Diskuze:
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 10 zpráv z 10.
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj tak jsem se koukal na ten tvůj zdrojový kód a musim říct, že se
docela divím, že se v té záplavě ikonek ještě nějak orientuješ . Osobně si myslím, že by jsi se
měl naučit GML, jestli chceš dál pokračovat a dělat nějaké
složitější aplikace v GameMakeru. Sám pak uvidíš, že se kód více
zpřehlední jak pro tebe, tak i pro ostatní, kterým kód ukazuješ a
hledání chyb pak bude mnohem snažší
.
Jinak chybu jsem nedokázal najít, protože jsem se nedokázal zorientovat v
té spoustě ikonek a taky nechápu pojmenování některých objektů např.:
jaký je rozdíl mezi objekty kontrola a kontrolaa ??
Vypadá to, že obsah Stepu u objektu kontrolaa by měl být celý
v Alarmu1. Pak tam musí být v Create první nastavení toho Alarmu.
Jinak má Appleman pravdu, s tím gml by se ti všechny ty šílené
podmínky stáhly na pár řádků příkazu switch v jediné ikoně kódu.
Líp by ses v tom vyznal i ty sám.
Díky moc za trpělivost s tím mým gulášem. Jednou za pár let si něco takhle zbastlím. Tutorialy od Overmarse jsem skončil u Tic Tac Toe. Doufám, že budu mít ještě někdy čas se zabývat GML. Doufal jsem, že to zvládnu takhle. Osekám to jen na to generování a hlášení čísel a zkusím to rozchodit zvlášť. Zdovolením se ještě ozvu jak to vypadá. Ještě jednou díky moc.
No, držím ti palce. Konečně totiž někdo, kdo zkouší dělat i něco
jiného
než Pong, Pacmana nebo plošinovku. Přínos Game Makeru je totiž zejména
v tom, že umožňuje těžit nápady i mimo programátorské prostředí.
A co pak všichni udělají? No? Ano, správně! Opisují klony jako vejce
vejci.
Takže i přes mračno chyb a podivností, držím palce.
No ono většinou jsou to začátečníci, kteří se teprve s GM učí a tak si dělají svou první hru např. pong, pacmana apod. Bohužel pak je to třeba přestane bavit a tak jdou dělat něco jinýho. Proto nejspíš všude vznikají samé kopie a nikde nic moc originálnějšího nevznikne.
Tak jsem se pokusil přes GML. Díky za tip na switch.
Do místnosti jsem dal jen dva objekty. Start - kde deklaruju proměnné.
A objekt suda_licha. Ten má tři události:
Create - nastavim alarm 1
Alarm 1 - tento kod:
global.pocet= round(1+random(9));
switch (global.pocet)
{
case 2: {sound_play(zwei)} break
case 4: {sound_play(vier)} break
case 6: {sound_play(sechs)} break
case 8: {sound_play(acht)} break
case 10: {sound_play(zehn)} break
case 1: {sound_play(eins)} break
case 3: {sound_play(drei)} break
case 5: {sound_play(funf)} break
case 7: {sound_play(sieben)} break
case 9: {sound_play(neun)} break
}
alarm[1] = 30;
Draw - tam budu vykreslovat promenne
Problém pořád zůstává. Zní to jako bych spustil dva ty kody najednou (se zpožděním)
Máš blbě nahraný zvuk eins - je v něm celé počítání.
Taky je dobré použít sound_stop_all() před tím switchem.
Alarm dávej o něco delší, ať to ty zvuky stihnou.
Zobrazeno 10 zpráv z 10.