rict to nejdulezitejsi, aby po
tom, co takhle alocuje prostor, ten prostor zase uklidil. Takze to Alex: az
skoncis s pouzivanim toho pole (nebo klidne az na konci programu), nezapomen
zavolat funkci free() ... ta bere jedinej parametr - jmeno toho tveho dynamicky
tvoreneho pole, tady je to "arr" .. takze free(arr) .. pokud to neudelas, bude
ti unikat pamet - a to nechces
Když už o tom zmiňuješ tak by jsi taky mohl zmínit, že musí dealokovat i arr[0], arr[1]...
Na to jsem jaksi zapomněl. Já dělám už jen v C#, kde se to neřeší
nebo něco jednoduššího v C++, kde už se o paměť taky nemusím skoro
starat
priznavam ... jen jsem to
proletel a do kodu jsem se mu podival jen abych zahlidl malloc a promennou arr
...
Zobrazeno 8 zpráv z 8.